Fitness Seller

Spierpijn bij lateral raises??

Bezoekers in dit topic

tclaesse

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
13 sep 2004
Berichten
205
Waardering
0
Van alle oefeningen voor de verschillende spiergroepen is er ééntje waar ik echt nooit spierpijn voel...En dat is de side lateral raises. Nochtans doe ik ze steeds op de correcte manier waarbij ik de laatste reps tot het uiterste ga. De dag daarna is het dan alsof ik ze totaal niet heb getraind! Is gewicht verzwaren dan de ultieme oplossing of nog meer reps met lichter gewicht? Ik doe nu 3 sets van 8 reps. Zijn er bij jullie nog die dit probleempje hebben?
 
Ik heb ook nooit echt spierpijn ervan. Maar ik voel ze wel goed branden op het laatst.
Zo raar is het trouwens niet als je geen spierpijn voelt hoor, Ik voel bijv mijn rug nooit zo heel erg (op traps en onderrug na)
 
ik heb het zelf ook maar mijn schouders gaan wel degelijk vooruit. geen probleem dus, niks van aantrekken
 
Leg mij eens uit wat dit inhoud, de"correcte" manier? ? ? ?

Wel, wanneer de dumbbells bovenaan zijn moet je steeds de indruk krijgen alsof je twee glazen kan uitschenken. Meermaals gelezen uit verschillende bronnen! Polsen draaien dus als het ware naar buiten toe op het hoogste punt. Bij de beginhouding staan de handpalmen nog naar het lichaam toe.
 
Ik krijg alleen spierpijn als ik daar setjes mee doe op de ed van amsterdam sT... zet 2bankjes in de lengte naast elkaar ga in het midden zitten leg 2 dumbbells naast je; doe 15 herhalingen, daarna meteen 15 herhalingen zonder gewicht, daarna 10 met gewicht daarna meteen 10 zonder, daarna 5 enz... Blijf met je handen net boven het bankje, zo blijft je schouder constant onderspanning, en je zult versteld staan hoe zwaar je handen op een gegeven moment gaan wegen :p.. ik zou dit echter niet elke week doen ivm overbelasting!
 
Wel, wanneer de dumbbells bovenaan zijn moet je steeds de indruk krijgen alsof je twee glazen kan uitschenken. Meermaals gelezen uit verschillende bronnen! Polsen draaien dus als het ware naar buiten toe op het hoogste punt. Bij de beginhouding staan de handpalmen nog naar het lichaam toe.

correct!

misschien toch voorzichtig in gewicht omhoog gaan, zodat je toch die 8 reps kan blijven volhouden!

suc6!
;)
 
correct!

misschien toch voorzichtig in gewicht omhoog gaan, zodat je toch die 8 reps kan blijven volhouden!

suc6!
;)

Bedankt voor de tip klusmier. A propos, neem jij eigenlijk veel gewicht voor deze oefening?
 
Van alle oefeningen voor de verschillende spiergroepen is er ééntje waar ik echt nooit spierpijn voel...En dat is de side lateral raises. Nochtans doe ik ze steeds op de correcte manier waarbij ik de laatste reps tot het uiterste ga. De dag daarna is het dan alsof ik ze totaal niet heb getraind! Is gewicht verzwaren dan de ultieme oplossing of nog meer reps met lichter gewicht? Ik doe nu 3 sets van 8 reps. Zijn er bij jullie nog die dit probleempje hebben?

Doe je ze ook weleens cheated? Gewoon veel zwaarder gewicht pakken dan normaal. Heeft bij mij tot zeer goede resultaten geleid.
 
Doe je ze ook weleens cheated? Gewoon veel zwaarder gewicht pakken dan normaal. Heeft bij mij tot zeer goede resultaten geleid.

Nee Bouwens, ik hanteer een gewicht dat ik steeds vrij vlot aankan. Misschien dat ik inderdaad eens wat ga verhogen.
 
Wel, wanneer de dumbbells bovenaan zijn moet je steeds de indruk krijgen alsof je twee glazen kan uitschenken. Meermaals gelezen uit verschillende bronnen! Polsen draaien dus als het ware naar buiten toe op het hoogste punt. Bij de beginhouding staan de handpalmen nog naar het lichaam toe.

wat maakt het nou uit hoe je polsen staan???

Ik heb trouwens ook bijna nooit spierpijn in m'n schouders ,wat maakt het uit.;)
 
wat maakt het nou uit hoe je polsen staan???

Ik heb trouwens ook bijna nooit spierpijn in m'n schouders ,wat maakt het uit.;)

Door het verplaatsen van je polsen wordt de nadruk MEER gelegd naar de zijkant van de spier in plaats van naar het voorste gedeelte! Bekijk trouwens eens de fitshow van Milos Sarcev (schoudertraining) en je zal merken dat het toch wel heel belangrijk is.
 
yep idd, de stand van je pols kan behoorlijk uitmaken hoe zwaar je de oefening maakt. maar zoals je zegt: '' dat het is alsof je uit een kan schenkt'' zo doe ik em ook.

welke oefeningen doe je verder nog dan?
dumbbell shoulder press zou ik er ook zeker bij doen.
 
yep idd, de stand van je pols kan behoorlijk uitmaken hoe zwaar je de oefening maakt. maar zoals je zegt: '' dat het is alsof je uit een kan schenkt'' zo doe ik em ook.

welke oefeningen doe je verder nog dan?
dumbbell shoulder press zou ik er ook zeker bij doen.

Ik doe ALLE koppen voor m'n schoudertraining omdat ik vind dat dit zeker een must is. Voor traps : shrugs (barbell of dumbbells), traps (upright rowing barbell), voorste kop schouders (military press barbell of dumbbell press, vaak ook beiden) , midden/zij (side lateral raises) en achterzijde (bent-over met dumbbells staand of liggend) Dit laatst is als het ware omgekeerde flyes zoals bij de borst.
 
hm is dus geen probleem ;)
geen spierpijn betekent niet dat je geen vooruitgang boekt.
 
Zoals speed zegt :)
 
Probleem opgelost. :p

Zolang je het in the gym maar voelt.
 
Back
Naar boven