AndroidHealthClinic

spiermassa behouden

Bezoekers in dit topic

chief90

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
22 okt 2008
Berichten
4
Waardering
0
jongens ik heb een dringende vraag hopelijk kan iemand mij daar informatie over geven.. ik moet nou een paar weken uit de running omdat ik aan me arm geopereerd word. er is een stuk van me bot afgebroken en zit tussen me gewricht dus moet weg gehaald worden. ik moet 4 tot 8 weken revalideren. maar de vraag is .. is er een manier om me spiermassa die tijd te houden door iets van voeding of op een andere manier .. me lichaam te onderhouden. ik hoor graag je advies
gr coen
 
Blijf vooral eten, zeker je eiwit inname mag nu wat hoger.
Weet ni of het echt zo'n goed supplement is, maar je kan hmb ofwel glutamine nemen(zou spierafbraak tegen gaan,maar geloof er zelf niet in)

En aangezien je arm niet meer kan,heb je wel nog een stel benen en buikspieren om te trainen.
 
Je kan zien dat je voldoende proteïnen inneemt om het massaverlies wat tegen te gaan, maar je zal zowiezo wel wat verliezen.

Toch je niet te veel zorgen maken, op een aantal weken tijd ga je niet heel veel verliezen en het zal er wel weer rap genoeg terug bij zijn.

Benen kan je inderdaad nog blijven trainen
 
heb ik ook gehad.... ik ben goed blijven eten en ben doorgegaan met creatine (kan het niet onderbouwen maar vlgs mij werkte de creatine echt positief)
 
Let ook op de inname van calium (en vitamine D).. helpen allebei ook bij botherstel zodat je weer eerder kunt trainen.

En probeer te trainen wat je wel kunt (voor zover mogelijk en verantwoord)... zelfs leg presses geven een hormonaal signaal af aan het lichaam.
 
spier ga je zowiezo verliesen, wat je met goed blijven eten iets kan tegenhouden.
Ik zou me geen zorgen maken, het spiergeheugen brengt je na de revalidatie snel weer op het punt waar je was voor de operatie.

Beterschap.
 
Back
Naar boven