Fitness Seller

Spiermassa opbouwen en boksen

Bezoekers in dit topic

JulianMass

Novice
Waardering
0
Ik ben 17 jaar en ik wil spiermassa opbouwen. mijn trainingsschema is:
zo; Upperbody vooral op kracht gericht en spiermassa
ma: Lowerbody
di; Upperbody vaak high reps en veel supersets en explosief trainen
wo; Lowerbody
do; Rust
vrij; Boksen
za; Rust
behoud ik met dit schema mijn spiermassa en wordt mijn spiermassa meer en mijn snelheid blijft hetzelfde of wordt beter? ik gebruik bcaa tijdens bokstraining en whey protein na krachttraining.
iemand nog tips voor trainen voor snelheid, kracht en spiermassa?

wo; Lowerbody
do; Rust
vrij; Boksen
za; Rust
behoud ik met dit schema mijn spiermassa en wordt mijn spiermassa meer en mijn snelheid blijft hetzelfde of wordt beter? ik gebruik bcaa tijdens bokstraining en whey protein na krachttraining.

Bcaa tabs/capsules is geld weggooien.

wo; Lowerbody
do; Rust
vrij; Boksen
za; Rust

Dit is te weinig informatie om je vraag te kunnen beantwoorden, maar onderstaand alvast wat waarnemingen. Zou je je volledige trainschema willen posten met oefeningen sets, reps, progressie methode, etc? Ook graag een indicatie van je huidige performance door bijvoorbeeld te noemen hoeveel gewicht + reps je doet op deadlift, benchpress, squat, schoulderpress (andere oefeningen zijn ook goed). en hoe lang doe je nu aan krachtraining?

waarnemingen:
- Gezien je rustdagen geef je nu de voorkeur aan maximale performance tijdens je bokstraining, ten koste van 3e en 4e krachtraining. Normaal gesproken zet men daar een rustdag tussen voor betere resultaten. Tenzij je je intensiteit managed op dag 1+2, maar met dat niveau zou je deze vraag niet stellen (we beginnen allemaal met niets).
- een goede bokstraining kan behoorlijk impact hebben op je herstel, toch zou ik qua herstel voorrang geven aan de hersteldagen vooraf aan je krachttraining en de bokstraining proberen te managen qua intensiteit (voorzover daarin aanwezig de traditionele opwarming te beperken qua kracht gebruik, desnood door gewoon niet je best te doen als het erbij hoort). De dinsdag zou een betere rustdag zijn.
- spiermassa wordt goed behouden met het juiste eten en krachtraining. Dus het behouden van spieren is over het algemeen geen uitdaging met voldoende rust en voeding. Of je hierop groeit is afhankelijk van waar je zit qua trainingleeftijd. Dit is niet het aantal jaren dat je in de sportschool rond loopt, maar je werkelijke performance t.o.v. je potentie... dus wat heb je bereikt in die tijd? grofweg zou je in het eerste jaar op zo'n twee maal je lichaamsgewicht met deadlift moeten zitten, in de praktijk zie ik de meesten zelf 8 reps doen op minstens twee maal lichaamsgewicht.
- het totale aantal herhalingen dat je per spier doet (per week) is ook afhankelijk van waar je zit qua trainingleeftijd. Let hierbij op overlap van spiergebruik. Zo gebruikt een schouder oefening als een shoulderpress: schouder, borst, triceps (zou je inzoomen dan kom je uiteindelijk uit op diverse schouderspieren maar ook biceps etc, dat soort dingen kun je echter negeren totdat er specifieke issues ontstaan).
- upper,lower, upper, lower is erg geschikt voor 4 dagen trainen. Prima keus! (er zijn andere opties, maar deze is net zo goed).

Ben benieuwd naar je schema.

Spiermassa opbouwen zul je wel doen als je serieus 4x per week traint en goed eet.
Hou bij spiermassa opbouwen goed in de gaten of je je flexibiliteit/lenigheid en snelheid nog behoudt bij het boksen.
Ik moest hier zelf vroeger ook wat in schipperen toen ik veel bodybuilding/krachtsport deed in combi met veel honkbal.
Maar al met al vond ik het wel te combineren, en als je er zelf een beetje over nadenkt hoe het aan te pakken.
Zolang ik een dag voor het honkballen maar niet loodzwaar de borst/schouders ging trainen.....want dan kon ik geen fatsoenlijke bal gooien.:D

Dit is geen schema maar een weekindeling, wees iets specifieker wat betreft oefeningen ed.

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven