MuscleMeat

Spieren kwijt geraakt, hoe verder? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Greekyoghurt

Novice
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
53kg
Hallo iedereen, ik ben nieuw op het forum. Ik las al een tijdje verschillende topics maar had zelf nog nooit een account aangemaakt, dat moest er maar eens van komen! Ik heb eigelijk een vraag, misschien dat iemand hier bij kan helpen?

Ik ben een jonge meid (rond de 20), met een stijgend gewicht maar ontzettend weinig spieren. Dit heeft te maken met een (eetprobleem gerelateerd) probleem uit het verleden. (Inmiddels in een jaar al heel veel kg aangekomen) Onder toezicht van een diëtiste houd ik mij bezig de juiste voeding. Toch zou ik graag wat spiermassa terug willen krijgen. "Vroeger" was ik erg sportief en vrij 'sterk' (als ik het zo mag noemen?). Aankomen is geen probleem, alleen dan graag ook wel in spieren, want nu gaan sommige zware deuren zelfs lastig open :twitch: (ps: het onderliggende probleem is aangepakt, ik realiseer me goed waar mijn valkuilen zitten en ik ben praktisch hersteld op psychisch gebied!)

Ik zou nu weer willen beginnen met wat opbouwende sport, ik dacht zelf aan (om op te bouwen): 1x per week krachttraining (in de sportschool) en 4-5x per week 25minuten roeien (thuis). Daarnaast fiets/loop ik dagelijks zo'n 20 min. Het roeien is vooral om weer wat conditie op te bouwen, want die heb ik haast niet meer.

Zou dit een goed begin zijn? Ik richt me nu vooral op het bewegen, met de voeding zit het goed. Bovenop mijn (door de diëtiste) verhoogde voedinginame wil ik alleen nog meer extra eiwitten (en gezonde vetten) toevoegen.

Tot horens misschien :o
 
erg benieuwd naar het schema wat je van je dietiste hebt gekregen.
 
Als je spiermassa wilt opbouwen zou ik zeker vaker dan 1x per week gaan trainen. Stronglifts 5x5 is een bewezen beginnersschema waarmee je 3 keer per week je gehele lichaam traint, de basisoefeningen leert en snel kracht opbouwt. Verder ook zeer benieuwd naar het voedingsschema wat je hebt gekregen.
Succes!
 
Dat zou een goed begin zijn ja. Goed van je dat je je probleem (zo goed als) hebt overwonnen.

Ook ik ben erg benieuwd naar het schema van je dietiste. Onthou wel dat wij hier op DBB vrijwel allemaal redelijk autistisch zijn met betrekking tot kcal. tellen. Ik weet niet of dat goed voor je is..

Om spiermassa aan te zetten is het enorm van belang hoeveel kcal je binnenkrijgt, dat moet namelijk meer zijn dan je verbruikt zodat je spieren kunnen groeien met de juiste voedingsstoffen.
 
Ziet er uit als een goed begin hoor. Natuurlijk kun je op den duur de intensiteit en krachtsvormen anders gaan inrichten of verbeteren, maar wat je beschrijft klinkt als een goed begin, zeker waar je vandaan komt. Mits je voedingsschema ook goed is zal je vanzelf weer fitter en ook sterker worden, ongetwijfeld. Het is belangrijk dat je leuk vindt wat je doet, zo hou je het vanzelf ook langer vol en gaat het je niet tegen staan. Bedenk oefeningen / trainingen die je zelf leuk en uitdagend vindt om te doen, om zo jezelf fitter en sterker te maken, en eet goed en alles komt goed! Succes!
 
Thanks voor de reacties! Goed te horen dat dit een goed begin is. :knipoog:
Om terug te komen op het eetpatroon, dat is natuurlijk iedere dag anders maar een 'gemiddeld dagje' bestaat (nu) uit zo iets:

06.30: Kwark & IJslandse yoghurt (rijk aan proteïne), hennepzaad, gepofte quinoa, (zelfgemaakte) noten-granola (in de granola zitten noten, eiwitten, haver, zaden/pitten, ahornsiroop verwerkt), veel kokosrasp, 2 stuks fruit. (Wisselend; banaan, druiven, bessen, mango, kaki, granaatappel)

09.30: Rauwkost

12.30: 2 havermout-wraps (80 gr havermout, melk, ei) 1 met Gerookte zalm, avocado, 10% vet Griekse yoghurt 'saus' & 1 met tonijn/makreel/iets anders.

16.30: Banaan (of appel/peer) met amandelpasta & hand noten

18.30: min 350 gr peulvruchten / granen (bijv quinoa/parelgort) / gebakken aardappels & veel groente, portie ei/ vis / noten/ (geiten)kaas, 10% vet Griekse yoghurt 'saus' erbij.

Iemand suggesties/ideeën hierover en wat betreft eiwitten? De extra eiwitten haal ik gelieve niet uit shakes/vlees.
 
Als je echt suggesties/ideeen erover wilt horen zou je er goed aan doen om daadwerkelijk je kcals en je macro's te tellen per maaltijd die je eet. Dus niet schatten "ongeveer dit, ongeveer dat", maar daadwerkelijk afwegen / optellen wat je binnen krijgt. Aan de hand van zo'n schema kan je zelf en ook wij veel gerichter advies geven wat je zou kunnen verbeteren.

