MuscleMeat

Spiergroepen die achter lopen

Bezoekers in dit topic

Als er sprake is van achterlopende spiergroepen kun je dat op verschillende manieren aanvliegen. Ik zou de volgende zaken in de genoemde volgorde uitproberen.

1. Probeer als je de oefeningen uitvoert de spier die je traint aan te spannen en te belasten. Concentreer je daarop en probeer alle kracht te halen uit de spier die je aan het trainen bent. Bij het uitvoeren van de herhaling iets sneller op de concentrische als de eccentrische beweging. Gecontroleerd.

2. Voeg meer volume toe. Doe 1-2 extra sets per oefening voor de betreffende spiergroepen OF voeg een extra oefening toe voor deze spiergroepen. Bvb 10 sets per UB training voor Biceps en 10 sets per training voor triceps.

3. Verplaats het armenwerk van je UB dag naar je LB dag. Of doe het op een aparte dag / dagen. Door het niet direct na je UB training te doen wanneer de betreffende spieren al flink voorvermoeid zijn, kun je ze zwaarder belasten / trainen. Indirect verhoog je zo tevens de frequentie waarmee ze getraind worden. Namelijk op de UB dag pak je ze mee op alle hoofdoefeningen (lichtere belasting) en op de andere dagen (zwaardere belasting).


Bedankt voor je uitgebreide uitleg!

Optie 1 en 2 heb ik al uitgeprobeerd.
Ik ga de eerst de aankomende tijd mijn schema houden zo als die is, alleen dan met een zondag arm dag erbij toegevoegd.
Kijken hoe dit gaat.
 
Verder hoor ik ontzettend vaak dat armen 'achterlopen' (Borst ook vaak). Terwijl dat wat mij betreft vaak ontzettend meevalt. We kijken vaak naar die paar % die ontzettend goede aanleg hebben voor armen (of borst) en gebruiken dat als referentiekader (en vinden dan dat het bij onszelf achterloopt). Laat anderen ook eens beoordelen of zij vinden dat je armen achterlopen ten opzichte van de rest van het lichaam.

Ik zeg hiermee overigens niet dat jouw armen niet achterlopen. Dat kan best het geval zijn. Ik zeg alleen dat ik het ook heel vaak tegenkom dat mensen het van zichzelf vinden, terwijl ze gewoon doorsnee armen hebben die passen bij de rest van hun fysiek.
 
Verder hoor ik ontzettend vaak dat armen 'achterlopen' (Borst ook vaak). Terwijl dat wat mij betreft vaak ontzettend meevalt. We kijken vaak naar die paar % die ontzettend goede aanleg hebben voor armen (of borst) en gebruiken dat als referentiekader (en vinden dan dat het bij onszelf achterloopt). Laat anderen ook eens beoordelen of zij vinden dat je armen achterlopen ten opzichte van de rest van het lichaam.

Ik zeg hiermee overigens niet dat jouw armen niet achterlopen. Dat kan best het geval zijn. Ik zeg alleen dat ik het ook heel vaak tegenkom dat mensen het van zichzelf vinden, terwijl ze gewoon doorsnee armen hebben die passen bij de rest van hun fysiek.

Ik heb dit al vaker gehoord van andere vandaar dat ik dit topic heb aangemaakt.

Misschien valt het ook wel mee maar valt het gewoon meer op dat mijn borst erg voor loopt. Dit heb ik ook vaker gehoord.
 
Hier zit wel een kern van waarheid in ben ik met 40 minuten weer thuis.



Raad je het dan aan om wat Col_inc zegt een extra armen dag toe te voegen?

Of gewoon een ander schema volgen dan UB/LB?
Ander schema
 
Lopen je benen wel voor? Heb er al veel dit horen zeggen en als je dan naar hun benen kijkt lopen die helemaal niet voor op de rest.
 
Lopen je benen wel voor? Heb er al veel dit horen zeggen en als je dan naar hun benen kijkt lopen die helemaal niet voor op de rest.

Ze bedoelen wellicht dat hun benen dikker zijn dan hun armen, borst, schouders, etc. en vinden dat voorlopen ;) (wat heel precies genomen ook klopt)
 
Lopen je benen wel voor? Heb er al veel dit horen zeggen en als je dan naar hun benen kijkt lopen die helemaal niet voor op de rest.

Klinkt raar maar ik ben gewoon geboren met gigantische benen, wil ze eerder kleiner hebben dan groter.
 
Klinkt raar maar ik ben gewoon geboren met gigantische benen, wil ze eerder kleiner hebben dan groter.

Wil je voor mijn beeldvorming eens een omtrek meten (midden van je bovenbeen, aangespannen). Als het boven de 70 centimeter is ben ik geneigd je gelijk te geven.
 
Over het algemeen lopen armen niet achter. Kan wel uiteraard, maar zou alles eens goed na meten als ik jou was.
 
Goedemorgen,

Wat doen jullie als een spier voor/achter loopt?

Ik doe nu al een behoorlijke tijd UB/LB alleen ik merk gewoon dat mijn borst/benen erg voor lopen op de rest. en mijn armen behoorlijk achter loopt op de rest.

Hoe lossen jullie dit op?

Ik heb al geprobeerd om een andere indeling te doen tijdens de ub/lb.


Eerst er achter zien te komen of er wel echt achterstand is.

Als er echt achterstand is zou ik voor de achter groep iets anders gaan doen als wat je gewend ben. Maw als je nu een schema met redelijk volume heb zou ik het volume terugdraaien en de intensiteit flink omhoog gooien.
Verder moet je je afvragen in welke mate je huidige schema de achterliggende spier al vermoeien. Mischien krijgen deze nu als zoveel volume dat ze te vermoeid zijn om echt getraind te worden wat betekend dat je eens moet kijken naar een schema waarbij je (in dit geval) je armen "vers" aan kan pakken.
 
Back
Naar boven