AndroidHealthClinic

spiermassa verlies (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TrainingFreak

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
1.024
Waardering
4
Ik trainde eerst altijd mijn bost spieren en triceps in 1 oefening (op de powerstation), 3 x per week en 10 sets van 12 reps, maar nu ben ik over gestapt op 1 keer per week, maar nu lijkt het of ik bij mijn borst spieren massa verlies (misschien lijkt dat maar zo)


maar zou dit kunnen

ben wel pas bij mijn tweede week van de spiermassa training, maar mijn biceps zie je nu wel al een verschil dat ie meer massa heeft gekregen
 
Je moet het bijhouden in een logboek, hoeveel gewicht en hoeveel reps. Dat is de enige objectieve manieer. Anders blijft het gissen......
 
een logboek?

en wat is gissen?

Kan je wat meer informatie over die dingen geven

thnx
 
Een logboek is gewoon een schrift of iets dergelijk waarin je alles opschrijft wat je tijdens je training doet, bijvoorbeeld:

Datum 30 maart 2003
set 1 set 2 set 3
Bankdrukken 20kgx12reps 30kgx10reps 40kgx8reps
Peckdeck 30kgx8reps 30kgx30reps 30kgx6reps
Dips (b.w. = bodyweight) b.w. x 6 reps b.w. x 6 reps b.w. x 6 reps

Dit zou dan een gedeeltje van je training kunnen zijn op 30 maart 2003, als je zo al je trainingen bijhoud dan kan je zien of je slapper wordt (en dus massa verliest) of niet.

En gissen?? Nou gewoon als in het nederlandse woord giswerk.... raden zogezegd, iets niet zeker weten.....
 
Schema 1 Ingang: 10 maart T/M 10 mei
Begin gewicht : 74.1
Eind gewicht :
Schatting eind gewicht : 77
BF % : 16%

Stats Begin Periode :
Biceps : 30 cm
Borst/rug : 92.5 cm
Schouders : 111 cm
Buik : 86 cm

Stats Eind Periode :
Biceps :
Borst/rug :
Schouders :
Buik :

CM/MM Gewonnen :
Biceps :
Borst/rug :
Schouders :
Buik :



Maandag
Incline press 30 gr - 6 sets 10-8-6-4-6-8
bankdrukken - 3 sets 10-8-6
Vlakke flyes - 4 sets 10-8-6-6
Skull Crushers - 4 sets 10-8-6-6
Tricep Pushdowns - 4 sets 10-8-6-8
Tricep Extension - 3 sets 10-8-6


Dinsdag
Barbell Curls - 5 sets 15-12-10-8-6
Alternate Dumbbell Curls - 4 sets 10-8-6-6
Hammer Curls - 4 sets 10-8-6-6


Woensdag
Military Press - 5 sets 12-10-8-6-6
Lateral Raises - 7 sets 14-10-8-8-8-10-12
Posterior Rows - 3 sets 10-8-6


Donderdag
Squat - 3 sets - 10-8-6
Leg Press - 3 sets - 10-8-6
Standing Calf Raise - 3 sets - 10-8-6



Vrijdag
Deadlift - 10-8-6-6
Barbell Rows - 5 sets - 12-10-8-6-6
Cable Rows - 4 sets 10-8-6-6
Pulldown *Wijd* - 4 sets 10-8-6-6
Pulldown *Smal* - 3 sets 10-8-6
Shrugs - 4 sets 10-8-6-6
Buik - Crunches - 3 sets
------------------------------------------------------------------------
Zo doe ik het, let niet zo op mijn benen, ik train ze nog niet hard want mijn benen is een flink stuk groter dan mijn bovenlichaam.

