XXL Nutrition

Spiermassa tijdens powerlifting schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Thomazz

Novice
Lid geworden
26 mrt 2020
Berichten
7
Waardering
5
Lengte
1m92
Massa
79kg
Vetpercentage
13%
Hey, mijn naam is Thomas, ik doe nu ongeveer 3 jaar aan bodybuilding, sinds het begin van mijn fitness avontuur volg ik schema's die gefocust zijn op spiermassa bouwen en vind dit ook het allerleukste om te doen, echter sinds de huidige lockdown sport ik bij een hele goede vriend, hij is een echte powerlifter en volgt ook op dit moment een Powerliftschema, nu is het zo dat omdat ik bij hem sport ik uiteraard ook meedoe aan zijn schema, dit schema bestaat dus grootendeels uit veel compounds en weinig tot geen gebruik van isolatie oefeningen of setjes die boven de 8 reps uitkomen.

Nu zal het deels ook aan mijn gevoel liggen, maar ik heb echt gevoel alsof ik juist misschien wel spiermassa verlies :P klinkt heel raar, want je traint natuurlijk wel gewoon en mn kracht neemt ook nog steeds enorm toe.

Tot slot is dus mijn vraag:

Wat gebeurd er met je spiermassa vooruitgang tijdens het volgen van een powerlift schema, wordt de spieropbouw minimaal of zelfs stopgezet, of VERLIES je zelfs spiermassa?

Alvast bedankt voor alle reacties! :)
 
Je zult geen spiermassa verliezen, om je maar even gerust te stellen.
Het gevoel dat je spiermassa verliest heeft waarschijnlijk te maken met het toch wel flinke verschil in de manier van trainen.
Doordat je vooral traint met compounds op low rep sets en weinig high rep isolatie, zul je je weinig opgepompt voelen en denken dat je massa verliest.

Let op, het is niet zo dat ik powerliften aan beveel als beste methode om zoveel mogelijk spiermassa op te bouwen.
Toch het is wel aannemelijk dat je zult groeien, omdat je dus op een behoorlijke andere manier traint dan je de 3 jaar daarvoor hebt gedaan.
Ook de relatief grote toename aan kracht heeft hierop een begunstigend effect.
 
En als je meer gaat eten dan ?
Of misschien doe je teveel sets. De pomp voorbij, zeg maar.
 
Back
Naar boven