AndroidHealthClinic

spierpijn dag na training goed of niet? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by bestoldschool
Spiergroei komt tot stand door spiercellen af te breken en het lichaam het daarna weer te laten herstellen.
Het lichaam doet dit door beter voorbereid te zijn op de belasting de volgende keer en maakt de spiervezel sterker/dikker. (De wet van supercompensatie)

Bij de beschadiging van de training echter is er een onstekingsreactie tot stand gekomen door melkzuur opbouw.
Deze onstekingsreactie roept ontstekingsstoffen op (zoals Substance P, Prostaglandine, Bradykinine, Histamine etc etc). De reistijd van Substance P is ongeveer 2cm/uur vanaf het ruggemerg (dit is wel afhankelijk van de getraindheid en metabolisme van de persoon)
Daarom kan het bij sommige personen langer duren voordat ze spierpijn krijgen in de benen (langere reistijd Substance P)


haha weer wat geleerd :D
 
Originally posted by bestoldschool
De reistijd van Substance P is ongeveer 2cm/uur vanaf het ruggemerg (dit is wel afhankelijk van de getraindheid en metabolisme van de persoon)

Reist Substance P door je zenuwen? Prostaglandine, bradikinine en histamine zijn ontstekingsmediatoren. Maar substance P? Wat is dat voor een stof

Kun je dit uitgebreider uitleggen?

Tnx
 
Laatst bewerkt:
Substance P is een neurotransmittor als ik mij niet vergis. eerder een neuropeptide ;)
 
In ieder geval is spierpijn wel lekker maar je moet er nog wel normaal door kunnen functioneren. Ik heb het weleens zo erg gehad dat ik mezelf niet eens kon aankleden van de pijn dat was echt heel erg. Ik kon mijn armen maar lichtelijk buigen. Het is lekker als je je borst uitrekt en dan zo'n lichte tinteling er doorheen voelt schieten. Dan denk ik: lekker getraind gister:D
 
yeah well... als ik 100kg squat heb ik spierpijn, als ik er 150 squat voel ik niks... heb ik dan beter getraind met 100kg ? THINK NOT :p
 
Ik hou er ook wel van om de dag na mijn training spierpijn te hebben :D, geeft mij het gevoel dat ik goed getraint heb.
Of dit ook zo is maakt mij niet echt uit, ik zie resultaat van het trainen en dat maakt mij wel uit :D
 
Om de een of andere reden hecht ik veel waarde aan spike's oordeel... maar ja, ik hoef niet in spier-omvang te groeien. Boeit me niet, alleen vergrootte sterkte. Misschien dat als je wilt groeien, spierpijn wel interessant is, anders niet?
Voor cardio is de vermoeiing er alleen van melkzuur, toch?

Dank je Spike!:thumbup:

Slijmbal Espi
 
Spierpijn is idd een heerlijk gevoel, als ik spierpijn heb eet ik meestal ook op de 1 of andere manier meer. Omdat ik dan het gevoel heb dat ik mijn spieren extra veel voeding moet geven.


Overigens heb ik met de Rug, Biceps en Schouders nooit spierpijn. Wat ik ook doe. Ja okay 2 weken vrij nemen en ze dan gaan doen, maar ja vrij nemen is er niet bij :)

Meer mensen die een spiergroep hebben waar ze onmogelijk de volgende dag spierpijn in hebben.
 
Back
Naar boven