MuscleMeat

Spiermassa zonder halters??? (Squat, deadlift, vs. vs.) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MX251088

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 apr 2011
Berichten
283
Waardering
2
Lengte
1m81
Beste mensen,

op voorhand wil ik me verontschuldigen als ik domme dingen zou zeggen:p:)

Ik ben deze week terug begonnen met fitnessen na zware blessure...

Ik ben vorig jaar in september tijdens een voetbalpartij gevallen, een hersenschudding gehad en een nek/schedelfractuur opgelopen.

De fractuur is zo gezegd goed genezen maar ik zou nog een lange tijd zo af en toe kunnen kampen met spierspanningen in- en rondom mijn nek...

Exacte naam van de fractuur is: Occipitale condylfractuur

Nu mijn vraag is;

ik ben een magere slanke jongen (1m81 60kg) die graag spiermassa wil kweken, mijn doel is 70-75kg!

Maar omdat ik door mijn ernstige nek/schedel blessure niet al te zware (HEAVY) oefeningen wil doen om risico's te vermijden en om achteraf geen ernstige spierpijn wil oplopen wil ik oefeningen zoals "squat" en "deadlift" niet doen, dus met andere woorden het enige wat ik niet wil is oefenen met een halter...

En hiervoor had ik graag van jullie willen horen of het ook mogelijk is om met dumbbells, fitness toestellen zoals bijvoorbeeld (pectoral fly, smith machine, chest press en zoveel meer) en oefeningen zoals dips, sit-up en push-ups en dergelijke ook spiermassa kunnen kweken?

Dus, kort gezegd, is het ook mogelijk om 10-15-tal kilotjes spiermassa te kweken zonder gebruik van een halter maar wel gebruik van andere elementen die ik hierboven heb genoemd, is dat mogelijk?

Ik hoop alvast van wel want mijn doelstelling is uiteindelijk maximum 75-80kg bereiken, daarbovenop wil ik niet gaan,

ik heb jullie tips en adviezen nodig hierover,

hopelijk kunnen jullie mij verder helpen

gemeende groetjes
 
Hallo MX251088,

In eerste instantie wil ik zeggen dat je altijd naar je lichaam moet luisteren om te kijken of een oefening goed voelt en of je er last van (gaat) krijgen.

Ik heb een vergelijkbare bouw gehad (1m80 58kg) en kan je melden dat het zeker wel kan om richting de 75kg te komen, maar dat dat vooral veel eten, trainen en doorzettingsvermogen kost. Ik zit nu zelf op de 75kg, maar ben inmiddels wel boven de 30 en merk dat de kilo's er dan wel makkelijker aan blijven zitten.

Het is zeker goed mogelijk om met fitness toestellen en bumbels goed te trainen. Je zal voor jezelf moeten kijken wat je vind gaan met je nek (goed ademen en op spanning in je nek letten bij oefeningen zoals o.a. de leg press, chest press, lateral pull).

Verder moet je met jouw aanleg veeeeel eten. Zonder training geen spiergroei, maar zonder goede voeding ook niet. Dat zal voor jou de sleutel tot succes zijn.
 
spreek er met je fysio over, dit is niet iets waar je op een forum raad kan om vragen.
 
Laatst bewerkt:
spreek er met je fysio over, dit is niet iets waar je op een forum raad kan om vragen.

Ik zal er met de fysio over praten maar sinds wanneer mag ik hier geen raad meer vragen? :rolleyes: :S
 
Laatst bewerkt:
Waar een wil is, is een weg. Zolang je de oefeningen maar zwaar genoeg houd is dat doel zeker te halen. Squatten en deadliften zijn goede oefeningen, maar ze zijn ook te compenseren met andere oefeningen zeker voor beginners die toch nog niet heel zwaar trainen.
 
Ik zal er met de fysio over praten maar sinds mag ik hier geen raad meer vragen? :rolleyes: :S

ik bedoel dat wij niet weten hoe jouw fysieke toestand is. Iemand dan raadgeven kan dan zeer nefast uitkomen.
 
ik bedoel dat wij niet weten hoe jouw fysieke toestand is. Iemand dan raadgeven kan dan zeer nefast uitkomen.

Oké ja ik snap het,

maar de laatste keer toen ik bij de Neurochirurg zat zei hij dat het in principe geen kwaad kan om gewicht te heffen (bodybuilding).

Maar hij raadde me wel aan van zodra ik pijn begin te voelen aan mijn nek dat ik er even mee stop en rust neem...

Maar bij bodybuilding ervaar je sowieso toch wel pijn???

Maar goed, zoals Harbie ook al zei; is het best om naar mijn hart te luisteren, een beetje pijn kan toch niet echt kwaad (denk ik/hoop ik):rolleyes:???:o
 
Je kan prima gainen met machines, een heel bekend duitse bber (niet wolf) die ook aan de mr O mee doet gebruikt alleen machines. Ben naam even kwijt :P
 
nek breken in voetbal?
 
Ik zou dan zelf een combinatie van machines en bodyweight oefeningen doen. Met een TRX/jungle gym kan je ook behoorlijk wat gainen.
 
Je kunt ook 1-benige squats doen en sissy squats. Deze zijn in het begin vaak zwaar genoeg zonder extra gewicht.
 
Back
Naar boven