Fitness Seller

spieren: zwart vs blank

Bezoekers in dit topic

Ano_1984_7

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 feb 2007
Berichten
2.346
Waardering
77
Lengte
1m63
Massa
71kg
Vetpercentage
17%
Dit is mij eigenlijk al vaker opgevallen en misschien anderen ook. Maar naar mijn inziens is het zo dat over het algemeen, mensen met een afrikaanse afkomst een andere spieropbouw/definitie en atletisch uiterlijk en verschillende atletische prestaties hebben dan mensen met een europese afkomst.

Nu snap ik dat dit een inkopper is voor debielen die hun politieke rotzooi zouden willen opbraken, maar ik zou het graag zo objectief mogelijk willen houden (in zoverre dat kan natuurlijk).

Eerst even korte uitleg:

Wanneer het gaat om atletische prestaties moet je een gigantische plank voor je kop hebben om bepaalde raciale tendensen niet te zien.
- de 100/200 meter sprint wordt zonder twijfel gedomineerd door west-afrikanen en hun nakomelingen.
- Basketball wordt tevens gedomineerd door deze west-afrikanen
- Een groot aantal posities binnen de NFL wordt door zwarte mannen gedomineerd, vrnl die posities die snelheid en behendigheid nodig hebben
- wanneer het sprinten en springen betreft zien we kortom over het algemeen dat west-afrikanen aan de top staan

Dan heb je weer een ander extreem:
- lange afstandlopers zijn per definitie oost-afrikaans

Europeanen vallen daar meestal tussenin.
- Desondanks wanneer het op pure kracht aankomt (powerliften, tot op zekere hoogte olympisch gewichtheffen) domineren mensen met een Europese achtergrond
- zwemmen wordt tevens gedomineerd door blanken,
- fietsen
- rugby

Nu kan je natuurlijk sociale tendensen en oefening en dergelijke omgevingsfactoren als verklaring aanhalen. Basketball is een sport waar ook veel oefening aan te pas komt in de vorm van balbehendigheid. Zwemmen is misschien een sport die sociaal gezien niet zo goed bij de zwarte cultuur past, of althans het is geen sport waar veel zwarte mensen competitief aan meedoen. Feit blijft dat over het algemeen korte explosieve sporten en de zeer lange duurlopen door respectievelijk west-afrikanen en oost-afrikanen gedomineerd worden, en dat de kracht onderdelen door Europeanen gedomineerd worden.

Hoe zouden we dat kunnen verklaren? Eerste verklaring die zou kunnen opkomen is het verschil in type spieren. De wetenschap staaft dit ook:
over het algemeen hebben west-afrikanen meer type 2b spieren dan blanken.

Daarnaast kunnen we ook denken aan biomechanica. Misschien zijn blanken zo gebouwd dat ze kracht beter overdragen naar prestaties.

Mijn vraag is echter: kunnen we dit verschil ook zien? Kortom zijn blanken over het algemeen gespierder of minder gespierd dan zwarte mannen (wederom van west-afrikaanse afkomst). Of zijn ze anders gebouwd en is dat duidelijk te zien?

Nu is vergelijken heel moeilijk en arbitrair. Het ligt er maar immers aan welke bodybuilder je gebruikt en wat voor foto etc. etc. Ik heb daarom geprobeerd zoveel mogelijk 'relaxte' poses te gebruiken en algemeen bekende bodybuilders.

Mike Mentzer:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dexter Jackson:
arny_wideweb__430x291.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Branch warren:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
branchwarren-entrenamientos-culturismo-triceps.jpg


Flex Wheeler:
FLEX%20WHEELER.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Lee Priest:
Lee_Priest_photo3.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Bertil Fox:
2rgkr9v.jpg


Serge Nubret + Jonge Arnold
156bz8p.jpg


Tom Platz: (Lou staat er ook op)
tom_platz_58.jpg


Victor Martinez:
victor-martinez-2004-5+copy.jpg


En hier 2 k-1 fighters

Alistair Overeem:
y14xu.jpg

20091024012601_200910240061.jpg


Jerome Le Banner:
images-933.jpg


Wat mij vaak opvalt is dat blanke bodybuilders er een stuk 'blokkeriger' uitzien en misschien meer vasculair. Zwarte bodybuilders hebben over het algemeen betere schouders en smallere tailles, maar aanzienlijk kleine kuiten.

Kortom:
- zijn er verschillen tussen blank en zwart?
- zijn er ook verschillen in de algehele populatie; dus ook de mensen die niet juicen?

discuss.... (en nogmaals ik probeer hier objectief te zijn, maak het dus geen politiek links/rechts spel van graag)
 
Merk ook vaak dat negers veel vaker goede genen hebben dan blanken.

Voorbeeld; een donkere maat van mij heeft 6 maanden vastgezeten, zonder goed voedingsschema of wat dan ook, is daar begonnen met trainen en toen hij eruit kwam was het gewoon een beest en had hij meer bereikt dan ik in een jaar met goede voeding.
 
