Fitness Seller

Spiermassa

Bezoekers in dit topic

TrainingFreak

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
21 feb 2003
Berichten
1.024
Waardering
4
Ik train nu mijn biceps met 12 kilo, en dat doe ik 8 reps en 4 sets

maar als ik dan elke dag 4 reps doe krijg je dan juist meer spiermassa of juist minder spiermassa
?

Ben nu 15 jaar
 
Originally posted by TrainingFreak
Ik train nu mijn biceps met 12 kilo, en dat doe ik 8 reps en 4 sets

maar als ik dan elke dag 4 reps doe krijg je dan juist meer spiermassa of juist minder spiermassa
?

Ben nu 15 jaar

een vriend van me doet 3 oefeningen 4 reps en dan extreem zwaar dus echt dat je de 4 net haalt. en zijn laatste oefening 4x 8 - 12 oppompen. En bevalt mij ook prima! :D
maar ik doe meestal alles lekker langzaam lekker veel spanning op je spier laten komen.
 
Of op de schuine bank 21-en met 10kg..
eerst 7 x van beneden (gestrekte arm) naar halverwege
(arm= 90 graden)..
dan 7x van halverwege naar boven..
als laatste 7x helemaal van onder tot boven..
Bijzonderheden: dumbbells met beide armen tegelijk omhoog brengen...en na een "7x" zeven sec. rust houden (spanning dus!) in positie.

"U zal daadwerkelijk een heerlijk tintelend gevoel ervaren"!
 
Volgens mij bedoeld hij iets anders.
Als je je biceps elke dag traint krijgen ze niet genoeg rust dus zul je qua groei niet echt veel vooruit gaan. Ik zou voor biceps toch minimaal 48 uur rust nemen na een intensieve training. Je spieren groeien in rust. Zoek anders maar op internet op of dit forum naar 'supercompensatie'.
 
Originally posted by Reinier
Volgens mij bedoeld hij iets anders.
Als je je biceps elke dag traint krijgen ze niet genoeg rust dus zul je qua groei niet echt veel vooruit gaan. Ik zou voor biceps toch minimaal 48 uur rust nemen na een intensieve training. Je spieren groeien in rust. Zoek anders maar op internet op of dit forum naar 'supercompensatie'.

oke bedankt, maar als ik 4 sets heb gedaan, dan kan ik de volgende dag dat wel weer doen
 
Vind het ook een onduidelijke vraag.

iedere dag is overtraining, maar sets met minder herhalingen mits langzaam uitgevoerd kan wel zeer effectief zijn.
 
Vraagje hoor, maar stel je traint iedere dag een spier wat dus op overtraining duid en die spier blijft groeien wat voor kwaad kan het dan?
 
Biceps herstelt zich sneller dan andere spieren, toch zou ik elke dag een dag rust tussen laten..
 
Originally posted by Reinier
Volgens mij bedoeld hij iets anders.
Als je je biceps elke dag traint krijgen ze niet genoeg rust dus zul je qua groei niet echt veel vooruit gaan. Ik zou voor biceps toch minimaal 48 uur rust nemen na een intensieve training. Je spieren groeien in rust. Zoek anders maar op internet op of dit forum naar 'supercompensatie'.

48 uur? No way... dan is de spier waarschijnlijk nog niet eens hersteld, laat staan dat er reeds aupercompensatie is opgetreden. Ik zou het op een gemiddelde houde van een 5 tal dagen.
 
48 uur? No way... dan is de spier waarschijnlijk nog niet eens hersteld, laat staan dat er reeds aupercompensatie is opgetreden. Ik zou het op een gemiddelde houde van een 5 tal dagen.

correct!

oke bedankt, maar als ik 4 sets heb gedaan, dan kan ik de volgende dag dat wel weer doen

Dan train jij niet goed, want als ik mijn biceps afbeest dan kan ik 3dagen geen boe of ba meer zeggen!! Gewoon beter trainen dus!
 
Originally posted by Dr. Worf


correct!



Dan train jij niet goed, want als ik mijn biceps afbeest dan kan ik 3dagen geen boe of ba meer zeggen!! Gewoon beter trainen dus!

Maar je moet toch langzamen bewegingen doen??
?
 
Originally posted by TrainingFreak
Maar je moet toch langzamen bewegingen doen??
?

Wat wil je horen?? Een aantal km/u ofzo.. Je kan niet echt een referentie nemen hiervoor. Ik zou zeggen, je hebt snel, zoals wanneer je pompt.. Je hebt middelmatig, zo moet je trainen.. en dan heb je traag, wanneer het gewicht meer dan 5sec in omloop is.. Laten we het zo zeggen :rolleyes: ...

Naar die mensen die zeggen "explosief", daar moet je niet op letten.. Zij denken zelf dat ze die gewichten "explosief" in de lucht werpen, maar dat is dus niet waar.. Nieuwe beginnelingen interpreteren dat meestal verkeerd, vandaar..

Hef je gewichten met een matig rustig tempo, en hou bij het "terugkeren" van het gewicht, het "draaipunt" je gewichten even op rust en span je spieren even aan.. Vervolgens "roep" je het gewicht terug...
 
Originally posted by Bracke
Wat wil je horen?? Een aantal km/u ofzo...

:roflol: :clap:
Ik vind dat vanaf nu iedereen zijn trainingstempo zo moet beschrijven anders kunnen we elkaar niet helpen!! :roflol:

Coole avatar btw, Bracke :roflol:
 
Originally posted by Bracke

Naar die mensen die zeggen "explosief", daar moet je niet op letten.. Zij denken zelf dat ze die gewichten "explosief" in de lucht werpen, maar dat is dus niet waar..


O nee??? Leg eens uit

Bij training betekend explosief gewoon zo snel mogenlijk. Maar een explosieve rep bij 80-90% duurt echt wel langer als 1 seconden. Je spreekt de "snelle" spiervezels aan (die btw ook het meeste groeipotentieel hebben)

Dus waarom zou je niet naar die mensen moeten luisteren?
 
Laatst bewerkt:
Doe over het negatieve gedeelte van de rep ongeveer 1 1/2 zo lang als over het positieve. Dan bouw je kracht op..
 
Originally posted by Gabbetje
Doe over het negatieve gedeelte van de rep ongeveer 1 1/2 zo lang als over het positieve. Dan bouw je kracht op..

Waar haal je die nou weer vandaan? Je spreekt dan meer spiervezels aan...dus stimuleer je meer groei. Waar je dat specifieke van kracht vandaan haalt ???
 
Originally posted by 3XL



O nee??? Leg eens uit

Bij training betekend explosief gewoon zo snel mogenlijk. Maar een explosieve rep bij 80-90% duurt echt wel langer als 1 seconden. Je spreekt de "snelle" spiervezels aan (die btw ook het meeste groeipotentieel hebben)

Dus waarom zou je niet naar die mensen moeten luisteren?


Sry, heb het miss wat verkeerd uitgelegd.. Ik zal de situatie van een echte beginner eens voorleggen. Je vertelt de beginner dat ze de gewichten "explosief" moeten opwerpen, zie je ze dan al bezig?? Je kan de term "explosief" op andere manieren opvatten, en als beginneling kan dat wel eens verwarrend overkomen deze term..
 
Back
Naar boven