AndroidHealthClinic

spieropbouw/ hardlopen?

Bezoekers in dit topic

frutenier

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
1 okt 2006
Berichten
820
Waardering
1
Na zo'n 2 jaar niet meer getraind te hebben, ben ik nu terug zo'n 4 maanden aan het trainen, dit redelijk serieus: train 4 keer in de week en hou een deftig voedingsschemaaan; ik ben behoorlijk tevreden over mijn spieropbouw in die tijd (ben nu ong 5 kg zwaarder en nog steeds behoorlijk droog).

Nu ben ik sinds vorige week begonnen met hardlopen 2 maal in de week ong 6 km en dat vind ik heerlijk!
Nu is mijn vraag kan ik 3 maal per week een half uur gaan lopen zonder dat mijn spieropbouw daar hinder van ondervind?

Het is niet de bedoeling dat ik halve marathons begin te lopen, gewoon enkele km's maar dan steeds wat sneller.:D
 
je moet je spieren genoeg rust geven en zorgen dat je goede voeding krijgt. hierbij moet je meer binnenkrijgen dan dat je verbruikt omdat het opbouwen van spiermassa anders praktisch onmogelijk is. ook moet je zorgen dat je niet in een spierafbrekende (katabole) fase komt tijdens het hardlopen. dit voorkom je door van te voren goed te eten met de juiste eiwitten. maar de spierafbraak is waarschijnlijk te verwaarlozen als je een half uur loopt.
 
Denk dat het voor ieder verschilt en een keer of 2 in de week moet kunnen.

Weet wel dat toen ik een paar jaar ook redelijk fanatiek liep, 3x in de week...10, 8 en 6km ik niet lekker spiermassa aan kon zetten.

Toen ik daarmee stopte ging ik ook weer beter gainen.
 
Goed eten voor/na het lopen, vooral niet op lege maag gaan lopen maar natuurlijk ook niet op volle;)

Waarvoor ga je eigenlijk hardlopen? Conditie?

Als je gewoon aan het bulken bent niet vergeten die verbrande kcal er weer bij te nemen in de maaltijd:)
Ik liep ook af en toe hard 1,2x in de week toen ik nog niet aan bb deed. Is lekker vooral in de winter met sneeuw:)

succes..
 
hoi streekgenoot,
tof dat je na 2j terug bent beginnen trainen, ik denk ook niet dat paar keer half uur hardlopen kwaad kan, is hetzelfde alsaf je half uur cardio zou bijdoen denk ik
trainen je terug thuis zoals vroeger, of ga je nu naar een gyml?
 
hoi streekgenoot,
tof dat je na 2j terug bent beginnen trainen, ik denk ook niet dat paar keer half uur hardlopen kwaad kan, is hetzelfde alsaf je half uur cardio zou bijdoen denk ik
trainen je terug thuis zoals vroeger, of ga je nu naar een gyml?

terug thuis, maar nu heb ik intussen een huis gekocht en heb ik heel mijn zolder ingericht.
Het is trouwens verbazend hoe vlug mijn gains voor het ogenblik gaan: ik zit nu niet ver meer af van mijn gewicht van toen en nu ben ik toch een stukje droger; maar dat komt waarschijnlijk door het feit dat ik nu veel beter weet wat ik doe en wat ik wel en niet mag doen + dat fameuse spiergeheugen denk ik:p
 
idd, dat zal het wel zijn, ik heb het maar een half jaar uitgehouden thuis trainen, heb dan eerst een half jaar in roeselare getraind, en zit nu bijna 2j in alfa fitness in houthulst
leuk dat het terug weer erg goed gaat
thuis blijven trainen was neit echt mijn ding, ik bleef wel gemotiveerd me aan mijn trianingen te houden, en ging iedere keer voluit, maar train toch liever samen met anderen, vooral als je dan zoals in alfa in een gym me toffe sfeer terechtkomt
 
Laatst bewerkt:
idd, dat zal het wel zijn, ik heb het maar een half jaar uitgehouden thuis trainen, heb dan eerst een half jaar in roeselare getraind, en zit nu bijna 2j in alfa fitness in houthulst
leuk dat het terug weer erg goed gaat

alfa fitness? je meent het:D ik woon nu in houthulst (op enkele honderden meters van de fitness:o

is het nog een deftige plek? veel goed materiaal?
 
tja, er is een hardcore gedeelte, je kan er toch alles trainen, squatrack, smith, mogelijkheid tot deadliften, db's tot 40kg, net voldoende zou ik zeggen, +dan nog resem aan andere toestellen, goed cardio gedeelte,
qua publiek vind ik het er goed, geen echte beren, maar gewoon mensen die graag trainen voor eigen plezier, lijkt mij als veetiger de beste plaats voor me
voor echte bb-ers is het er wel niet
ja, als jij je zolder volledig ingericht hebt, is het natuurlijk leuk verder thuis te trainen, en als je het niet mist van anderen om je heen te hebben, maar ik had ook niet echtg de plaats om uit te breiden qua materiaal ( powercage enz) dan maar voor gym gekozen
ah zo, je woont er dus vlak tegen? op maandag, woensdag en vrijdagavond zal je er vaak een rode berlingo met 1 of 2 kinderstoelen erin zien staan op die strook aan de overkant
 
wel niet in dezelfde straat, maar ik woon in de stadenstraat, tegenover de fabrieksput (visput). Misschien spring ik wel eens binnen daar in alfa, even kijken of ik er me kan vinden, misschien dat eens wat andere toestellen proberen geen kwaad kan:)
 
tja ik geef toe, dat ik mssn niet echt de vergelijking kan maken met cardio in de gym, maar ga het es vragen aan een wedstrijdgast bij ons in de gym, die doet paar keer per week uur spinning, wat ook vrij intensief en verbrandend is, natuurlijk dat je je voeding moet aanpassen aan de extra verbranding
 
jezus vent, hardlopen is een vorm van cardio.
 
Ik zelf doe geen cardio meer want ik heb eenmaar gekneusde enkel gehad en na herstel nooit meer opgepikt .(slap maar ja)
Als je sneller wil gaan moet je wel goed schema hebben anders 30min al out hou je nooit lang voor denk ik ik tenminste niet

terry crews (the expendables)doe 5 dagen per week cardio en woensdag is dubbel cardio dag.... en hij is enorme al is zo combo niet mogelijke voor de ons want hij heb beter werk-train schema plus best dieet dat men ken betalen en laten maken die er is... maar me punt is dat het lichamelijke mogelijke is...
Maar nooit doen tijdens de dag dat je benen traint en denk ideaal niet dag voor of na... ken wel denk ik maar dan rustiger dus zeg mini marathon van 45= 60 a 75% van maximale snelheid
 
Back
Naar boven