MuscleMeat

Spieropbouw zonder voedingsschema

Bezoekers in dit topic

Peteren

Novice
Lid geworden
22 apr 2013
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
72kg
Hallo allemaal,

Ik ben Peter en ik ben sinds kort voor het eerst begonnen met fitness, waarbij het mijn doel is om veel spiermassa op te bouwen. Ik ben sportief aangelegd, maar wel wat smal en iel van postuur, zoals je ook kunt opmerken uit mijn stats. Ik heb gelezen dat voeding zeer belangrijk is voor de spieropbouw en ik ben dan ook sinds kort naast keihard trainen, ook veel gaan eten (terwijl ik in het verleden altijd weinig at).

Denken jullie dat dit een prima start is en ik op deze manier ook in het eerste jaar de nodige progressie zal boeken? Of moet ik me daarvoor echt houden aan een perfect voedingsschema?
 
Nou ligt eraan wat je doelen zijn. Ik ben zelf vorig jaar in eind maart begonnen. Ik ben toen wel meteen begonnen met een hogere eiwit inname en ik heb alle rotzooi (denk aan cola , koekjes , chips ,friet etc..) laten liggen. Na een maand of 3/4 vond ik het toch wel tijd worden voor een voedsel schema. Je merkt gewoon dat je veel beter hersteld , meer energie hebt dus gewoon betere progressie boekt. Meestal zeggen mensen dat ze veel eten , maar in de bodybuilding principes valt dat dan weer reuze mee. Schrijf hier eens op wat je zo gemiddeld op een dag eet en ook je snacks. Want aan liegen tegen je zelf heb je niks aan.
 
een voedingsschema maakt het aanzienlijk makkelijker, aangezien je kunt zien wat je binnen krijgt (moet krijgen)
maar zonder schema is het ook te doen hoor, op de gok genoeg eten, en de spiegel/weegschaal in de gaten houden.
 
Nou ligt eraan wat je doelen zijn. Ik ben zelf vorig jaar in eind maart begonnen. Ik ben toen wel meteen begonnen met een hogere eiwit inname en ik heb alle rotzooi (denk aan cola , koekjes , chips ,friet etc..) laten liggen. Na een maand of 3/4 vond ik het toch wel tijd worden voor een voedsel schema. Je merkt gewoon dat je veel beter hersteld , meer energie hebt dus gewoon betere progressie boekt. Meestal zeggen mensen dat ze veel eten , maar in de bodybuilding principes valt dat dan weer reuze mee. Schrijf hier eens op wat je zo gemiddeld op een dag eet en ook je snacks. Want aan liegen tegen je zelf heb je niks aan.

Wat ik tegenwoordig zoal eet:

9:00 uur: 3 volkoren boterhammen (met meestal ham, rosbief, of kaas)

11:00 uur: muesli

14:00 uur: 2 gebakken eieren / haring / knakworsten

18:00 uur: Wat de pot schaft (woon nog bij ouders). Eet meestal 2 borden vol

20:00 uur: koekje / mars

22:00 uur: gezouten noten

Zou goed kunnen dat bodybuilders een stuk meer eten, maar voor mijn doen is dit erg veel en ik ben in twee weken 3 kilo aangekomen.
 
Sowieso 3 volkoren boterhammen met kilfilet (!). Zeer hoog in eiwitten dus dat is een tip.
Muesli kan opzich wel, maar probeer anders ook eens havermout (wordt door velen gebruikt hier).
Gebakken eieren zijn wel goed, maar bv. knakworsten is wat minder, maar bij jouw stats kan dat zeker worden gedoogd.
Aan het koekje en/of de mars heb je helemaal niks, dus pak daar iets eiwitrijks voor, bv een bak kwark, of desnoods dan noten (zoals je op 22;00 eet) want daar zitten weer veel goede vetten in.

Het is een begin, succes!
 
Wat ik tegenwoordig zoal eet:

9:00 uur: 3 volkoren boterhammen (met meestal ham, rosbief, of kaas)

11:00 uur: muesli

14:00 uur: 2 gebakken eieren / haring / knakworsten

18:00 uur: Wat de pot schaft (woon nog bij ouders). Eet meestal 2 borden vol

20:00 uur: koekje / mars

22:00 uur: gezouten noten

Zou goed kunnen dat bodybuilders een stuk meer eten, maar voor mijn doen is dit erg veel en ik ben in twee weken 3 kilo aangekomen.

