Fitness Seller

Spierbal omvang

Bezoekers in topic

Dragon

Novice
Lid geworden
3 mei 2021
Lengte
2m07
Massa
95kg
Vetpercentage
12%
Goedenavond,

Ik ben 31, 2.07m met een vetpercentage van circa 12%.

Sinds 2 maanden ben ik letterlijk elke dag aan het trainen, maar voor mijn gevoel heb ik weinig voortgang.

Daarom heb ik vandaag mijn armomvang gemeten. Gestrekt/koud is het 34cm, aangespannen 39cm.

Ik hoor graag van jullie, de experts, wat redelijk is voor mijn lengte en hoeveel cm goed/gespierd is. Dan focus ik op dat doel, voordat ik mezelf weer focus op andere dingen. In andere topics op deze site zag ik dat lengte een grote rol speelt, dus vandaar mijn vraag

Ik waardeer elke reactie/advies

RonReves

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
20 nov 2019
Lengte
1m87
Massa
100kg
Vetpercentage
18%
Begin nou maar gewoon, ik ken niemand die zijn doel bereikt in deze sport. De lat ligt altijd hoger dan je dacht. De streep is nog net iets verder. En na elke bulk voel je je gewoon weer ecto in de cut.
Zorg dat je het leuk houdt, dan hou je het langer vol.

wovano

Moderator
Moderator
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
10 jun 2010
Lengte
1m86
Dat is voor iedereen anders. Op 2.07m zou ik wel een 50 cm verwachten voor het er een beetje indrukwekkend uitziet maar dat is niet voor iedereen weggelegd. En uiteraard moet de rest ook in verhouding zijn, er is zoveel meer dan enkel armomtrek.

Dragon

Novice
Lid geworden
3 mei 2021
Lengte
2m07
Massa
95kg
Vetpercentage
12%
  • Topic Starter Topic Starter
Niet lullig bedoeld Ron, maar ik ben allang begonnen, train al circa 15 jaar. Helaas heb ik nooit echt serieus hard kunnen trainen voor een lange tijd, doordat ik te veel stress had door school en werk. Dat probleem is nu eindelijk opgelost. (Daarnaast basketbalde ik 3x per week)

O.a. dankzij het thuiswerken in deze coronaperiode wil en kan ik deze sport nu eindelijk echt serieus oppakken door letterlijk elke dag te trainen. Houd dat ook netjes bij in een app (Habitbull).

Ik moet inderdaad niet alleen focussen op mijn armen. Dus ik hoor graag goede oefeningen die ik thuis kan doen. Gym kan ik helaas al lang niet meer heen. Daarom heb ik o.a. een gewichtsvest gekocht (20kg max) + dip bars

Inmiddels kan ik met mijn dumbells van 20kg 3 setjes van 10x, 50 pushups in 1x (met ellebogen pararellel naast mijn lichaam) en 5 minuten planken (in het verleden sixpack gehad met gezonde bmi.)

Maar ik ben helaas bij lange na niet zo gespierd als de meesten op deze site. Daarom heb ik mezelf aangemeld om beter te kunnen streven naar doelen, die steeds verhoogd zullen worden. 50cm als 1e armdoel vind ik een veel te grote stap.

Laatst bewerkt:

Dragon

Novice
Lid geworden
3 mei 2021
Lengte
2m07
Massa
95kg
Vetpercentage
12%
  • Topic Starter Topic Starter
Obv aangespannen arm is dit 38cm bij mij, gemeten in het midden van mijn arm

Bijlagen

• 20210503_205840.jpg
    20210503_205840.jpg
    99,7 KB · Weergaven: 38

Peter R.

De Vries
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
16 mei 2006
Ik hoor graag van jullie, de experts, wat redelijk is voor mijn lengte en hoeveel cm goed/gespierd is.
Jij alleen kunt bepalen hoeveel cm goed is en hoeveel je gespierd vindt.
Dan focus ik op dat doel, voordat ik mezelf weer focus op andere dingen.
Probeer te leren denken in bewegingen, richtlijnen en schaf wat andere zaken aan en/of kijk hoever je komt met creativiteit zodat je oefeningen kunt doen waarbij je de basis kunt doen (o.a. squats, rows, dips, pullups, bp, oh press). Eventueel wat OL variaties.

Biomek

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
25 apr 2013
Lengte
1m84
Massa
113kg
Vetpercentage
12%
Niet lullig bedoeld Ron, maar ik ben allang begonnen, train al circa 15 jaar. Helaas heb ik nooit echt serieus hard kunnen trainen voor een lange tijd, doordat ik te veel stress had door school en werk. Dat probleem is nu eindelijk opgelost. (Daarnaast basketbalde ik 3x per week)

O.a. dankzij het thuiswerken in deze coronaperiode wil en kan ik deze sport nu eindelijk echt serieus oppakken door letterlijk elke dag te trainen. Houd dat ook netjes bij in een app (Habitbull).

Ik moet inderdaad niet alleen focussen op mijn armen. Dus ik hoor graag goede oefeningen die ik thuis kan doen. Gym kan ik helaas al lang niet meer heen. Daarom heb ik o.a. een gewichtsvest gekocht (20kg max) + dip bars

Inmiddels kan ik met mijn dumbells van 20kg 3 setjes van 10x, 50 pushups in 1x (met ellebogen pararellel naast mijn lichaam) en 5 minuten planken (in het verleden sixpack gehad met gezonde bmi.)

Maar ik ben helaas bij lange na niet zo gespierd als de meesten op deze site. Daarom heb ik mezelf aangemeld om beter te kunnen streven naar doelen, die steeds verhoogd zullen worden. 50cm als 1e armdoel vind ik een veel te grote stap.

Eten.

RonReves

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
20 nov 2019
Lengte
1m87
Massa
100kg
Vetpercentage
18%
Misschien kun je nog wat goede tips halen uit you tube video's. Athlean X heeft wel ideeën over full body zonder gym.
Wat de roker zegt, denk in bewegingen.

Waarom hebben die NBA dan toch zo veel massa, terwijl ze meer dan 2 mtr zijn ?
Hoe trainen die gasten ?
Hoeveel eten die gasten?
Kun je dat kopiëren?

Naar boven