MuscleMeat

spieren voelen tijdens het trainen???

Bezoekers in dit topic

Cem

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2008
Berichten
62
Waardering
0
hallo allemaal,

wat is nou het beste manier om te trainen? spieren voelen tijdens het training(dat voel ik al bij gewichten die niets voorstellen, als ik goed uitvoer dan)? of zeggen jullie, pak zo zwaar mogelijk? hmm...wel minder voor je ego met 5kg dumbbells trainen hahahah.... ok maar hoe
denken jullie hier over? Alvast bedankt.....
 
Ik train zo dat ik bij de laatste set het op ze zwaarst mogelijk doe.
10x, 8x, 6x, 6x, en soms nog 4x herhalingen..
 
maakt dat nou uit of je met 5 of 20 dumeblls traint??? soms sta ik toch echt wel te zweten met 6 kilo hoor...

ik pak altijd het gewicht dat niet te licht is maar wat ik nog wel redelijk onder controle heb. dus niet met je armen gooien om het gewicht omhoog te krijgen
 
Afhankelijk van wat je doelen zijn, moet je je manier van trainen bekijken.

Ik neem het hoogst mogelijk gewicht waarmee ik ten eerste mijn oefening nog correct doe en te tweede minstens een reeksje van 8 mee kan doen. Sommige gaan voor nog minder herhalingen.
Je spieren moeten op het einde van oefening geen pijn doen, ze moeten leeg zijn! Dat je het gewicht gewoon niet meer omhoog krijgt.
Je moet dus natuurlijk niet superveel gewicht nemen waarbij je eerste herhaling al helemaal fout zit.
 
Zorg dat je de oefening correct uitvoert..
Meer is zeker niet altijd beter.
 
zo zwaar als mogelijk is (met een correcte techniek). Failure is niet altijd nodig, maar pas wel op dat je training niet al te soft wordt, blijf wel dicht in de buurt van failure (1 hooguit 2 reps verwijderd)
 
is maar net wat je wilt bereiken
 
Hangt er van af wat je wilt bereiken. Ik train 4-6 reps met omgekeerde pyramide, dus het zwaarste gewicht eerst en dan afbouwen. Uiteraard moet je dan zorgen voor een zeer goede opwarming. Ik doe alles tot failure en dan nog enkele partial reps er bij. Mijn zwaarste set neem ik het niet altijd zo nauw met de correcte sT, maar de volgende sets doe ik daar meer moeite voor, maar zuiver strict train ik eigenlijk nooit.
 
ik zal een periode in me training lassen, waarin ik alleen maar op techniek let,zal me dan niet druk maken over gewichten die ik gebruik, wie weet, mischien gaat het dan veel beter...de resultaten zet ik dan wel hier op de forum
 
Als je een pomp voelt bij gewichten die niets voorstellen, stellen ze dus eigenlijk wel wat voor. Voor jezelf is het dus effectief en ik zou hiermee doorgaan en het alsmaar opbouwen.
Zo krijg je ook controle over de juiste bewegingsbaan (juist wat Gauner zegt).
Kijk naar je eigen kunnen iig.

Later kan variatie een zeer goed effect hebben. Als je zo zwaar mogelijk pakt en een maand erna lichter met meerdere herhalingen en kortere pauzes zal dit goed uitpakken. Om vervolgens weer zwaar te gaan.

Stress your muscles!
 
ik denk dat je gelijk heb.ik moet ook een beetje geduld op brengen denk ik, dat is ook wel nodig he.....
Als je een pomp voelt bij gewichten die niets voorstellen, stellen ze dus eigenlijk wel wat voor. Voor jezelf is het dus effectief en ik zou hiermee doorgaan en het alsmaar opbouwen.
Zo krijg je ook controle over de juiste bewegingsbaan (juist wat Gauner zegt).
Kijk naar je eigen kunnen iig.

Later kan variatie een zeer goed effect hebben. Als je zo zwaar mogelijk pakt en een maand erna lichter met meerdere herhalingen en kortere pauzes zal dit goed uitpakken. Om vervolgens weer zwaar te gaan.

Stress your muscles!
 
maar voelen jullie je spier dan ook echt branden? of is dit juist niet goed:P
want als ik bankdruk heb ik geen brand gevoel maar alleen op het einde krijg ik het echt niet meer omhoog terwijl als ik me buik spieren train of me biceps juist weer wel een brand gevoel
 
Back
Naar boven