MuscleMeat

Spieren Harder maken

Bezoekers in dit topic

Vinny

Competitive Bodybuilder
20 jaar lid
Lid geworden
26 dec 2002
Berichten
2.202
Waardering
0
Hoe maak je je spieren harder? dus dat ze harder aanvoelen bedoel ik..? Ik wou het een maandje proberen, omdat mijn spieren nogal zacht aanvoelen..
 
ik zou zeggen hard trainen. Werkt bij mij ook. En natuurlijk gezond eten en veel rust.
 
Nou ja ik train al ongv 6 maanden heel hard, en ik merk dat ze hetzelfde zijn gebleven in de "hardheid"..ze zijn alleen een stuk groter geworden.
 
zware gewichten en sets met weinig herhalingen is puur op massa gericht. in mijn ogen zijn isolatieofeningen meer gericht op hardheid. Met samengestelde zware oefeningen spreek je ook andere spieren aan. Door te isoleren pomp je die spier vol met bloed plus dat je ze behoorlijk hard moet aanspannen. meer bloed in een spier pompen is dus meer hardheid in dat gebied van de spier ontwikkelen. let wel, isolatieoefeningen moeten dan zeer correct worden uitgevoerd.
 
Ga droogtrainen...

Worden ze vanzelf harder omdat ze dan minder vocht en vet vasthouden...

Schijnt ook dat sojaproteine zorgt dat ze voller en harder worden...

Weet niet precies hoe en wat...

Heb er ook geen ervaring mee..
 
Droog trainen? hoge reps toch?
 
Originally posted by Vinny
Droog trainen? hoge reps toch?

Nee man ...

die hoge reps komt omdat sommige debielen beweren dat je daar meer definitie van kwijt...

maar meer definitie krijg je er echt niet door...

Dat krijg je door... een lager lichaamsvet...
Kun je bereiken door cardio en een goed dieet...
 
Originally posted by nilsjei1234


Nee man ...

die hoge reps komt omdat sommige debielen beweren dat je daar meer definitie van kwijt...

maar meer definitie krijg je er echt niet door...

Dat krijg je door... een lager lichaamsvet...
Kun je bereiken door cardio en een goed dieet...

maar hebben die debielen niet een punt van warheid daar inzitten.
ik bedoel, met meer reps en minder rust spreek je toch ook meer van je cardiovasculair vermogen aan?
je verbrand toch meer calorien op die manier waardoor t ook gedefinieerder wordt.
ik zeg dus niet dat t beter is voor de spieren maar je verbrand er wel meer calorien door.
 
Originally posted by dandyman


maar hebben die debielen niet een punt van warheid daar inzitten.
ik bedoel, met meer reps en minder rust spreek je toch ook meer van je cardiovasculair vermogen aan?
je verbrand toch meer calorien op die manier waardoor t ook gedefinieerder wordt.
ik zeg dus niet dat t beter is voor de spieren maar je verbrand er wel meer calorien door.

klopt, maar dan spreken we wel over sets van een paar minuten per stuk...

gewoon 3-5x 45 min. cardio/spinning en maybe wat Bodypump
 
vanadyl
Vitamine B6
Vitamine b3
Vitamine 12

even pompen en tadaaaaaaaa wat een harde spieren. (serieus) Niet te gortig met de vitamine b3, voor je het weet heb je een rode kop.
 
Originally posted by Ilya
vanadyl
Vitamine B6
Vitamine b3
Vitamine 12

even pompen en tadaaaaaaaa wat een harde spieren. (serieus) Niet te gortig met de vitamine b3, voor je het weet heb je een rode kop.

die heb ik zowezo al heel snel met trainen.
heb één keer zelfs een paarse kop gekregen.
 
jullie hebben het allemaal bij het foute eind.

de mensen met de hardste spieren (en ik bedoel dan zo hard als beton), dat zijn powerlifters.

en hoe komt dat? omdat ze heel zwaar gaan en weinig reps gebruiken.

