AndroidHealthClinic

Spiermassa aankomen/bulken - is dit goed? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

theone97

Cool Novice
Lid geworden
26 okt 2013
Berichten
63
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
61kg
Vetpercentage
13%
Hallo allemaal,

ik wil graag bulken/spiermassa aankomen. Dit omdat ik een negatief zelfbeeld heb door m'n gewicht.

Is dit een goede schema om mee te beginnen?

(zal ik meer gewicht x minder reps doen of andersom)?


alle tips zijn welkom, bedankt!

hraas5.jpg
 
Kun je iets meer over jezelf vertellen zodat we kunnen inschatten of dit schema bij je past?
hoe lang train je al?
hoeveel til je nu met squat, benchpress, shoulderpress? mist van toepassing uiteraard.
hoe oud ben je? kloppen je stats in je profiel? wil je aankomen of afvallen?

Om aan te komen of af te vallen maken we hier meestal een voeding schema, heb je dat al? wil je dat proberen, of liever niet?
 
Laatst bewerkt:
Dit is geen goed schema om mee te beginnen. Het is eigenlijk gewoon een slecht schema om mee te beginnen.

Lid worden van een sportschool en Stronglifts 5x5 gaan volgen en kracht en massa pakken.
 
Kun je iets meer over jezelf vertellen zodat we kunnen inschatten of dit schema bij je past?
hoe lang train je al?
hoeveel til je nu met squat, benchpress, shoulderpress? mist van toepassing uiteraard.
hoe oud ben je? kloppen je stats in je profiel? wil je aankomen of afvallen?

Om aan te komen of af te vallen maken we hier meestal een voeding schema, heb je dat al? wil je dat proberen, of liever niet?

ik train al 1 jaar, maar niet serieus,
ik til ongeveer 30 met benchpress. Ik ben 18 en mn stats kloppen. Ik wil dus aankomen..
 
Dit is geen goed schema om mee te beginnen. Het is eigenlijk gewoon een slecht schema om mee te beginnen.

Lid worden van een sportschool en Stronglifts 5x5 gaan volgen en kracht en massa pakken.

Ik begin ook niet net. Ik doe het al 1 jaar maar niet serieus. Ik wil graag aankomen met spiermassa. Raad je dan de 5x5 aan? kan je dan vertellen hoevaak ik dat moet doen er week? Ik neem aan dat 5x5 fullbody training is, daarom.

bedankt
 
Gewoon even de website lezen. En tja, als je een jaar hebt lopen rotzooien ben je nog een beginner en kan je dus ook nog profiteren van beginners gains.
 
Met 30 kilo benchpress ben je inderdaad nog een beginner. Dit is trouwens een prettig iets, een beginner maakt namelijk drie keer zoveel vooruitgang als een ver gevorderde in diezelfde week. De meesten die ik ken stappen ongeveer van een fullbody schema af als ze tussen 6 en 12 maand getraind hebben en zitten dan meestal net onder de 100 kilo met hun benchpress.

Krachtsporter discussiëren over vrijwel ieder programma en we zijn het nooit met elkaar eens, behalve als we het over beginner hebben, dan zeggen we bijna allemaal dat je drie dagen in de week full body moet doen. Dit alleen al zegt een hoop.

Er zijn altijd meer goede full body schema's, maar 5x5 is een prima keus. Begin met deze en train dan volgens de beschrijving op de site drie maal per week. Niet vaker, dan ga je juist minder snel vooruit.
 
Waarom mensen een beginner die 30kg drukt 5x5 adviseren te doen is mij een raadsel.

Werk eerst maar eens aan je vorm, je mms e.d.
Dit kun je het beste doen met lagere bewichten en meer reps (15-20).
Je spieren zullen hoe dan ook groeien, want je bent een beginner, alleen is dit veiliger en beter met het oog op je toekomst in bodybuilding.
 
Waarom mensen een beginner die 30kg drukt 5x5 adviseren te doen is mij een raadsel.

