MuscleMeat

Spieropbouw en hardlopen combineren

Bezoekers in dit topic

Een log van je lijkt me leuk, maar niet iedereen is altijd even serieus hier.

Als je droger komt te staan lijk je met minder gewicht toch ook gespierder, althans ik... Zeker als je op 15-20% staat.
 
Laatst bewerkt:
Als je droger komt te staan lijk je met minder gewicht toch ook gespierder, althans ik... Zeker als je op 15-20% staat.
Zeker, dat lijkt zo, maar als je denkt dat Dolf Jansen gespierd is, kwam je wellicht naar de verkeerde plek. ;)

Er is een spreekwoord over abs on a skinny guy...
 
Ik ken dit forum goed genoeg, ik was hier in 2002 al member. Wat bedoel je?
Ik ben geen bodybuilder, mag niet teveel spieren aanzetten, die wegen meer dan vet.
Komt net erop aan zo licht mogelijk te zijn bij lange duurlopen.
 
Dat begrijp ik, maar ik zou liever afvallen en droger gespierder worden. Het kan hoor, 5 jaar geleden oogde ik bij 65kg gespierder van nu bij 72

Dan kun je, denk ik, beter je voeding goed op orde brengen. Dan zit je in elk geval op het goede forum. En dan zou ik met wat ik nu weet full body gaan doen. Omdat je dan een beetje gelijkmatig ontwikkeld en dat maakt het lichaam sterk, en werkt preventief tegen blessures. Maar vooral voeding.
 
welke dagen zou ik dan best fullbody doen? Dag na interval is woensdag, dan recupereer ik liever volledig. Zo'n split zou wel makkelijk zijn, dat duurt nooit te lang..
fullbody ben je al snel 1,5 uur bezig toch.
 
Hoeveel en hoe vaak kan ik niet zeggen. Jij bent zelf ervaringsdeskundige, denk ik.
In elk geval heel blijven. Blessures kosten ook meer tijd.
Meet jij ook je hartslag in de ochtend?
Die kan je vertellen als het teveel wordt. En beter een extra rustdag en goed trainen dan moe en half werk leveren.
 
Ik denk dat ik eerst eens de split ga proberen en als het teveel wordt overschakelen naar fullbody dan. Zal hier na een paar weken eens posten hoe het gaat.
Hartslag in de ochtend meet ik eigenlijk nooit, maar al mijn trainingen (buiten de interval) zijn op hartslag. Van de moment dat hij hoger wordt aan hetzelfde tempo en dat blijft even zo, las ik wel eens een rustweek in.. Ben erachter gekomen dat dat meestal na ongeveer 5-6 weken is. Maar dat was dan zonder krachttraining erbij. :-)
 
Voor mij is het gemakkelijker kunnen verdragen van een hogere hartslag en het hogere vermogen dat ik dan lever juist een teken dat mijn conditie beter wordt. Ik kan dan ruim een uur boven mijn omslagpunt fietsen of lopen. Nu in de winter is die hartslag net te halen maar absoluut niet vol te houden.
Mijn rust pols in de morgen daarin tegen moet een beetje gelijk blijven.
 
welke dagen zou ik dan best fullbody doen? Dag na interval is woensdag, dan recupereer ik liever volledig. Zo'n split zou wel makkelijk zijn, dat duurt nooit te lang..
fullbody ben je al snel 1,5 uur bezig toch.
Fullbody kan binnen een uur. 2x per week full body heeft volgens bijna alle literatuur betere resultaten dan welke split dan ook.
 
Laatst bewerkt:
Thx, kan je mss linken naar een goed schema voor een uurtje?
 
Gewoon hier op het forum, training schema en programma' s. Ik train bovenlichaam 2x en benen 1x, daarnaast fietsen.
 
Yip, gewoon even zoeken hier op het forum.
 
Knipsel2.PNG
Knipsel.PNG


Gewoon uurtje rustig gejogd en vervolgens wat benen en buik (Squat, Leg curls, lunges,calves en situps)
 
Al een beetje pijn aan mijn enkel en pijnlijke adductor, denk dat ik oud aan het worden ben... :roflol:
Morgen borst & biceps, maar niet lopen.
Hier nog wat gelezen ook en stronglifts 5X5 lijkt me ook wel een uitdaging, maar is dat niet om blessures vragen zo elke keer verhogen?
 
Laatst bewerkt:
Al een beetje pijn aan mijn enkel en pijnlijke adductor, denk dat ik oud aan het worden ben... :roflol:
Morgen borst & biceps, maar niet lopen.
Hier nog wat gelezen ook en stronglifts 5X5 lijkt me ook wel een uitdaging, maar is dat niet om blessures vragen zo elke keer verhogen?
1. De truc is laag genoeg beginnen;
2. Mogelijk niet de beste fb optie voor jouw situatie;
3. Als je hier gaat loggen (leuk!) zou je een mod kunnen vragen je log naar een daarvoor bedoelde sectie te verplaatsen.

Succes!
 
stronglift 5x5 is wel een erg goed programma, echter niet zo geschikt om ook nog (serieus) harlopen bij te doen.
Het hele doel van de 5x5 stronglift is om zo dicht bij mogelijk bij failure te komen in je sets, om je maximale kracht te vergroten. Dit voor ongeveer 8 - 10 weken, waarvan de laatste 3 weken je heavy lift fase is, waar je zult pieken in je training.

Omdat je je lichaam zo pushed to the max, zal je minder energy hebben om te gaan hardlopen. Wellicht dat een lichte jog wel lekker kan aanvoelen. Na deze 10 weken is er ook wel ruimte voor een deload week (licht trainen, of helemaal niet), waarin je wat meer tijd en energie zult hebben voor je hardlopen.

Bedenk waar je je nadruk op wilt leggen, en commit jezelf daartoe. Wellicht is een split, of UB/LB schema iets voor jou. Reps dan rond de 8-12 houden, gezien je doel niet specifiek op kracht is.
 
Ben nu met erg lage gewichtjes heel traaaag en erg gecontroleerd elke oefening aan het doen... Geen vast aantal sets/reps.. Elke set tot ik het een beetje voel, doe dan wat sets verder tot het echt zwaar wordt (minstens 3, max 5). Reps tussen 10-18.. Het voelt goed zo en ga dit nog even uittesten.
deed maandag benen, buik en looptraining
dinsdag rust
woensdag borst, biceps, buik en looptraining
donderdag rug
vrijdag schouders, triceps, buik en looptraining
Morgen trage lange duurloop 1u45 minuten. Daarna misschien terug benen, ga nog zien...
zondag rust
Buik altijd maar 1 oefening, dus dat valt wel mee.

Zal na 6 weken eens posten hoe het gaat..anders wordt het inderdaad een log.
 
Back
Naar boven