XXL Nutrition

Spiergroei?

An_G

Advanced Bodybuilder
Waardering
1
Ik weet niet echt in hoeverre ik dit al eerder gevraagd heb, doet er ook niet echt toe, want vragen zal ik het toch...:)

(kon niets vinden in search)

Ik wil graag weten wat ik op de volgende afbeelding nou zie?

[Abeelding niet meer beschikbaar]

Olympishe atleten, powerlifters en strongman gaan allen voor de kracht in plaats van voor de massa.
Zij trainen dus voor myofibrillaire spiergroei ipv sarcoplasmische.....
(Ben Jonhson ook een goed voorbeeld, of toch niet, door die doping?)

Maar wanneer je kracht gericht traint (lagere reps en zwaarder gewicht dan wanneer je voor sarco. groei traint..) treed er naast myofibrilaire spiergroei ook altijd enige sarcoplasmische spiergroei op en wanneer je voor de sarcoplasmische (bodybuilding) spiergroei traint, treed er ook altijd enige myofibrilaire spiergroei op.....

Als eerste vraag ik mij af of myofibrilaire spiergroei eigenlijk wel voor het blote oog zichtbaar is?

En ten tweede wil ik dan graag weten of de spiergroei/grote die bij deze kracht gerichte atleten met het blote oog te zien is, daadwerkelijk door myofibrilaire spiergroei komt of door de hiernaast opgetreden sarcoplasmische spiergroei komt?

sorry mag geen karma meer geven!
Weeer een moeilijke vraag (en ie wordt al korter ook nog). Je leert nog sneller dan ik.

Zal wel niet absoluut zijn dat onderscheid en is vast ook genetisch bepaald. En miss traint die man ook wel met hogere reps en wie weet gebruikt hij wel ik weet niet wat voor AS en spul om gortdroog te worden?

Zolang we dat niet weten, blijft het gissen.

Espi

is een photoshopafbeelding:D

nee hoor:rolleyes:, ik neem ff Champ als voorbeeld die ook PL is maar er uitziet als een BB. zal wel met je genen te maken hebben

dit is mijn denkwijze, laat de echte theorie over aan de daarvoor aangewezen personen

ps, vraagstelling:thumb:, heb je niet zelf getikt wel?:p

Ipv het weer moeilijk te maken, de man die jij toont is Mariusz Pudzianowski.
Naast z'n Strongman training doet hij ook gewoon bodybuilding trainingen zoals je op z'n site kan zien.Ik moet er uiteraard niet bijzeggen dat die Strongmen ook zwaar aan de AS zitten dus spiergroei hebben ze sowieso of ze nu gericht op spiergroei trainen of niet.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt Espi, strax ga ik je nog inhalen joh :p

dandyman zei:
is een photoshopafbeelding:D

nee hoor:rolleyes:, ik neem ff Champ als voorbeeld die ook PL is maar er uitziet als een BB. zal wel met je genen te maken hebben

dit is mijn denkwijze, laat de echte theorie over aan de daarvoor aangewezen personen

ps, vraagstelling:thumb:, heb je niet zelf getikt wel?:p

Photosjop, dat kan natuurlijk ook altijd nog :)

maar owk, genen, mjah dat kon ik zelf ook wel bedenken.... :P

Maar ik vraag me dus af of dit sarco of myof. spiergroei is die je ziet?

was Champ niet eerst BB en werd hij daarna pas PL?? (ergens gelezen)

De vraag trouwens gewoon copy-paste van een ander forum gedaan, wilde eigenlijk gewoon interessant doen :p
j/k

moen zei:
Ipv het weer moeilijk te maken, de man die jij toont is Mariusz Pudzianowski.
Naast z'n Strongman training doet hij ook gewoon bodybuilding trainingen zoals je op z'n site kan zien.Ik moet er uiteraard niet bijzeggen dat die Strongmen ook zwaar aan de AS zitten dus spiergroei hebben ze sowieso of ze nu gericht op spiergroei trainen of niet.

spiergroei en spiergroei :)
maar is het nou sarco. of myof. spiergroei (die zichtbaar is voor het blote oog...)?

Daarnaast was dit even de enige foto die ik ff zo snel op het i-net kon vinden van een atleet wiens eerste doel kracht is, maar mijn vraag was gebaseert op alle droogstaande atleten.....olympische etc dus ook...

turners hebben ook vaak sublieme schouders, (zwarte) atleten zijn idd ook vaak goed droog gespierd

Maar nog steeds niemand die het ff voor moi kan verduidelijken? :(

Veel hangt gewoon af van je voeding hoor. Wat dat verhaal tussen verschillende soorten groei aangaat, denk dat dat dit sterk overdreven is maar goed. Groeien doe je van zware gewichten, met hogere reps (maar nog steeds zwaar) spreek je gewoon meer vezels aan die moeten herstellen en dus vergroten. Feit dat bbers meer eten, langere sets doen, meer aas gebruiken zorgt voor meer massa.

Die vent op de foto zal idd ook wel bb gericht trainen en van Champ weet ik dat hij ook wel voor massa gaat.

admin zei:
Veel hangt gewoon af van je voeding hoor. Wat dat verhaal tussen verschillende soorten groei aangaat, denk dat dat dit sterk overdreven is maar goed. Groeien doe je van zware gewichten, met hogere reps (maar nog steeds zwaar) spreek je gewoon meer vezels aan die moeten herstellen en dus vergroten. Feit dat bbers meer eten, langere sets doen, meer aas gebruiken zorgt voor meer massa.

Die vent op de foto zal idd ook wel bb gericht trainen en van Champ weet ik dat hij ook wel voor massa gaat.

Owk, dus een PL groeit net zo weinig als een BB zonder juiste voeding...

Ik was namelijk (eerst) in de veronderstelling dat myofibrillaire spiergroei niet afhankelijk was van voeding en dus een PL waar myofibrillaire het meest voorkomt ook zonder de juiste voeding toch (voor het blote oog) zichtbare massa kan aanmaken...

Maar heb net van BOS geleerd dat myofibrilaire spiergroei helemaal niet zichtbaar is voor het menselijk blote oog en dat ook die massa die je bij strongmen, PL en andere (kracht)atleten aan hun fysiek ziet hangen door de neven optredende sarcoplasmische hypertrofie komt....

(was het trouwens zo moeilijk om mij dat ff te vertellen :rolleyes: )

Maar jij zegt dus dat het verschil tussen een PL en een BB niet zozeer tussen de soort spiergroei zit maar meer dat de PL meer neurologisch bezig is en de BB meer spiervezel (adaptatie/groei) gericht? Time Under Tension?

Net trouwens ook die strongmen op rtl 5 gezien en ze zijn allen echt HUGE!!
Bodybuilder-HUGE!!
Als ze nou eens droog zouden trainen hadden ze allen zeker een super fysiek :)
Maar komt deze massa nou echt vooral omdat ze aan de AAs zitten?

Want ook olympisch atleten hebben (over het algemeen) een goed fysiek, waar maar sommigen aan de AS zitten...

Laatst bewerkt:
Sommige van die Strongmen zitten veel zwaarder aan de AS als bodybuilders dus waarschijnlijk is het antwoord ja

maar is myofibrilaire spiergroei in die mate dan ook niet mogelijk zonder AS?

jeuh 900ste post :D op naar de duizend 8)

Terug
Naar boven