Werk eerst maar eens aan je vorm, je mms e.d.
Dit kun je het beste doen met lagere bewichten en meer reps (15-20).
Je spieren zullen hoe dan ook groeien, want je bent een beginner, alleen is dit veiliger en beter met het oog op je toekomst in bodybuilding.

Wat een onzin. We hebben het over bankdrukken.We hebben het hier niet over olympische lifts of powerlifting style benchen. Lekker pompen met een lege bar ga je lekker veel aan hebben zeker? En wat is mms? Of bedoel je mmc?

Je gaat SL 5x5 juist doen om snel sterker te worden, zodat je niet meer loopt te klooien met suboptimale gewichten, maar fatsoenlijk kracht en massa kunt gaan bouwen.
 
Waarom mensen een beginner die 30kg drukt 5x5 adviseren te doen is mij een raadsel.

Werk eerst maar eens aan je vorm, je mms e.d.
Dit kun je het beste doen met lagere bewichten en meer reps (15-20).
Je spieren zullen hoe dan ook groeien, want je bent een beginner, alleen is dit veiliger en beter met het oog op je toekomst in bodybuilding.

Als je deze citaat leest;

Krachtsporter discussiëren over vrijwel ieder programma en we zijn het nooit met elkaar eens, behalve als we het over beginner hebben, dan zeggen we bijna allemaal dat je drie dagen in de week full body moet doen. Dit alleen al zegt een hoop.

En dan deze, concludeer ik dat ik mij vergiste en had moeten zeggen:

Krachtsporters die er verstand van hebben discussiëren over vrijwel ieder programma en we zijn het nooit met elkaar eens, behalve als we het over beginners hebben, dan zeggen we bijna allemaal dat je drie dagen in de week full body moet doen. Dit alleen al zegt een hoop.
 
Wat een onzin. We hebben het over bankdrukken.We hebben het hier niet over olympische lifts of powerlifting style benchen. Lekker pompen met een lege bar ga je lekker veel aan hebben zeker? En wat is mms? Of bedoel je mmc?

Je gaat SL 5x5 juist doen om snel sterker te worden, zodat je niet meer loopt te klooien met suboptimale gewichten, maar fatsoenlijk kracht en massa kunt gaan bouwen.

Huhu bedoelde inderdaad mmc, typo.

Als hij een lege bar nodig heeft om na pakweg 16 reps failure te bereiken, dan gaat hij er inderdaad veel aan hebben.
 
Huhu bedoelde inderdaad mmc, typo.

Als hij een lege bar nodig heeft om na pakweg 16 reps failure te bereiken, dan gaat hij er inderdaad veel aan hebben.
Beginners moeten ver weg blijven van failure en hebben niks aan mmc: gewoon liften met het doel om de bar zo snel mogelijk te verplaatsen. Geen nadruk op negatives, slow reps of mind mossel connecties. Dat soort ongein ga je maar doen als je wat meer gevorderd bent.
 
Beginners moeten ver weg blijven van failure en hebben niks aan mmc: gewoon liften met het doel om de bar zo snel mogelijk te verplaatsen. Geen nadruk op negatives, slow reps of mind mossel connecties. Dat soort ongein ga je maar doen als je wat meer gevorderd bent.

Niet mee eens. Een beginnert moet juist leren zijn gewichten altijd onder controle te houden, de spier die getraind wordt voelen, stretchen/squeezen etc.
Dat zijn nu eenmaal de beginselen van bodybuilding, en niet lekker primitief gewichten van a naar b zien te verplaatsen no matter what.
 
Hou toch op man met je squeezen. En waar heb ik gezegd dat vorm niet goed moet blijven? Een degelijk lineair programma met progressive overload is alles wat een beginner nodig heeft. Maar al die anderen zullen het wel fout hebben, we gaan alle novices lekker laten stretchen en squeezen met een lege bar.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven