Fitness Seller

Spiergroei progressief?

Bezoekers in dit topic

Rzr

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
367
Waardering
8
Lengte
1m75
Massa
78kg
Vetpercentage
13%
Iemand vertelde mij dat spiergroei vooral in het begin redelijk progressief is.

Oftewel als je net begint met trainen dan gebeurt er weinig, maar als je netjes heel geregeld blijft trainen (en hard traint, veel eet, genoeg slaapt) dat als je dan eenmaal wat begint te groeien, dat je groei daarna sneller gaat dan dat het duurde voordat het begon met groeien.

Alsof je de groei (of aanmaak van groeihormoon net hoe je het wil zien) even een tijdje moet geven om te activeren voordat het ook echt wat gaat doen.

Wijsheid of pure bullshit?
 
Sowieso is ieder lichaam verschillend, dus voor de één zal het waarschijnlijk wel zo werken, maar ik denk voor een groot deel van de mensheid niet. Als je gelijk begint met goed trainen, goed eten, je rust nemen etc. lijkt me dat je juist in het begin het hardst groeit.

Maar vaak leer je de fijne kneepjes pas na een tijdje, begin je er na een tijdje pas serieus over na te denken en duurt het ook even voordat je je voeding verandert, dan zal hij wel gelijk hebben..
 
pure bullshit
 
Iemand vertelde mij dat spiergroei vooral in het begin redelijk progressief is.

Oftewel als je net begint met trainen dan gebeurt er weinig, maar als je netjes heel geregeld blijft trainen (en hard traint, veel eet, genoeg slaapt) dat als je dan eenmaal wat begint te groeien, dat je groei daarna sneller gaat dan dat het duurde voordat het begon met groeien.

Alsof je de groei (of aanmaak van groeihormoon net hoe je het wil zien) even een tijdje moet geven om te activeren voordat het ook echt wat gaat doen.

Wijsheid of pure bullshit?

Ik weet niet over welke tijdsperioden je spreekt, maar normaal gesproken zie je in het begin juist de meeste progressie en wordt dit gelijdelijk an minder (verminderende meer-opbrengst)

Alleen de allereerste begin periode moet je buiten de beschouwing laten omdat dit en leerperiode is.
 
Klinkt inderdaad verkeerd om.

Maar progressie door consistentie blijft het aller-allerbelangrijkste. Ik zie te vaak dat men oplossingen zoekt in allerlei broscience en afwisseling van oefeningen of de regendans doen, in plaats van gewoon consistent met kleine stappen het gewicht of volume te verhogen met resets/deloads bij langdurig falen.
 
Dit klopt. In het allereerste begin ga je wel vooruit in kracht, maar nog niet massa (globaal gezegd). De vooruitgang in kracht is voornamelijk voortgekomen uit verbeterde techniek en neurale aansturingaanpassingen. Deze periode verschilt wel per persoon
 
Ik ging direct als een speer maar had ook iemand bij me met 18 jaar ervaring. Ik denk dat je meestal minder groeit omdat je moet wennen aan de apparatuur. Als je de gewichten onder controle hebt ga je groeien.
 
Back
Naar boven