Ik eet zelf ongeveer hetzelfde als hem, hou me nog te weinig bezig met voeding, iemand enig idee hoeveel KCAL's dit bij elkaar zijn? Rond de 2000 of minder?
 
kan je hierop leven man???? mijn zusje van 12 eet nog meer op een dag.
dat is toch niet veel...

---------- Post toegevoegd 2 May 2013 om 15:09 ----------

Ik eet zelf ongeveer hetzelfde als hem, hou me nog te weinig bezig met voeding, iemand enig idee hoeveel KCAL's dit bij elkaar zijn? Rond de 2000 of minder?

hangt af van de hoeveelheden... zo'n mars tikt wel aan met 200/300kcal. gezouten noten hangt af van hoeveel g. avondeten hangt ook af van wat voor eten het is. dit alles zal de 2000kcal denk ik niet halen maar het is nogal afhankelijk van wat je precies eet natuurlijk. zonder concrete hoeveelheden enzo is het moeilijk te bepalen.
 
Het valt me ook op dat je helemaal geen drinken er in hebt verwerkt.
Drink je alleen water?
Als je veel frisdrank rotzooi drinkt kan het ook hard gaan met calorieën waar je maar weinig aan hebt.

Als je een voedingsschema onzin of te moeilijk vind kan je nog met een soort richtlijnen gaan werken:
1. Eet zo vaak mogelijk (zie de momenten tussen ontbijt en lunch, lunch en avondeten, avondeten en slapen als volledige momenten om een maaltijd te eten)
2. Eet zo zoveel mogelijk (als er in plaats van 2 boterhammen er ook 3 in passen doe je dat gewoon)
3. Eet zo clean mogelijk (zo min mogelijk rotzooi, junkfood, suikerhoudende drankjes etc.)

Als je teveel of te weinig aankomt met de bovenstaande richtlijnen zou ik gewoon een strak voedingsschema maken!
 
Het valt me ook op dat je helemaal geen drinken er in hebt verwerkt.
Drink je alleen water?
Als je veel frisdrank rotzooi drinkt kan het ook hard gaan met calorieën waar je maar weinig aan hebt.

Als je een voedingsschema onzin of te moeilijk vind kan je nog met een soort richtlijnen gaan werken:
1. Eet zo vaak mogelijk (zie de momenten tussen ontbijt en lunch, lunch en avondeten, avondeten en slapen als volledige momenten om een maaltijd te eten)
2. Eet zo zoveel mogelijk (als er in plaats van 2 boterhammen er ook 3 in passen doe je dat gewoon)
3. Eet zo clean mogelijk (zo min mogelijk rotzooi, junkfood, suikerhoudende drankjes etc.)

Als je teveel of te weinig aankomt met de bovenstaande richtlijnen zou ik gewoon een strak voedingsschema maken!

Ik drink (vooral in de avond) vrij veel frisdrank, iets wat ik altijd al heb gedaan. Bij de maaltijden drink ik meestal een glas melk. Ik zal dus moeten minderen met de frisdrank, maar kan één of twee glaasjes per dag veel kwaad?

Voedingsschema's vind ik zeker geen onzin. Ik woon echter nog een (half)jaartje bij mijn ouders en ik wil ze niet opzadelen met de nodige dure boodschappen. Ik begin dus ook nog maar net, namelijk twee weken, en ik dacht dat het misschien ook prima is als ik eens begin met een stuk meer eten, aankomen en hard trainen. Ik wilde graag weten of ik dit jaar dan ook de nodige progressie zal boeken.
 
je krijgt wel een lading zout binnen zo zeg.

Wat ik tegenwoordig zoal eet:

9:00 uur: 3 volkoren boterhammen (met meestal ham, rosbief, of kaas)

11:00 uur: muesli

14:00 uur: 2 gebakken eieren / haring / knakworsten knakworsten eruit halen gooi er eens paprika uien en champignons doorheen vult lekker en veel gezonder.

