MuscleMeat

Spiermassa vergroten dus meer kcal eten dan je verbruikt aan energie? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jij moet echt een boek gaan schrijven, nieuwe theorieën zijn goud waard!
Een leuk stukje over een stijging van vvm met een caloriedeficit dat zien we allemaal graag, je gaat millionair worden meid! Als je dan toch bezig bent, vertel dan ook eens meer over die smaakversterkers die je eetlust opwekken:haha:

Ik lach me kapot!!!!!!!!
 
Goed om je in te lezen over mountaindog diet (focus op micro's). John Meadows bereikt met bijna al zn clients vet verlies terwijl je aankomt in vvm.

Oke, dus in vetpercentage zakken als je boven onderhoud eet? Raakt kant noch wal.. Maar ik heb die discussie al eerder gehad met superwoman Pattie, hierin beweerde ze aan te komen in vvm terwijl ze onder onderhoud at..

Dat je aankomt in vvm en je bf daalt is mogelijk, maar dit kan niet op hetzelfde moment. Je zou bijv een dag kunnen zakken in vet, dag erna vvm gainen.. Over een langere periode gezien zou het dan idd kunnen dat je deze resultaten krijgt. (recomp)

---------- Post toegevoegd Fri 14 Dec 2012 om 10:26 ----------

Genoeg energie om zwaar te trainen + goed te herstellen, hoeft niet in te houden dat je een kcal tekort hebt.

Deze zin slaat sowieso nergens op..
 
Oke, dus in vetpercentage zakken als je boven onderhoud eet? Raakt kant noch wal.. Maar ik heb die discussie al eerder gehad met superwoman Pattie, hierin beweerde ze aan te komen in vvm terwijl ze onder onderhoud at..

Dat je aankomt in vvm en je bf daalt is mogelijk, maar dit kan niet op hetzelfde moment. Je zou bijv een dag kunnen zakken in vet, dag erna vvm gainen.. Over een langere periode gezien zou het dan idd kunnen dat je deze resultaten krijgt. (recomp)

---------- Post toegevoegd Fri 14 Dec 2012 om 10:26 ----------

Genoeg energie om zwaar te trainen + goed te herstellen, hoeft niet in te houden dat je een kcal tekort hebt.

Deze zin slaat sowieso nergens op..
Recompen en noobie gains right?
 
Recompen en noobie gains right?

Gainen gaat dan wel een stuk langzamer idd, maar je houdt je bf wel beter op peil. Persoonlijk kies ik liever voor een standaard bulk/cut cycle, puur voor het gemak en omdat ik het motiverend vind om sneller resultaat te zien.
 
Gainen gaat dan wel een stuk langzamer idd, maar je houdt je bf wel beter op peil. Persoonlijk kies ik liever voor een standaard bulk/cut cycle, puur voor het gemak en omdat ik het motiverend vind om sneller resultaat te zien.

Wederom eens met you brah (hoe kan het ook anders)
hoe heb je die gains in vvm trouwens gemeten, en hoe weet je dat je vet% gedaald is? Heb je een dexa of onderdompeling-meting thuis?
En dat verhaal over blind staren op macros en die micros vergeten; kom nou, iedereen weet dat vitaminen en mineralen essentieel zijn. Maar als je het hier in Nederland voor elkaar krijgt een dergelijk tekort te creëren dat het je gains in de weg zit ben je gewoon een prutser. Zo moeilijk is het niet om een adequate hoeveelheid in te nemen.
Recompen is in mijn ogen sowieso niet ideaal, omdat gainen geen proces van dag tot dag is, maar een continue proces. Ook de dag of twee dagen na de training ben je aan het herstellen. Eet je dus alleen op die bewuste trainingsdag een overschot, en die dagen erna onder onderhoud, dan beperk je jr lichaam in gainzzzzzzzzzz.
 
Wederom eens met you brah (hoe kan het ook anders)
hoe heb je die gains in vvm trouwens gemeten, en hoe weet je dat je vet% gedaald is? Heb je een dexa of onderdompeling-meting thuis?
En dat verhaal over blind staren op macros en die micros vergeten; kom nou, iedereen weet dat vitaminen en mineralen essentieel zijn. Maar als je het hier in Nederland voor elkaar krijgt een dergelijk tekort te creëren dat het je gains in de weg zit ben je gewoon een prutser. Zo moeilijk is het niet om een adequate hoeveelheid in te nemen.
Recompen is in mijn ogen sowieso niet ideaal, omdat gainen geen proces van dag tot dag is, maar een continue proces. Ook de dag of twee dagen na de training ben je aan het herstellen. Eet je dus alleen op die bewuste trainingsdag een overschot, en die dagen erna onder onderhoud, dan beperk je jr lichaam in gainzzzzzzzzzz.