Voor extra eiwitbronnen: Tonijn, forel of andere vis soorten, eieren, kwark, Linzen bevatten ook wel redelijk wat eiwitten die je kunt verwerken in een salade o.i.d., een meisje/vrouw van jouw postuur heeft nou ook niet zoveel eiwitten nodig dat het echt moeilijk zal zijn om dit aantal te bereiken, als ik zo je schema zie denk ik dat je er zelfs eigenlijk al wel aan zit hoor.. Maar nogmaals, dat kun je alleen overzichtelijk zien als je met een echt schema werkt.
 
Als je echt suggesties/ideeen erover wilt horen zou je er goed aan doen om daadwerkelijk je kcals en je macro's te tellen per maaltijd die je eet. Dus niet schatten "ongeveer dit, ongeveer dat", maar daadwerkelijk afwegen / optellen wat je binnen krijgt. Aan de hand van zo'n schema kan je zelf en ook wij veel gerichter advies geven wat je zou kunnen verbeteren.

Voor extra eiwitbronnen: Tonijn, forel of andere vis soorten, eieren, kwark, Linzen bevatten ook wel redelijk wat eiwitten die je kunt verwerken in een salade o.i.d., een meisje/vrouw van jouw postuur heeft nou ook niet zoveel eiwitten nodig dat het echt moeilijk zal zijn om dit aantal te bereiken, als ik zo je schema zie denk ik dat je er zelfs eigenlijk al wel aan zit hoor.. Maar nogmaals, dat kun je alleen overzichtelijk zien als je met een echt schema werkt.

Ze is herstellende van een eetstoornis.. ik denk niet dat dat een goed idee is.. Maar wie weet ;)
 
Wat is je prioriteit momenteel?? Het krijgen van conditie en triggeren (lange slanke) spieren of juist groeien in spiermassa cq. hypertrofie. Ik zou een keus maken hierin en pas laterna eventueel beide doen. Als je voor conditie gaat ook zo min mogelijk cardio maar bv. om de dag krachttraining verdeeld over 2 spiergroepen steeds, 4 setjes 12 herhalingen laag gewicht. De "cardio" is hooguit 10min warming up en 10 min cooling down (bv. je roeien tweemaal verdeeld). Voor hypertrofie 3 setjes 6-8 max 10 herhalingen op hoog gewicht (tegen failure). Om de dag is beste zodat je lijf kan herstellen daar ik verneem je fysiek nog vrij zwak is?
 
Ze is herstellende van een eetstoornis.. ik denk niet dat dat een goed idee is.. Maar wie weet ;)

laat het maar aan dbb over om zonder blikken of blozen aan te bieden te fucken met het voedingsschema waarmee iemand succesvol gerecoverd is van een eetstoornis :roflol:
 
Hallo iedereen, ik ben nieuw op het forum. Ik las al een tijdje verschillende topics maar had zelf nog nooit een account aangemaakt, dat moest er maar eens van komen! Ik heb eigelijk een vraag, misschien dat iemand hier bij kan helpen?

Ik ben een jonge meid (rond de 20), met een stijgend gewicht maar ontzettend weinig spieren. Dit heeft te maken met een (eetprobleem gerelateerd) probleem uit het verleden. (Inmiddels in een jaar al heel veel kg aangekomen) Onder toezicht van een diëtiste houd ik mij bezig de juiste voeding. Toch zou ik graag wat spiermassa terug willen krijgen. "Vroeger" was ik erg sportief en vrij 'sterk' (als ik het zo mag noemen?). Aankomen is geen probleem, alleen dan graag ook wel in spieren, want nu gaan sommige zware deuren zelfs lastig open :twitch: (ps: het onderliggende probleem is aangepakt, ik realiseer me goed waar mijn valkuilen zitten en ik ben praktisch hersteld op psychisch gebied!)

Ik zou nu weer willen beginnen met wat opbouwende sport, ik dacht zelf aan (om op te bouwen): 1x per week krachttraining (in de sportschool) en 4-5x per week 25minuten roeien (thuis). Daarnaast fiets/loop ik dagelijks zo'n 20 min. Het roeien is vooral om weer wat conditie op te bouwen, want die heb ik haast niet meer.

Zou dit een goed begin zijn? Ik richt me nu vooral op het bewegen, met de voeding zit het goed. Bovenop mijn (door de diëtiste) verhoogde voedinginame wil ik alleen nog meer extra eiwitten (en gezonde vetten) toevoegen.

Tot horens misschien :o
wtf @ ''zware deuren'' lastig open gaan.... ik zou 3x per week krachttraining gym doen tho.
 
Dat zou een goed begin zijn ja. Goed van je dat je je probleem (zo goed als) hebt overwonnen.

Ook ik ben erg benieuwd naar het schema van je dietiste. Onthou wel dat wij hier op DBB vrijwel allemaal redelijk autistisch zijn met betrekking tot kcal. tellen. Ik weet niet of dat goed voor je is..

Om spiermassa aan te zetten is het enorm van belang hoeveel kcal je binnenkrijgt, dat moet namelijk meer zijn dan je verbruikt zodat je spieren kunnen groeien met de juiste voedingsstoffen.

niet alleen daarin hahaha :)
 
1 x de week krachttraining is wat weinig,maar dat is al eens aangehaald.
 
Back
Naar boven