Fitness Seller

Spierbal omvang

Bezoekers in dit topic

Dragon

Novice
Lid geworden
3 mei 2021
Berichten
16
Waardering
3
Lengte
2m07
Massa
95kg
Vetpercentage
12%
Goedenavond,

Ik ben 31, 2.07m met een vetpercentage van circa 12%.

Sinds 2 maanden ben ik letterlijk elke dag aan het trainen, maar voor mijn gevoel heb ik weinig voortgang.

Daarom heb ik vandaag mijn armomvang gemeten. Gestrekt/koud is het 34cm, aangespannen 39cm.

Ik hoor graag van jullie, de experts, wat redelijk is voor mijn lengte en hoeveel cm goed/gespierd is. Dan focus ik op dat doel, voordat ik mezelf weer focus op andere dingen. In andere topics op deze site zag ik dat lengte een grote rol speelt, dus vandaar mijn vraag

Ik waardeer elke reactie/advies
 
  • Like
Waarderingen: Aal1
Begin nou maar gewoon, ik ken niemand die zijn doel bereikt in deze sport. De lat ligt altijd hoger dan je dacht. De streep is nog net iets verder. En na elke bulk voel je je gewoon weer ecto in de cut.
Zorg dat je het leuk houdt, dan hou je het langer vol.
 
Dat is voor iedereen anders. Op 2.07m zou ik wel een 50 cm verwachten voor het er een beetje indrukwekkend uitziet maar dat is niet voor iedereen weggelegd. En uiteraard moet de rest ook in verhouding zijn, er is zoveel meer dan enkel armomtrek.
 
Niet lullig bedoeld Ron, maar ik ben allang begonnen, train al circa 15 jaar. Helaas heb ik nooit echt serieus hard kunnen trainen voor een lange tijd, doordat ik te veel stress had door school en werk. Dat probleem is nu eindelijk opgelost. (Daarnaast basketbalde ik 3x per week)

O.a. dankzij het thuiswerken in deze coronaperiode wil en kan ik deze sport nu eindelijk echt serieus oppakken door letterlijk elke dag te trainen. Houd dat ook netjes bij in een app (Habitbull).

Ik moet inderdaad niet alleen focussen op mijn armen. Dus ik hoor graag goede oefeningen die ik thuis kan doen. Gym kan ik helaas al lang niet meer heen. Daarom heb ik o.a. een gewichtsvest gekocht (20kg max) + dip bars

Inmiddels kan ik met mijn dumbells van 20kg 3 setjes van 10x, 50 pushups in 1x (met ellebogen pararellel naast mijn lichaam) en 5 minuten planken (in het verleden sixpack gehad met gezonde bmi.)

Maar ik ben helaas bij lange na niet zo gespierd als de meesten op deze site. Daarom heb ik mezelf aangemeld om beter te kunnen streven naar doelen, die steeds verhoogd zullen worden. 50cm als 1e armdoel vind ik een veel te grote stap.
 
Laatst bewerkt:
Obv aangespannen arm is dit 38cm bij mij, gemeten in het midden van mijn arm
 

Bijlagen

  • 20210503_205840.jpg
    20210503_205840.jpg
    99,7 KB · Weergaven: 138
Ik hoor graag van jullie, de experts, wat redelijk is voor mijn lengte en hoeveel cm goed/gespierd is.
Jij alleen kunt bepalen hoeveel cm goed is en hoeveel je gespierd vindt.
Dan focus ik op dat doel, voordat ik mezelf weer focus op andere dingen.
Probeer te leren denken in bewegingen, richtlijnen en schaf wat andere zaken aan en/of kijk hoever je komt met creativiteit zodat je oefeningen kunt doen waarbij je de basis kunt doen (o.a. squats, rows, dips, pullups, bp, oh press). Eventueel wat OL variaties.
 
Niet lullig bedoeld Ron, maar ik ben allang begonnen, train al circa 15 jaar. Helaas heb ik nooit echt serieus hard kunnen trainen voor een lange tijd, doordat ik te veel stress had door school en werk. Dat probleem is nu eindelijk opgelost. (Daarnaast basketbalde ik 3x per week)

O.a. dankzij het thuiswerken in deze coronaperiode wil en kan ik deze sport nu eindelijk echt serieus oppakken door letterlijk elke dag te trainen. Houd dat ook netjes bij in een app (Habitbull).

Ik moet inderdaad niet alleen focussen op mijn armen. Dus ik hoor graag goede oefeningen die ik thuis kan doen. Gym kan ik helaas al lang niet meer heen. Daarom heb ik o.a. een gewichtsvest gekocht (20kg max) + dip bars

Inmiddels kan ik met mijn dumbells van 20kg 3 setjes van 10x, 50 pushups in 1x (met ellebogen pararellel naast mijn lichaam) en 5 minuten planken (in het verleden sixpack gehad met gezonde bmi.)

Maar ik ben helaas bij lange na niet zo gespierd als de meesten op deze site. Daarom heb ik mezelf aangemeld om beter te kunnen streven naar doelen, die steeds verhoogd zullen worden. 50cm als 1e armdoel vind ik een veel te grote stap.

Eten.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Misschien kun je nog wat goede tips halen uit you tube video's. Athlean X heeft wel ideeën over full body zonder gym.
Wat de roker zegt, denk in bewegingen.

Waarom hebben die NBA dan toch zo veel massa, terwijl ze meer dan 2 mtr zijn ?
Hoe trainen die gasten ?
Hoeveel eten die gasten?
Kun je dat kopiëren?
 