Precies, juist om die redenen heb ik nooit de moeite gedaan om aan recomp te beginnen. Dat de ene kcal de andere niet is weten we allemaal, maar velen denken dat de ene kcal je dikker maakt als de ander.. die discussie word hier dagelijks gehouden maar alsnog blijven sommige zich aan die oldskool theorie vastklampen..
Nog erger is dat zij termen als onderhoud in een nieuw jasje steken, dan krijg je uitspraken zoals: eten op onderhoud en toch gainen :D
 
ik krijg ook steeds meer het idee dat je zonder die +300kcal ook makkelijk kan groeien..
Jup, dat idee heb ik zelf altijd al gehad. Idem met het 'noodzakelijke' x gram eiwit/lbs lichaamsgewicht... Ga zelfs meer zeggen; ik weet ondertussen dat het voor mij geen reet uitmaakt of ik bulk of op onderhoud blijf, zolang ik maar niet wekenlang te diep cut en onder de 100 à 120g eiwit duik.

Heb in één of ander bodybuildingboek ook een leuke berekening staan waarbij in theorie uitgevogeld wordt hoeveel extra kcals je per dag nodig zou hebben, rekening houdend met hoeveel spier maximaal aangemaakt kan worden en energie die je nodig hebt voor herstel... Kwamen ze rond de 6 kcals per dag extra uit, als ik me niet vergis...
Hier met dat extra erwtje!!! Ik ben in de bulk!!!!! :fire:

Don't know wat ervan aan is, volg gewoon mijn eigen ervaring.
 
Wederom eens met you brah (hoe kan het ook anders)
hoe heb je die gains in vvm trouwens gemeten, en hoe weet je dat je vet% gedaald is? Heb je een dexa of onderdompeling-meting thuis?
En dat verhaal over blind staren op macros en die micros vergeten; kom nou, iedereen weet dat vitaminen en mineralen essentieel zijn. Maar als je het hier in Nederland voor elkaar krijgt een dergelijk tekort te creëren dat het je gains in de weg zit ben je gewoon een prutser. Zo moeilijk is het niet om een adequate hoeveelheid in te nemen.
Recompen is in mijn ogen sowieso niet ideaal, omdat gainen geen proces van dag tot dag is, maar een continue proces. Ook de dag of twee dagen na de training ben je aan het herstellen. Eet je dus alleen op die bewuste trainingsdag een overschot, en die dagen erna onder onderhoud, dan beperk je jr lichaam in gainzzzzzzzzzz.
Enige nadeel van een lange bulk is dat je meer vetcellen gaat aanmaken:(
 
Enige nadeel van een lange bulk is dat je meer vetcellen gaat aanmaken:(

Dude, serieus...? Rond je 18e houdt je lichaam op met de productie van nieuwe vetcellen, maar nemen ze slechts nog toe in omvang.
 
Dude, serieus...? Rond je 18e houdt je lichaam op met de productie van nieuwe vetcellen, maar nemen ze slechts nog toe in omvang.

Dat was mij onbekend.
Grotendeels klopt het dat na je 20e je max vetcellen hebt bereikt.
Maarrr mocht je echt veel te veel eten dan nog kun je vetcellen aanmaken dacht ik. Ff snel gegoogled, kom zo alleen dit tegen:
[Link niet meer beschikbaar]
 
Goed om je in te lezen over mountaindog diet (focus op micro's). John Meadows bereikt met bijna al zn clients vet verlies terwijl je aankomt in vvm.
Tekort moet overschot zijn in het dikgedrukte, maar spreekt vast voor zich.
Zal erover opzoeken, altijd leuk :) Ik maak mijn schema's niet zelf (zou ik ook niet kunnen, omdat ik niet objectief genoeg naar mezelf kan kijken). Maar dat maakt het niet minder interessant om erover te lezen :)

nieuwe theorieën zijn goud waard!
Het zijn juist hele oude theorieën

---------- Post toegevoegd Sat 15 Dec 2012 om 06:57 ----------

Dat was mij onbekend.
Grotendeels klopt het dat na je 20e je max vetcellen hebt bereikt.
Maarrr mocht je echt veel te veel eten dan nog kun je vetcellen aanmaken dacht ik. Ff snel gegoogled, kom zo alleen dit tegen:
[Link niet meer beschikbaar]
Tijdens een zwangerschap kunnen vrouwen ze volgens mij ook aanmaken.
En daarbij: extra vetcellen of niet, op latere leeftijd krijg je het vet ook lastiger tussen de spieren weg
 
Hallo, TS staat op 21%!
Wat bulken?
Cutten;)
 
Jup, dat idee heb ik zelf altijd al gehad. Idem met het 'noodzakelijke' x gram eiwit/lbs lichaamsgewicht... Ga zelfs meer zeggen; ik weet ondertussen dat het voor mij geen reet uitmaakt of ik bulk of op onderhoud blijf, zolang ik maar niet wekenlang te diep cut en onder de 100 à 120g eiwit duik.