18:00 uur: Wat de pot schaft (woon nog bij ouders). Eet meestal 2 borden vol

20:00 uur: koekje / mars niet doen neem kwark

22:00 uur: gezouten noten niet doen ongezouten noten denk aan studentenhaver

Zou goed kunnen dat bodybuilders een stuk meer eten, maar voor mijn doen is dit erg veel en ik ben in twee weken 3 kilo aangekomen.



voeg daarbij een liter chocomel (bron Iz zzxxzyyyyzxxz I) en 2-3 liter water. dan krijg je wat behoorlijker voer binnen.
 
Ik drink (vooral in de avond) vrij veel frisdrank, iets wat ik altijd al heb gedaan. Bij de maaltijden drink ik meestal een glas melk. Ik zal dus moeten minderen met de frisdrank, maar kan één of twee glaasjes per dag veel kwaad?

Voedingsschema's vind ik zeker geen onzin. Ik woon echter nog een (half)jaartje bij mijn ouders en ik wil ze niet opzadelen met de nodige dure boodschappen. Ik begin dus ook nog maar net, namelijk twee weken, en ik dacht dat het misschien ook prima is als ik eens begin met een stuk meer eten, aankomen en hard trainen. Ik wilde graag weten of ik dit jaar dan ook de nodige progressie zal boeken.

1 glaasje cola ligt/zero kan niet veel kwaad maar waarom zou je het doen? kun je echt niet zonder? ik zou de frisdrank lekker voor het weekend bewaren als je er zoveel behoefte aan hebt.
 
Die knakworsten begrijp ik echt niet, verbeter me als ik het fout heb, maar dat is toch rommel eerste klas ?
 
Ik drink (vooral in de avond) vrij veel frisdrank, iets wat ik altijd al heb gedaan. Bij de maaltijden drink ik meestal een glas melk. Ik zal dus moeten minderen met de frisdrank, maar kan één of twee glaasjes per dag veel kwaad?

Voedingsschema's vind ik zeker geen onzin. Ik woon echter nog een (half)jaartje bij mijn ouders en ik wil ze niet opzadelen met de nodige dure boodschappen. Ik begin dus ook nog maar net, namelijk twee weken, en ik dacht dat het misschien ook prima is als ik eens begin met een stuk meer eten, aankomen en hard trainen. Ik wilde graag weten of ik dit jaar dan ook de nodige progressie zal boeken.
"Clean food" is meestal goedkoper dan de meeste rotzooi
 
Die knakworsten begrijp ik echt niet, verbeter me als ik het fout heb, maar dat is toch rommel eerste klas ?

In een blikje knakworsten zitten geloof ik rond de 25 eiwitten. Een nadeel is de grote hoeveelheid vet, maar voor mij zijn de vetten op dit moment geen probleem.
 
In een blikje knakworsten zitten geloof ik rond de 25 eiwitten. Een nadeel is de grote hoeveelheid vet, maar voor mij zijn de vetten op dit moment geen probleem.

Als je niet in verhoudingen denkt wel.

Maar srs, pak andere producten voor je eiwitten ! Vergeet zeker niet je vet, maar vet is geen vet.

Knakworst & co zijn gewoon bagger.
 
ik snap echt neit dat mensen daar op kunnen leven
 
Ik at vroeger echter te weinig en dat kon je wel aan mijn lichaam zien.
Pas na 3 maanden ben ik echter aan mijn verhoging van de kcal begonnen na het lezen van de voeding schema´s.

Ik merk ook nu pas dat mijn spieren eindelijk vol op groeien, ik schrok op een volgende dag hoe groot mijn tricep was gegroeid "Na de training".

Ik probeer nu elke dag 3000 kcal binnen te krijgen met daarnaast de extra vitamines die in fruit zit.

Ik begon met 2500 en nu 3000 kcal p/d en ben nu ongeveer 2,5 kg aangekomen en ik wil doorgaan tot ik rond de 70kg zit.

www.voedingswaardetabel.nl en eet gewoon meer in de hoeveelheid.
 
je eet nog steeds erg weinig.

die 3kg is voor een groot deel vocht ;)

in het begin kom je altijd aan als je iets meer gaat eten en ook zonder voedingsschemazie je de eerste 3 maanden nog progressie daarna zul je toch echt aan een voedingsschemamoeten of iig moeten bijhouden hoeveel kcal je binnenkrijgt.
 
Back
Naar boven