AndroidHealthClinic

Spieren afbouw

Bezoekers in dit topic

49cent

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
7 sep 2009
Berichten
7
Waardering
0
Ik ben geen bodybuilder en wens het ook niet te worden. Ik zit op fitness omdat ik wil afvallen zoals vele vrouwen. Helaas kom ik alleen maar aan :rolleyes: ik word steviger, en mijn spieren zijn aardig ontwikkeld. Dat mijn spieren zo snel ontwikkeld zijn komt denk ik door teveel mannelijke hormonen.

Als bodybuilders stoppen met bodybuilden, dan gaan ze toch afbouwen? Wat houd dat in? Gewoon langzaam aan minder zware gewichten gebruiken? Dat doe ik nu namelijk en het helpt niets. Kan het ook zijn dat je alleen al van de crosstrainer op level 6 je beenspieren ontwikkeld?

Wat adviseren jullie mij om te doen? Alleen nog maar cardio? Cardio en toch lichte spiertraining?
 
Met mij van genen ruilen?

Als het afvallen niet lukt eet je blijkbaar niet weinig genoeg om mee af te vallen, dus minder eten en meer cardio. Als je dan wel gewicht verliest valt het nog te bezien of je nu wel echt zo overdreven gespierd was. Zo ja, terug naar optie 1 (met mij van genen ruilen:o)
 
Met mij van genen ruilen?

Als het afvallen niet lukt eet je blijkbaar niet weinig genoeg om mee af te vallen, dus minder eten en meer cardio. Als je dan wel gewicht verliest valt het nog te bezien of je nu wel echt zo overdreven gespierd was. Zo ja, terug naar optie 1 (met mij van genen ruilen:o)

Haha ja heel leuk die spieren allemaal, maar bij zit er nog een vetlaagje overheen dus echt zichtbaar zijn ze niet :o ik heb echt stevige benen gekregen door fitness. Minder eten... maar ik hou zo van eten :(
 
laat alle rommel liggen en je zult zien dat et goed komt. :D
 
Haha ja heel leuk die spieren allemaal, maar bij zit er nog een vetlaagje overheen dus echt zichtbaar zijn ze niet :o ik heb echt stevige benen gekregen door fitness. Minder eten... maar ik hou zo van eten :(

Het is toch geven en nemen… Trainen en eten dienen op een goede en verantwoorde manier op elkaar afgestemd te worden. Zorg dat je een goed energiebalans per dag krijgt. Afvallen is in principe gewoon een rekensommetje. Inname > verbruik = aankomen. Inname < verbruik = afvallen.
 
Wie zegt dat je niet lekker kunt eten en toch afvallen?
Ik vind dat altijd zo'n onzin!

Verbrand meer Kcal met cardio en ga op onderhoud eten...
 
ik probeer al wat minder en gezonder te eten het lukt nu aardig...

alleen vraag ik me nogsteeds af hoe ik mijn spieren kan afbouwen, weet iemand dat?
 
Stoppen met trainen van de spieren die je te dik vindt...

Maar ik denk dat je gewoon van een vetlaag af moet, zoals zovele dames hier, want teveel spieren: eerst zien en dan geloven!
Teveel mannelijke hormonen? Afgezien van inspuiten heb ik dat bij vrouwen ook nog nooit gezien of van gehoord...
 
Stoppen met trainen van de spieren die je te dik vindt...

Maar ik denk dat je gewoon van een vetlaag af moet, zoals zovele dames hier, want teveel spieren: eerst zien en dan geloven!
Teveel mannelijke hormonen? Afgezien van inspuiten heb ik dat bij vrouwen ook nog nooit gezien of van gehoord...

die bestaan wel, ze zijn ook de hele dag geil:)
 
die bestaan wel, ze zijn ook de hele dag geil:)


ah dat verklaart dus een hoop voor mij ;)

Maar wat zijn je stats verder, lengte, gewicht, vet%?
Wellicht een foto?
Hoe train je, wat train je?
wat eet je op een dag... details details..
 
Stoppen met trainen van de spieren die je te dik vindt...

Maar ik denk dat je gewoon van een vetlaag af moet, zoals zovele dames hier, want teveel spieren: eerst zien en dan geloven!
Teveel mannelijke hormonen? Afgezien van inspuiten heb ik dat bij vrouwen ook nog nooit gezien of van gehoord...

