MuscleMeat

Spiergroep 1 x per 2 weken

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Is dit goed voor je spieren want ik heb namelijk mijn borst afgelopen dinsdag getraint en heb nu nog lichte spierpijn en dus nog niet helemaal hersteld en dan heb ik het nog niet eens over groeien dus zal mijn borst meer dagen rust nodig hebben om ook te kunnen groeien.

dus is mijn vraag kan elke spiergroep 1x in de 2 weken genoeg zijn?
 
Op het moment dat er nog spierpijn aanwezig is moet je deze spier nog niet trainen. Hij is nog niet voldoende hersteld, en zal je nog moeten wachten.

1x per 2weken een spiergroep trainen is wel erg weinig, voor mij is het ideale 1x per week minimaal een spier maximaal trainen!
 
door de spierpijn heen trainen. gewoon een xtra warmup setje doen.


wat je ook kan doen, is de dag erna (wanneer je dus felle spierpijn hebt) opnieuw een oefening te doen, maar dan met hele lichte gewichten en een hoog aantal reps. dit zal de spierpijn sterk verminderen en herstel bespoedigen. je kan, als de spierpijn echt erg is, dit verdelen over de dag. bvb om de 2 uur zon 50 reps of zo. dit kan je dan zo'n 2 dagen aan een stuk doen. het geeft een pomp, de rest van het verhaal ken je.
 
door de spierpijn heen trainen. gewoon een xtra warmup setje doen.

onzin spike! Als je progressie wil qua groei is dit stom!
 
geen onzin hoor. je moet je lichaam aanleren om meer aan te kunnen, als je altijd gaat wachten tot de spierpijn weg is ga je gewoon te weinig stimuli krijgen om te groeien. overslaan is onzin.
Men zegt me trouwens ook nog dat wat meer eten ook nodig is.
doortrainen dus! tenminste als je progressie wil qua groei...
 
Originally posted by Bodyman
Is dit goed voor je spieren want ik heb namelijk mijn borst afgelopen dinsdag getraint en heb nu nog lichte spierpijn en dus nog niet helemaal hersteld en dan heb ik het nog niet eens over groeien dus zal mijn borst meer dagen rust nodig hebben om ook te kunnen groeien.

dus is mijn vraag kan elke spiergroep 1x in de 2 weken genoeg zijn?
Je zegt het zelf al: lichte spierpijn.
Geen reden om een training uit te stellen en zeker niet om de 2 weken gaan trainen.
Stel jezelf liever de vraag waarom je zo lang spierpijn hebt? Is je cool down goed? Blijf je na een training voldoende bewegen?
Eet je wel genoeg? Enz.
Als en spier(groep) binnen een week nog niet hersteld is dan is er eerder wat fout aan je weekindeling of training zelf en uitstellen is geen oplossing daarvoor, dan haal je de regelmaat eruit en zal je nooit echt progressie boeken.
 
Voor mij persoonlijk is het vaak zo dat als ik lichte spierpijn heb, het na een lichte warming up weg is. Ik ga er zelf in dat geval van uit dat het gewoon een rest verschijnsel was. Anders komen sommige spiergroepen inderdaan niet vaker dan eens in de 2 weken aan bod.
 
Back
Naar boven