Heb in één of ander bodybuildingboek ook een leuke berekening staan waarbij in theorie uitgevogeld wordt hoeveel extra kcals je per dag nodig zou hebben, rekening houdend met hoeveel spier maximaal aangemaakt kan worden en energie die je nodig hebt voor herstel... Kwamen ze rond de 6 kcals per dag extra uit, als ik me niet vergis...
Hier met dat extra erwtje!!! Ik ben in de bulk!!!!! :fire:

Don't know wat ervan aan is, volg gewoon mijn eigen ervaring.

agree :)
 
Mijn persoonlijke ervaring is dat als je veel overgewicht hebt en net begint met training je zeker VVM op kan bouwen terwijl je onder je onderhoud eet. Dat is in ieder geval met mij gebeurd. Je moet natuurlijk wel je eiwitten binnen krijgen.

Ik zou het ook raar vinden als je lichaam niet je vet reserves zou aanspreken om je spieren te herstellen. Natuurlijk is het niet optimaal want zoals gezegd moet je een cal overschot hebben om optimaal spiermassa te gainen.

Er zit natuurlijk een groot verschil tussen iemand die al wat jaartjes traint en met 8-10% Bf rondloopt en iemand die met 25+% rondloopt en net begint.

Anyway zo heb ik het ervaren.
 
Mijn persoonlijke ervaring is dat als je veel overgewicht hebt en net begint met training je zeker VVM op kan bouwen terwijl je onder je onderhoud eet. Dat is in ieder geval met mij gebeurd. Je moet natuurlijk wel je eiwitten binnen krijgen.

Ik zou het ook raar vinden als je lichaam niet je vet reserves zou aanspreken om je spieren te herstellen. Natuurlijk is het niet optimaal want zoals gezegd moet je een cal overschot hebben om optimaal spiermassa te gainen.

Er zit natuurlijk een groot verschil tussen iemand die al wat jaartjes traint en met 8-10% Bf rondloopt en iemand die met 25+% rondloopt en net begint.

Anyway zo heb ik het ervaren.

Hier sluit ik mij bij aan, je vetpercentage en ervaring telt veel mee
 
Dude, serieus...? Rond je 18e houdt je lichaam op met de productie van nieuwe vetcellen, maar nemen ze slechts nog toe in omvang.

dit is nieuw voor mij er zijn nog mensen die beweren dat je nog meer vetcellen zult maken.:eek:
 
Krachtregel 5: Gooi je calorieën omhoog


Hier kun je gewoon niet omheen: je hebt elke dag genoeg calorieën nodig om je zware trainingen van energie te voorzien. Zolang je de voorgaande vier regels volgt zou je zo rond de 20 calorieën per pond lichaamsgewicht (rond de 44 calorieën per kilo), wat neerkomt op zo’n 4000 calorieën voor een man van 90 kg.
Je moet ervoor zorgen dat je meer calorieën eet dan je verbrandt. Je lichaam gaat anders in hongersnoodmodus, met als gevolg dat het niet in staat is om de spieren te herstellen en te laten groeien.
‘Ik heb mijn eetgewoonten wat verandert, ik eet voornamelijk gezonde voeding maar probeer wel wat andere dingen te eten’ zegt Heath. ‘In mijn offseason wil ik wat losser zijn met mijn dieet en meer calorieën eten’.

Bron: http://www.giantpt.com/voeding/spiermassa/eten-voor-kracht-en-massa-2



Wat denk je van dit antwoord?
 
In een bulk, zeker weten.
In een cut zou ik echter een klein calorisch tekort creëren (250 tot maximaal 500kcal onder onderhoud) zodat je lichaam zijn vet reserves zal aanspreken als energiebron ;)
Op de dagen dat je traint zou je zelf op onderhoud kunnen eten om spierafbraak tegen te gaan.
 
@prestigio. Klinkt logisch

Na een week op 3100 kcal en nieuw trainingsschema voel en meet ik betere resultaten. Kg gaat uiteraard ook omhoog. Richting 90 kg. Buikomtrek is lager en biceps 1 cm meer omtrek.

Moeilijk te zeggen of het alleen spieren zijn. Zal wel beiden zijn als je topics zo leest.

Ga wel de kcal naar 3000 kcal zetten deze week.
Week daarachter waarschijnlijk naar 2900kcal.
En lichtjes schommelen met de verhoudingen.

Bij voorbeeld op trainingsdagen meer koolhydraten voor en na training. Ook whey voor de training en uiteraard ook nadien en goed eten nadien.

Andere dagen koolhydraten % en eiwit % ongeveer gelijk met 25 tot 30 % vet.

90 kilo voelt als zwaar aan. Het is eerder psychologisch ... Effe verwerken zeker ofwel cutten? Zien wel
 
Back
Naar boven