Merk ook vaak dat negers veel vaker goede genen hebben dan blanken.

Voorbeeld; een donkere maat van mij heeft 6 maanden vastgezeten, zonder goed voedingsschema of wat dan ook, is daar begonnen met trainen en toen hij eruit kwam was het gewoon een beest en had hij meer bereikt dan ik in een jaar met goede voeding.

Ikzelf ken ook paar donkere gasten. Een maat van mij stond natuurlijk droog op 9% (die mazzelaar) ,aar kan echter best aardig spieren opbouwen, en heeft van nature brede schouders en smalle taille. Kortom na een jaartje trainen zag hij er behoorlijk beachproof uit.

Toch, ik zit nu in Hongarije en moet zeggen dat de gemiddelde hongaar meso is. hoop flinke kerels hier.
 
komt omdat onze maatschappije te vrouwelijk is geworden. Vroeger waren de mannen meer man dan tegenwoordig
 
Donkere mensen moeten nog steeds achter hun eten aan rennen. Dit is ook de voornaamste reden dat ze anders gebouwd zijn.
 
komt omdat onze maatschappije te vrouwelijk is geworden. Vroeger waren de mannen meer man dan tegenwoordig

Donkere mensen moeten nog steeds achter hun eten aan rennen. Dit is ook de voornaamste reden dat ze anders gebouwd zijn.

Damnit, komop ik probeer een beetje een serieuze discussie te houden hier. Ik heb al vantevoren gezegd: als jer debiele opmerkingen wil maken post dan hier niet.
 
Zo maar een hersenspinsels.. maar volgens mij beschikken donkere mensen (over het algemeen ) over een hoger testosterongehalte dan bv. Aziatische of blanke mensen .
 
Wel Kenianen die goed zijn in lange-afstand lopen hebben een genetisch voordeel.

Zwarten zien er gewoon gespierder uit dan blanken; maar infeite zijn blanken nog steeds sterker :)
Kijk maar bv. eens als het al duister is in een spiegel; dan zie je opeens 10x meer spierdefinitie : d
 
Zo maar een hersenspinsels.. maar volgens mij beschikken donkere mensen (over het algemeen ) over een hoger testosterongehalte dan bv. Aziatische of blanke mensen .

Er zijn inderdaad enkele studies die dat uitwijzen, ik meen echter ook studies gelezen te hebben die geen verschil zagen. Maar wat testosteron betreft: het is ook belangrijk hoe gevoelig je daarvoor bent. Van alle volkeren in de wereld blijken dwerg-bosjesmannen in Afrika het hoogste testosteron te hebben...zou je zo niet zeggen als je ze zou zien :)

Wel Kenianen die goed zijn in lange-afstand lopen hebben een genetisch voordeel.

Zwarten zien er gewoon gespierder uit dan blanken; maar infeite zijn blanken nog steeds sterker :)
Kijk maar bv. eens als het al duister is in een spiegel; dan zie je opeens 10x meer spierdefinitie : d

Daar heb je een punt. Echter met een beetje zonnebank zou dat wel te verhelpen zijn
 
Goede post, alleen is het met die plaatjes niet nog moeilijker vergelijken omdat ze niet naturel zijn? Anders zou je ook kunnen zien welke spieren uit zichzelf al verder naar voren komen.
 
Laatst bewerkt:
West-Afrikanen hebben meer aanleg voor massa op de lats, schouders, borst en bovenarmen. Dat is iets wat me vrij sterk opvalt. Alles wat daaronder valt lijkt me minder robuust dan de gespierde blanke man.

Vermits benen en core het belangrijkst zijn voor pure kracht lijkt het me logisch dat blanken het op kracht-disciplines meestal ook halen op zwarten. Daarnaast denk ik dat het evolutionnair gezien voor een zwarte ook logischer is om minder zware benen en vooral onderbenen te hebben. Met iets minder zware benen kan je nl sneller spurten en makkelijker in bomen klimmen wanneer je bedreigd wordt door een wild dier. Wilde dieren kunnen we nl veel meer terugvinden in het Afrikaanse continent. Daarnaast zijn dunne onderbenen uitermate geschikt om bv te jagen, omdat dit een belangrijke factor is in het "lang kunnen lopen". Het onderbeen is in het grootste deel van de loopbeweging slechts ballast. Bij veel Oost Afrikanen zie ik deze uiterst dunne onderbenen terug. Zij zijn dan ook simpelweg de beste afstandslopers.
 
Zwarte mensen hebben vaak wel betere genen, maar ik zie ook ernstig veel zwarte mensen met overgewicht.
 
Goede post, alleen is het met die plaatjes niet nog moeilijker vergelijken omdat ze niet naturel zijn? Anders zo je ook kunnen zien welke spieren uit zichzelf al verder naar oren komen.

Heb je een punt. Maar als beide partijen (lees: zwart, blank) spuiten is er geen voordeel te behalen. Maar misschien moet ik inderdaad wat random voetballers posten....

