AndroidHealthClinic

Spiergroepen trainen, logisch, maar hoevaak??

Bezoekers in dit topic

ManuelP

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
4 mei 2007
Berichten
464
Waardering
0
He,


Voorheen heb ik altijd mijn spiergroepen 2 keer per week getraint, behalve mijn benen, die pakte ik één keer heel stevig aan en dat was voor mij voldoende.

Maar nu zit ik een beetje hier op het forum te lezen, en andermans schema's te bekijken, en dan zie ik toch de meeste of alle spiergroepen één keer per week aanpakken, of ze doen een fullbody schema..

Als je je borst op maandag zou trainen, dan zou je toch je borst ook op donderdag kunnen trainen, omdat er meer als 48 uur rust tussen zit. Nu is eigenlijk mijn vraag; zal je nu beter groeien als je je borst één of twee keer in de week traint? In de tijd dat ik getraint heb ben ik toch al stevig vooruit gegaan..

Maar de meeste mensen hebben er hier meer verstand van als ik en die trainen anders dus miss dat ik wat fout doe?

Of is het gewoon dat de meeste mensen bv de borst en triceps tot failure trainen op maandag en het meer tijd nodig heeft om te herstellen????
 
Ik ben wel een fan van vaker trainen, maar je moet maar kijken wat jou het beste valt, keihard trainen en veel eten is belangrijker.
 
idd gewoon kijken wat voor jou het beste werkt.
 
Vergeet de 48 uren rust.

Ik ben ook benieuwd naar je schema.
 
Ja ik zal morgen even een nieuw schema voor mijzelf gaan maken.. Ik zit zelf te denken om een split te maken waarbij ik alle spiergroepen één keer per week stevig aanpak.. Aangezien ik nog maar vier maanden bezig ben, en daarbij alleen alles twee keer per week heb getraint.

Nu ga ik kijken hoe ik gain op een training waarbij ik enkel alle groepen één keer pak met meer intensiviteit en concentratie op de bewuste spiergroep. Je komt er pas achter als je het geprobeert hebt toch ?? :)

Ik laat het jullie wel weten hoe het schema eruit komt te zien :thumbs:
 
Maar theoretisch zou je toch sneller moeten groeien als je je borst twee keer per week aanpakt, mits je voldoende rust en voedsel binnenkrijgt ? Of praat ik nu wartaal?
 
Maar theoretisch zou je toch sneller moeten groeien als je je borst twee keer per week aanpakt, mits je voldoende rust en voedsel binnenkrijgt ? Of praat ik nu wartaal?

Ja, het duurt zo'n 3-4 dagen eer dat een borst volledig hersteld is (hangt af van verschillende factoren, maar we gaan ervan uit dat alles in orde zit). in theorie kan je ze dus 2x per week voluit trainen. Maar andere spiergroepen worden dan automatisch minder 'goed' belast dan de borst.
 
Zijn er nog meer meningen van anderen ??
 
Jah kijken wat je het beste bevald en uitproberen. Iedereen kan je hier wel een trainingsmethode katen zien en schema's. Maar uiteidelijk ben jij het die het zegt of het je wel bevald of niet.
 
hangt ook veel af van hoe diep je wilt en kan gaan. Ben je telkens mentaal sterk genoeg om er iedere training voor 200% tegen aan te gaan en die spieren te laten afzien tot het maximum is 1keer per week voldoende omdat je ook anders kans hebt op overtraining... Maar vele kunnen dit niet elke training (waaronder mezelf)... Naar mijn mening is het dan beter elke spiergroep 2x per week te trainen... Maar dit moet je voor jezelf uitmaken...
 
Alle spieren twee maal per week aanpakken lijkt mij iets minder praktisch, tenzij je 4-5 maal per week een anderhalf uur gaat trainen wat imo voor overtraining zorgt. Het kan uiteraard er zijn er velen die het hier doen. Vergeet ook niet dat je bij vele oefeningen de synergisten ook traint. Je wil twee maal je borst trainen per week. Wat inhoudt dat de rust die je je borst geeft wordt beperkt. Stel dan dat je je triceps tussen die twee trainingen doet met bv tricep dips. Je traint je borst dan in principe ook opnieuw. En je triceps dan ook drie dagen opnieuw, want die gebruik je ook tijdens bp en triceps dips, hetzij minder intensief uiteraard.
 