Ik weet nog niet wat OL-variaties zijn, maar zal dat googlen. Goede tip Ron, m.b.t. NBA-spelers. Wellicht kan ik dat een beetje kopiëren. Ik dacht zelf alleen aan de Dutch giant
 
Obv aangespannen arm is dit 38cm bij mij, gemeten in het midden van mijn arm
Je traint 15 jaar en je armen zijn 38cm? What? Wtf heb jij in die 15 jaar lopen doen? Dan kun je al bereiken met de wekelijkse fapsessies. De meeste vrouwen hebben grotere armen. Come on. Stress door werk/school zou juist een goede motivator moeten zijn om extra hard te trainen.
 
Je traint 15 jaar en je armen zijn 38cm? What? Wtf heb jij in die 15 jaar lopen doen? Dan kun je al bereiken met de wekelijkse fapsessies. De meeste vrouwen hebben grotere armen. Come on. Stress door werk/school zou juist een goede motivator moeten zijn om extra hard te trainen.
Hoe lang ben jij en hoe groot is jouw armomvang dan? Als je 2 meter bent, dan krijg je volgens mij minder snel zichtbare spiermassa dan wanneer je 1.50 bent

Als je slapeloze nachten hebt, dan ben jij toch ook minder gemotiveerd om te fitnessen? Maar ik geef toe dat ik inderdaad meer had kunnen en moeten bereiken qua fitness. Daarom wil ik nu mijn achterstand gaan inhalen.
 
Laatst bewerkt:
Hoe lang ben jij en hoe groot is jouw armomvang dan? Als je 2 meter bent, dan krijg je minder snel spiermassa dan wanneer je 1.50 bent

Als je slapeloze nachten hebt, dan ben jij toch ook minder gemotiveerd om te fitnessen? Maar ik geef toe dat ik inderdaad meer had kunnen en moeten bereiken qua fitness
Camelus
 
Hoe lang ben jij en hoe groot is jouw armomvang dan? Als je 2 meter bent, dan krijg je volgens mij minder snel zichtbare spiermassa dan wanneer je 1.50 bent

Als je slapeloze nachten hebt, dan ben jij toch ook minder gemotiveerd om te fitnessen? Maar ik geef toe dat ik inderdaad meer had kunnen en moeten bereiken qua fitness. Daarom wil ik nu mijn achterstand gaan inhalen.
~183cm en de laatste keer dat ik ze had gemeten waren ze rond de 49,5cm. Uiteraard zal het wel langer duren totdat jij je frame hebt opgevuld, maar ik had na 15 jaar wel wat meer verwacht. Inb4 roids. Ik en de meeste natties hadden na een aantal jaar wel grotere armen dan 38cm.

Heb jij 15 jaar slapeloze nachten gehad? Ik heb zelf genoeg kut momenten meegemaakt wat zorgde voor slapeloze nachten, maar dat gaf mij alleen nog maar meer drive om harder te knallen.
 
Indrukwekkend 49,5! Zou 45cm redelijk haalbaar zijn met mijn lengte? Ik heb zelden mijn triceps getraind, vond het irritante oefeningen. Dippen vind ik wel fijn om te doen, dus heb nu daarom dip bars gekocht. Klopt het dat triceps van nature 2/3 van je armomvang bepalen?

Eerlijk gezegd circa 10 jaar. Ik heb mijn slaapritme nu veel beter onder controle en veel meer verstand van voeding dankzij een diëtiste.
 
Indrukwekkend 49,5! Zou 45cm redelijk haalbaar zijn met mijn lengte? Ik heb zelden mijn triceps getraind, vond het irritante oefeningen. Dippen vind ik wel fijn om te doen, dus heb nu daarom dip bars gekocht. Klopt het dat triceps van nature 2/3 van je armomvang bepalen?

Eerlijk gezegd circa 10 jaar. Ik heb mijn slaapritme nu veel beter onder controle en veel meer verstand van voeding dankzij een diëtiste.
Zijn er nog meer dingen die je niet hebt getraind?
 
Klopt het dat triceps van nature 2/3 van je armomvang bepalen?
2/3 is veel gezegd. Een arms-only day kan je wel inplannen met als prioriteit triceps in jouw geval. Triceps zorgen toch wel voor dat extra volume aan je armen dus niet echt verwaarloosbaar. Geen enkele spiergroep trouwens.
Niemand zegt dat je 10 verschillende oefeningen moet doen voor triceps. Doe nu zelf maar 2-3 oefeningen voor triceps door thuis te te trainen, gewoon volume verhogen. Al kies je 1 oefeningen uit en doet er 10 sets mee, maakt allemaal niet uit.

Elke training je oefeningen moeten variëren is bro science.
 
Zou 45cm redelijk haalbaar zijn met mijn lengte?
Vast wel, maar hoelang dat duurt is natuurlijk afhankelijk van een heleboel factoren. Fixeer je niet allemaal op cijfers en allerlei andere onzin, maar train en eet gewoon als een man en de rest komt vanzelf wel.

ik heb zelden mijn triceps getraind, vond het irritante oefeningen
Dat is inderdaad het probleem en niet die andere shit. Je hebt gewoon nog nooit goed genoeg gegeten/getraind.
 
Indrukwekkend 49,5! Zou 45cm redelijk haalbaar zijn met mijn lengte? Ik heb zelden mijn triceps getraind, vond het irritante oefeningen. Dippen vind ik wel fijn om te doen, dus heb nu daarom dip bars gekocht. Klopt het dat triceps van nature 2/3 van je armomvang bepalen?

Eerlijk gezegd circa 10 jaar. Ik heb mijn slaapritme nu veel beter onder controle en veel meer verstand van voeding dankzij een diëtiste.
Ik ben 1.83, natty en 44.5cm armen. Maar ik ben dan ook de man met de reusachtige biceps.
 
Back
Naar boven