Ik moet nog wat maten erbij zetten, maar zo ongeveer ziet het eruit. En als je aan het einde bent van een 2e schema, dan vergelijk ik het gewicht/stats met de vorige scema.
 
vinny lijkt me goed, op 1 ding na :

"let niet zo op mijn benen, ik train ze nog niet hard want mijn benen is een flink stuk groter dan mijn bovenlichaam. "

HUH ?!?!

je moet je benen zo hard mogelijk trainen ja! zoals iemand op dit board ooit al zei (de persoon zal zich hiering herkennen) :

Always aim to get your other muscles to the level of your "best" muscle. Some seem to think that you need to train a body-part less, but that makes no sense. You should always strive to train your other body-parts harder and more intense so they can attain that level as well. Training a muscle less is not what bodybuilding is about, it's still a sport with the aim of improving musculature, not halting or slowing it down.
 
thnx, maar wat is BF % : 16% ?
 
16 % van lichaamsgewicht is vet (BF=BodyFat)
 
Ziet er wel oke uit Vinny, alleen per setje even het gewicht vermelden en het aantal reps dat je haalde niet dat je wil halen... Bovendien zou ik het schatting eindgewicht eruit laten en alleen maar 1x in de week wegen op het zelfde tijdsptip. Zo lang je vooruit gaat in gewicht (lichamelijk en in oefeningen) en in het aantal reps dat je haalt ga je vooruit. Maar je moet het dus wel per workout bij houden en niet per maand..... Behalve de omtrekken van je spieren die kan je best eens in de maand doen......

En inderdaad wat spike zegt: BENEN trainen!! Je benen zijn vast nog niet groot genoeg!
 
En als je je benen trained, verhoog je je GH wat weer goed is voor de groei van de rest ook.
 
K, ik zie wel dat ik telkens om 15:30 meet, want dan train ik. En bijna elke keer is het wel 0.2 - 0.3kg meer. Dus ik groei wel goed denk ik.

Alleen ik heb gisteren een kl*te griep opgelopen...>.<
 
Originally posted by Vinny
K, ik zie wel dat ik telkens om 15:30 meet, want dan train ik. En bijna elke keer is het wel 0.2 - 0.3kg meer. Dus ik groei wel goed denk ik.

Alleen ik heb gisteren een kl*te griep opgelopen...>.<

je weet wat het beste medicijn daarvoor is
 
Slapen? net gemeten >.< 40.03 graden >.<
 
Als je een ernstige griep heb,
dan moet je volgens een website per dag 200 gram vitamine C eten/slikken, dan zou het snel over moeten gaan.

Maar hoe meet je eigenlijk de BF en wat is de GH ?
 
Originally posted by TrainingFreak
Als je een ernstige griep heb,
dan moet je volgens een website per dag 200 gram vitamine C eten/slikken, dan zou het snel over moeten gaan.

Maar hoe meet je eigenlijk de BF en wat is de GH ?

Hoe kom jij aan 200 gram vit c? :) Volgens mij is de hoogste dosering per pil voor particulieren verkrijgbaar 1 gram. Correct me if im wrong
 
Originally posted by Reinier


Hoe kom jij aan 200 gram vit c? :) Volgens mij is de hoogste dosering per pil voor particulieren verkrijgbaar 1 gram. Correct me if im wrong
veel kiwis eten :)
 
You are wrong

die ik heb gezien is per pil 1000 mg dus 100 gram als neem je daar nou 2 per dag van

dan word je snel beter

probeer maar uit (laat het me horen of het gelukt heeft )
 
Originally posted by TrainingFreak
You are wrong

die ik heb gezien is per pil 1000 mg dus 100 gram als neem je daar nou 2 per dag van

dan word je snel beter

probeer maar uit (laat het me horen of het gelukt heeft )

You are wrong

1000 mg = 1 gram dus neem maar 200 per dag :wave:

GH=GroeiHormoon, bedenk als je traint nemen een boel hormonen toe en dat is goed voor de groei. Dus als je je benen trained is dat ook goed voor de groei van alle anderen spieren. Denk ik.
 
dat kan volgens mij niet hoor

volgens mij is het echt 100 gram
 
neen jongen, leer je maten en gewichten.

1kg = 1000gr
1gr = 1000mg

en daar zijn we allemaal 100% zeker van :D


en daarbij, denk eens na, een KLEINE pil die 100gr zou wegen? miljaar, dat zal eerder lood in moeten liggen ipv vitamine C....
 
Back
Naar boven