West-Afrikanen hebben meer aanleg voor massa op de lats, schouders, borst en bovenarmen. Dat is iets wat me vrij sterk opvalt. Alles wat daaronder valt lijkt me minder robuust dan de gespierde blanke man.

Vermits benen en core het belangrijkst zijn voor pure kracht lijkt het me logisch dat blanken het op kracht-disciplines meestal ook halen op zwarten. Daarnaast denk ik dat het evolutionnair gezien voor een zwarte ook logischer is om minder zware benen en vooral onderbenen te hebben. Met iets minder zware benen kan je nl sneller spurten en makkelijker in bomen klimmen wanneer je bedreigd wordt door een wild dier. Wilde dieren kunnen we nl veel meer terugvinden in het Afrikaanse continent. Daarnaast zijn dunne onderbenen uitermate geschikt om bv te jagen, omdat dit een belangrijke factor is in het "lang kunnen lopen". Het onderbeen is in het grootste deel van de loopbeweging slechts ballast. Bij veel Oost Afrikanen zie ik deze uiterst dunne onderbenen terug. Zij zijn dan ook simpelweg de beste afstandslopers.

Ik zou zeggen dat Afrikanen juist minder grote lats hebben. Over borst en schouders zou ik het wel met je eens kunnen zijn.

Wat betreft die dunne benen: dat klopt. Hun benen zitten zo in elkaar dat zij het meest efficient bewegen. (ben even dat artikel aan het zoeken)
 
Ik zou zeggen dat Afrikanen juist minder grote lats hebben. Over borst en schouders zou ik het wel met je eens kunnen zijn.

Wat betreft die dunne benen: dat klopt. Hun benen zitten zo in elkaar dat zij het efficients bewegen.
De meest indrukwekkende lats die ik gezien heb zijn anders wel van Zwarten. Stubbs, Coleman, Haney in zn tijd... maargoed, mss liggen lats idd dichter tegen elkaar aan wat betreft blank vs zwart. Genoeg blanken die ook dikke lats hebben. Lijkt me ook gewoon voor alle rassen handig om een sterke rug te hebben, al zal het evolutionnair wel voor andere doeleinden geweest zijn.
 
Donkere mensen moeten nog steeds achter hun eten aan rennen. Dit is ook de voornaamste reden dat ze anders gebouwd zijn.
Mss idd omdat het toch wel zo is dat de afrikanen vooral nog veel hun eigen eten moeten vangen, of dat het niet zo lang geleden is dat ze dat nog deden.. Nee dit is niet debiel bedoeld :p
 
We hebben hier echt bijna geen negers in Volendam, dus ik kan niet echt 'n oordeel geven omdat ik er irl geen ervaring mee heb... :o
 
door de huidskleur zal er ook wel een verschil zijn zeker, daarom dat bb'ers zich toch tannen om de spieren beter te doen uitkomen, zwarten hebben dit dus al natuurlijk :p
 
Allemaal onzin.
Als ik vergelijk met voetballers toen ik jong was, waren de donkere jongens van nature niet gespierder dan de blanke jongens.
Op de sportschool zijn de donkere jongens ook niet groter dan de blanke jongens.

Misschien dat genetisch op bepaalde spiergroepen er een voordeel is. Misschien dat het beter oogt (kleur, licht/schaduw).

Spiervezeltypes, testosteron enz enz, daar zal op 100 mannen weinig verschil tussen zitten ga ik vanuit.

Misschien zijn ze wel bereid om harder/zwaarder te trainen dan blanke. Misschien eten ze wel gezonder/beter dan blanken.
 
De meest indrukwekkende lats die ik gezien heb zijn anders wel van Zwarten. Stubbs, Coleman, Haney in zn tijd... maargoed, mss liggen lats idd dichter tegen elkaar aan wat betreft blank vs zwart. Genoeg blanken die ook dikke lats hebben. Lijkt me ook gewoon voor alle rassen handig om een sterke rug te hebben, al zal het evolutionnair wel voor andere doeleinden geweest zijn.

True, maar vergeet Dorian Yates niet. Ik denk dat het indd dicht tegen elkaar ligt

Mss idd omdat het toch wel zo is dat de afrikanen vooral nog veel hun eigen eten moeten vangen, of dat het niet zo lang geleden is dat ze dat nog deden.. Nee dit is niet debiel bedoeld :p

Het komt anders verdomde debiel over. Jij denkt dat iedere afrikaan gazelles met hun blote handen ving. En dat ze daarvoor grote armen moesten hebben. En dat in de steden van lagos de buffels over straat lopen en iedereen daar achteraan rent?

Overigens kwam in West-Afrika de landbouw zo rond 5000 voor christus in opkomst
 
Laatst bewerkt:
Flex wheelers canonbals zijn gruwelijk, OOIT zal ik zulke canonbals hebben...
 
Back
Naar boven