Fitness Seller

spieren 2 keer per week. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

luppie

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
15 jul 2004
Berichten
12.344
Waardering
3
Ik doe altijd alle spieren 2 keer per week trainen
Meestal 4-5 oefenngen voor quads/hams 3 oefeningen voor borst en rug. 2 oefeningen voor schouders. 2 oefeningen voor kuiten buik biceps en triceps

Ik doe dus op het moment 3x6 reps zelfde gewicht wat ik max kan pakken voor alle spiergroepen 1 keer in de week maar wil dit 2 keer doen, Word dit te zwaar ?

Normaal 1 keer 3x6 zwaar 6xmax en 1 keer 2x10-15 lichter maar wel wat ik dan ook weer max kan pakken.

Nu vraag ik me dus af wat beter is:
3x6 max en 3x6 max
Of
3x6 max en 2x10-15 max
Of
3x6 max en 3x6 opbouwen in gewicht.

Of alles tog maar 1 keer per week pakken. Wat naar mijn idee not done is voor mij,
 
Ok, misschien not done voor jou, maar onthou 1 ding. Van rust groeien je spieren, niet van extra trainen. Dus je spiergroep 1 keer in de week, misschien tijdens kuur 2 keer, zou voldoende moeten zijn. Overtraining is geen fijn gevoel :(
 
Ok, misschien not done voor jou, maar onthou 1 ding. Van rust groeien je spieren, niet van extra trainen. Dus je spiergroep 1 keer in de week, misschien tijdens kuur 2 keer, zou voldoende moeten zijn. Overtraining is geen fijn gevoel :(
Jah maar bij kracht schema's zoals bill star en dat soort.
Train je tot soms 3 keer per week een zelfde workout.
En ik wil een beetje naar dat idee trainen. Maar ik snap helemaal wat jij bedoeld

Ik kan er natuurlijk ook voor gaan alles 1 keer per week pakken en 1 fb erbij in doen met maar alleen de grote 3
 
Als ik dan tog ooit een keer tegen overtraining aan mogt lopen... Waar kan ik het dan aan merken voor het zo ver is ? Kijk want dan kan ik er gouw een deload weekje tussen stoppen.
 
Zodra je overtraind bent heb je aan een week niet voldoende...vroeger merkte ik het aan mijn borst die een vage verzuurde "pijn" door mijn borst liet gaan de hele dag. heeft bij mij enige tijd geduurd voordat het echt weg was.
 
Waarom zich persé houden aan die 7 dagen?Waarom niet om de 5 a 6 dagen een spiergroep trainen?
 
Waarom zich persé houden aan die 7 dagen?Waarom niet om de 5 a 6 dagen een spiergroep trainen?


Heb ik ook een tijdje gedaan maar toen ben ik trug gevallen in gewicht kwa wat ik aan kon. Mischien moet ik bij een keer per week wel over failure heen gaan ?

Ik heb nog nooit zo'n gevoel gehad van scheurend of pijn of wat dan ook.
Maar train tog alles al tijden 2 keer per week. Maar nooit over fuilure heen altijd net 1 a 2 reps er van af


Waarom ik het 2 keer per week doe is gekomen door dat ub/lb zo lekker aanvoelde. Zins dien ben ik er op gefocust om alles 2 keer te pakken.
 
IK zal een voorbeeld van mijn schema posten waar ik nu mee bezig ben.

dag1
Rug, buik, biceps en onderarmen

Pendlay row
3x6x

Latpully small
3x6x

Cable row
3x6x

Crunches
3x10x

Leg raises
3x20xbw

Standing bb curl
3x6x

Incline db curl
3x6x

super setje onderarmen
3x10x
3x6x

Dag 2
Borst, schouders en triceps

Benchpress
3x6x

Incline benchpress
3x6x

Chest dippen
3x6x

Military press
3x6x

Upright rows
3x8x

Scull crusher
3x8x

Pushdown
3x8x

Dag 3
Benen, kuiten en buik

Squat full
3x6

Legpress
3x6

Leg extentions
3x8

Deadlift
3x15

Leg curl
3x8

Standing calf raises
3x8

Zittend calf raises
3x8

Twist crunch wighted
3x

Dag 4 hier begind het opnieuw alleen dan opbouwend in gewicht en lichter in gewicht 3x10hh met licht bedoel ik laatste 10 reps max 60%


Dag 4
Rug, en biceps Opbouwend in gewicht lichte dag
Pendlay row Opbouwend
3x10x

Latpully Opbouwend
3x10x

Straight arm pushdown Opbouwend
3x10x

Standing bb curl Opbouwend
3x10x

Reverse grip bb curl Opbouwend
3x10x

Dag 5
Borst, schouders en triceps (lichte dag) Opbouwend in gewicht

Incline benchpress Opbouwend
3x10x

Flat bench flyes Opbouwend
3x10x

Military press Opbowend
3x10x

Side raises Opbouwend
3x10x

Machine dippen Opbouwend
3x10x

Db tri extentions achter het hoofd Opbouwend
3x10x


Dag 6
only deads zwaar rest opbouwend in gewicht benen kuiten en buik romp
deadlift
3x6

Fullsquat opbouwend
3x10 x

Legpress opbouwend
3x10x

standing calf raises
3x10x

Staand met db de buik doen (ken de naam zo niet)
3x10x
 
al werkt het voor jou moet je het vooral blijven doen
 
Tjah ik woon eingelijk naast de gym bewijze van heb er geen moeite mee om daar 6 dagen in de week rond te lopen.

Nog ff wat na 4 weeken doe ik weer een stapje trug kwa gewicht en begint het over nieuw

Die 2e lichte workout voor alle spieren zijn zo licht dat het geen invloed kan hebben tot overtraining naar mijn idee
 
Ondertussen heb ik de eerste 3 traininging gehand vanaf morgen weer overnieuw maar dan 3x10x opbouwend en niet te zwaar.
 
Back
Naar boven