Een vrouw met overbeharing/haaruitval of acné heeft dikwijls teveel mannelijke hormonen.
 
grr dit forum is echt k*t ik word er steeds uitgegooid

---------- Toegevoegd om 18:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:10 ----------

anyway,

Ik weeg momenteel 63 kg. 2 jaar geleden was dag nog 57 kg :(. Ik denk dat het echt spieren zijn want ik pas nog in mijn kleding. Vetpercentage weet ik niet.

Ik train 3x in de week, ongeveer een uur. De ene keer doe ik 15 min cardio, spieren (rug/buik) en dan weer cardio. De andere eer gewoon 45 min cardio en spieren (rug/buik)

Ik ontbijt altijd met 2 bb met pindakaas, hagelslag of hazelnootpasta. Eigenlijk vanalles behalve vlees of kaas. De laatste tijd lunch ik veel met bami, en soms brood met ei. Avondeten altijd rijst of gebakken aardappelen met groenten. Soms pasta. Over het algemeen weinig vlees. Tussendoortjes vaak koek soms chips (ik probeer dat laatste te minderen) Zoals vandaag bijv:

O: 2 bb pindakaas met hagelslag
L: Bami
T: 1 Time Out Koekje
A: Rijst met bami en varkensvlees
T: 1 time Out Koekje, misschien nog chips omdat we dat nog in huis hebben.

En over die mannelijke hormonen, ik had inderdaad last van haaruitval. Uit een test is toen gebleken dat ik haar uitval had. Ik moest daarom aan de diane pil om zo meer oesterogenen binnen te krijgen. Ik werd echter emotioneel onstabiel van die pil, dus nu slik ik nu de allerlichtste pil. Waarschijnlijk dat ik daarom weer meer mannelijke hormonen in mijn lichaam heb waardoor ik in zo'n korte tijd zoveel ben aangekomen??
 
Ik denk dat je eerder vet aangezet hebt door koeken en chips te eten
dan dat je spieren aangezet hebt door een teveel aan testosteron.

If not, pics or it didn't happen.
 
Foto's in de bijlage, ik ben de ene in blauw vestje en v-hals shirt.
Om mijn spieren zit ook een vetlaag dus de spieren zie je ook niet echt. Wel ben ik bestwel stevig en niet van blubbervet dankzij het trainen :p


Je ziet niet veel op de foto's maar ik heb ook geen halfnaaktfoto's.

P4300071.JPG


sportief.jpg
 
meisje, je eet slecht en je verbrandt niet genoeg kcals. Je bent vocht en vet aangekomen.
 
aan de foto's te zien ben je alles behalve dik hoor! Ik zie een normaal figuur, ook niet stevig ofzo.

Maar goed als je toch er wat aan wilt doen volg dan de tips van iedereen hier.
Maak een kracht trainings schema voor 3 keer in de week (wellicht een fullbody schema)
het blijft toch echt belangrijk om kracht training te blijven doen.
NA je kracht training doe je je cardio, half uurtje om mee te beginnen. Als je een hartslag meter zou kunnen scoren dan zou dat mooi zijn. Zorg dan dat je cardio doet op 65/70% van je maximale hartslag.
Ga een goed voedingsschema in elkaar zetten. Voeding bepaald 60% (of meer??) van alles. Dus ook al train je je suf als je voeding niet goed is zal je niet of nauwelijks resultaat boeken.
afvallen = een negatieg verschil in kcals.
Bereken ff je onderhoud hier http://www.giantpt.com/Voeding/GIANT_Voeding_BMR.htm
en ga er voor zorgen dat je dmv voeding of sport 200-300kcal onder je onderhoud gaat zitten.
 
Spieren + een vetlaagje is toch BINGO?? Je zegt net dat je niets als BB'er wil gaan trainen , wel dan is dit perfect. Mannen houden van spieren + vetlaagje , blijven trainen :D
 
Spieren + een vetlaagje is toch BINGO?? Je zegt net dat je niets als BB'er wil gaan trainen , wel dan is dit perfect. Mannen houden van spieren + vetlaagje , blijven trainen :D

+1, ziet er goed uit :D
 
Het spijt me, ik zie geen spieroverschot...
 
Back
Naar boven