waarom is dat zo? wel... daarom!
nee serieus,

training met hogere repetities produceert meer sarcoplasmische hypertrofie. dit wil zeggen dat de vergrootte massa grotendeels te wijten is aan de groei van de elementen die de contractiele delen ondersteunen en omringen (we hebben het dan over een zachtere fysiek, door groei van het sarcoplasme en het sarcoplasmische reticulum).

training met lagere repetities daarentegen zorgt ervoor dat er een groei ontstaat van de sarcomeren ZELF. die winst in massa noemt men ook wel 'functionele spieren'; mensen die uitsluitend op kracht trainen, ontwikkelen een groter aandeel functionele spieren, en die spieren zijn bijgevolg véél harder.

veel bodybuilders die regelmatig met lage reps en zware gewichten traint zal op den duur niet alleen een massief, maar ook steenharde fysiek ontwikkelen. het 'verharden van de spieren wordt wel 'myogenic tone' genoemd.


onze sterkste powerlifter trouwens, Orhan, is zo'n 1m75 groot en weegt een goede 100kg. wel, ik kan je zeggen dat zijn spieren h-a-r-d zijn, zelfs in rust! en hij is nu niet bepaald droog, volgens competitieve bber standaarden dan. (zo'n 15% dacht ik).

je moet dus niet bang zijn om af en toe op kracht te trainen. een regelmatige periodisatie van je training zal ALTIJD nieuwe groei met zich meebrengen. en je ziet ook dat veel powerlifters een spiermassa, vergelijkbaar met bodybuilders kunnen ontwikkelen.
 
Re: Spieren Harder maken.

Originally posted by Vinny
Hoe maak je je spieren harder? dus dat ze harder aanvoelen bedoel ik..? Ik wou het een maandje proberen, omdat mijn spieren nogal zacht aanvoelen..


Zware gewichten gebruiken, en elke set tot het uiterste gaan.En wat heel belangrijk is; Je spieren tussen de setjes en oefeningen , aanspannen en posen, als je bijv je biceps aan het trainen ben probeer ze dan zo vaak mogelijk te spannen,,, door bijv 30 sec lang je biceps te posen,,,
 
Re: Re: Spieren Harder maken.

Originally posted by Levrone@



Zware gewichten gebruiken, en elke set tot het uiterste gaan.En wat heel belangrijk is; Je spieren tussen de setjes en oefeningen , aanspannen en posen, als je bijv je biceps aan het trainen ben probeer ze dan zo vaak mogelijk te spannen,,, door bijv 30 sec lang je biceps te posen,,,

en wat ga je bereiken met dat tussendoor aanspannen aan?
 
Geile blikken van de eventuele aanwezige dames misschien??????????
 
Re: Re: Re: Spieren Harder maken.

Originally posted by nilsjei1234


en wat ga je bereiken met dat tussendoor aanspannen aan?


Wat ik net ook zei, je spieren worden harder en je krijgt betere controle over je spieren.Waarom steken pro's zoveel tijd in poseren???? Om hun spieren de finishing touch te geven, volledige controle en hardheid van de spieren.
 
Hoeveel reps zou je me dan aanraden spike? 6-4 reps was het toch voor kracht?
 
ik train nu alles met 4 sets en 8 reps, maar ik wil ook dus veel spiermassa, maar ik wil ook wel harde spieren krijgen.

Hoeveel sets en reps moet ik dan doen, en hoeveel oefeningen mag ik per spiergroep doen?
 
lage reps in mijn ogen is alles van 1 tot 6 reps.


je moet er wel mee rekening houden dat eens je zwaarder gaat, je wat minder volume moet gaan gebruiken. maar ik heb het dan over het totaal aantal reps.

als je van 4sets x 8reps naar laat ons zeggen 6sets x 4reps gaat, gebruik je nu 32 reps ten opzicht van 24 reps. dus je doet meer sets, maar je totaalvolume is lager, maar niet te laag ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het niet echt Spike,
vertel mij even wat voor mij het beste, ik wil redelijk veel spiermassa hebben en heel erg hard als ik het dus span.
 
Back
Naar boven