Alle spieren twee maal per week aanpakken lijkt mij iets minder praktisch, tenzij je 4-5 maal per week een anderhalf uur gaat trainen wat imo voor overtraining zorgt. Het kan uiteraard er zijn er velen die het hier doen. Vergeet ook niet dat je bij vele oefeningen de synergisten ook traint. Je wil twee maal je borst trainen per week. Wat inhoudt dat de rust die je je borst geeft wordt beperkt. Stel dan dat je je triceps tussen die twee trainingen doet met bv tricep dips. Je traint je borst dan in principe ook opnieuw. En je triceps dan ook drie dagen opnieuw, want die gebruik je ook tijdens bp en triceps dips, hetzij minder intensief uiteraard.

Ik doe niets liever dan 2 maal per week iedere spiergroep 1,5 uur goed hard aan pakken (het liefst benen en run in een training omdat het aan je vreet en je hier mee grenzen kunt verleggen). Als ik alles maar 1 keer per week train word het saai en voel ik me niet voldaan van een training en ik wil moe zijn en moet goed hebben gezweet. Als ik die mogelelijkheid niet had was ik al lang gestopt met trainen en een andere sport tak opgezocht
 
hangt ook veel af hoe jij je schema in elkaar steekt hé. Daarom dat je wat moet NADENKEN over je oefeningen en wanneer welke spiergroepen...
om overtraining te voorkomen kan je ook zeker om de 6 weken een recuperatietrainingsweek inlassen... maar dit komt neer op planning natuurlijk
 
ik ben ecto en naar mijn bescheiden mening ist in mijn geval beter om elke spiergroep 1 keer per week hard aan te pakken, doe ik dat 2x per week ga ik naar mijn gevoel droger worden maar massa verliezen, in mijn geval ist dus beter 1 keer per week hard te gaan en dan die spiergroep een klein weekje te laten rusten! als je natuurlijk buff bent en je wilt cutten, train je dan natuurlijk beter 2 keer per week per spiergroep..
 
Ja verschillende meningen dus... Ik ga toch maar eens alles 1 keer in de week trainen, gewoon even 8 weken proberen en kijken hoe het bevalt.. Biceps pak in ieder geval gewoon 2x aan, want dat is zo gebeurt...

Ma: Borst Tri Biceps
Di: Benen Kuiten Buik

Do: Rug Biceps
Vr: Schouders Buik

Zo gaat het worden voor de eerst volgende 8 weken...
 
Ja verschillende meningen dus... Ik ga toch maar eens alles 1 keer in de week trainen, gewoon even 8 weken proberen en kijken hoe het bevalt.. Biceps pak in ieder geval gewoon 2x aan, want dat is zo gebeurt...

Ma: Borst Tri Biceps
Di: Benen Kuiten Buik

Do: Rug Biceps
Vr: Schouders Buik

Zo gaat het worden voor de eerst volgende 8 weken...

Leuk schema alleen ik zou di en do omruilen. Maar goed dat zou ik dan doen hé. Verder is het mooi verdeeld
 
Ik had het zo gedaan omdat ik dan mn triceps iets meer rust geef.. heb laatst een blessure aan mn linker tricep.. erg vervelend.. en aangezien ik bij sommige rug oefeningen ook mn triceps gebruik geef ik ze eerst de rust die ze verdienen ;)
 
Nog meer mensen met andere meningen ??
 
rug oefeningen waarbij je je triceps gebruikt? :cool: ...maar ik ben van mening dat je je spieren wel 2 tot 3 keer per week kan trainen met je de dosis aan past. maar uiteindelijk gaat t om de afwisseling zodat je spieren steeds andere prikkels krijgen
 
Back
Naar boven