Fitness Seller

Spiergeheugen na het cutten? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Justifire

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2003
Berichten
1.768
Waardering
0
Met cutten verliezen de meesten nu eenmaal ook spiermassa.
Hoe zit dit dan na het cutten?
Heb je snel weer je oude massa terug als je weer gaat bulken dmv spiergeheugen?
 
ik val altijd heel snel af als ik enkele weken niet train of slecht eet .... en ik zal je zeggen zo gauw als ik me voeding aan past.. knallen die kg weer terug waar ze horen te zitten...

dus dit zal na een cut niet minder zijn hoogstens beter ... aangezien je door verhoogde eiwit inname ook nog je massa beschermd...
 
Maar als dit zo is, waarom zou je dan niet extreem gaan dieten, zowel veel vet als veel spiermassa kwijtraken in korte tijd.
En daarna weer goed gaan eten, ietsje dikker worden en snel weer al je gains terugkrijgen door het spiergeheugen?
Het is toch iets gecompliceerder denk ik??
 
Justifire zei:
Maar als dit zo is, waarom zou je dan niet extreem gaan dieten, zowel veel vet als veel spiermassa kwijtraken in korte tijd.
En daarna weer goed gaan eten, ietsje dikker worden en snel weer al je gains terugkrijgen door het spiergeheugen?
Het is toch iets gecompliceerder denk ik??

Daar maak je wel een goed punt. interessant. Ik denk in weze als je droogtraint en weer bulkt dat je de oude spiermassa sneller terug kunt krijgen met een in verhouding lager vet% dan toen je nog in de bulk zat. En dat als je weer het vet% bereikt van wat je had voordat je ging cutten dat je wel meer massa had als daarvoor.

Je bent immers ook een aantal maanden verder, en doordat je het vet hebt verbrand en je spieren hebt weten te behouden kun je weer beginnen met bulken en zo meer spiermassa in verhouding aanzetten als daarvoor.. tenminste dat denk ik en lijkt me imo het meest logisch
 
Justifire zei:
Maar als dit zo is, waarom zou je dan niet extreem gaan dieten, zowel veel vet als veel spiermassa kwijtraken in korte tijd.
En daarna weer goed gaan eten, ietsje dikker worden en snel weer al je gains terugkrijgen door het spiergeheugen?
Het is toch iets gecompliceerder denk ik??

verliezen zal je toch ... het is natuurlijk doel om dit minimaal te houden.... maar ook denk ik dat spiergeheugen word onderschat... ik heb keren gehad won ik in een week 6kg van de verloren 10 terug en dat zonder supps enz... en dan ben ik niet eens op aan het scheppen want ik miste er nog steeds 4kg :p
 
eddycaminos zei:
verliezen zal je toch ... het is natuurlijk doel om dit minimaal te houden.... maar ook denk ik dat spiergeheugen word onderschat... ik heb keren gehad won ik in een week 6kg van de verloren 10 terug en dat zonder supps enz... en dan ben ik niet eens op aan het scheppen want ik miste er nog steeds 4kg :p

6 kilo in een week? :D dat noem ik nog es supercompensatie! Vast ook wel vocht wat terug in je spieren sijpelt :D
 
Back
Naar boven