Fitness Seller

spierpijn door creatine?

Bezoekers in dit topic

sdijk

Novice
Lid geworden
11 jun 2012
Berichten
21
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
80kg
goedenavond heren en dames

ik gebruik nu sinds 2 dagen creatine, en hiervoor vrijwel nooit last gehad van spierpijn al zeker 1 à 2 maand niet na krachttraining.
maar nu deze 2 dagen heb ik gigantische spierpijn*, is er een verband tussen of hoe zou dit mogelijk zijn?
want vind wel opvallend sinds ik creatine gebruik opeens spierpijn heb.

verder is er qua training ook niet heel veel veranderd dus hier kan het niet aan liggen lijkt mij.

* het is geen gelklaag over de pijn, maar vraag me af of er een verband is tussen creatine en spierpijn
 
goedenavond heren en dames

ik gebruik nu sinds 2 dagen creatine, en hiervoor vrijwel nooit last gehad van spierpijn al zeker 1 à 2 maand niet na krachttraining.
Maar nu deze 2 dagen heb ik gigantische spierpijn*, is er een verband tussen of hoe zou dit mogelijk zijn?
Want vind wel opvallend sinds ik creatine gebruik opeens spierpijn heb.

Verder is er qua training ook niet heel veel veranderd dus hier kan het niet aan liggen lijkt mij.

* het is geen gelklaag over de pijn, maar vraag me af of er een verband is tussen creatine en spierpijn

no pain no gain
 
Creatine kan in theorie een iets verhoogde spierspanning opleveren maar niet dusdanig dat het resulteert in spierpijn. Valt weg bij de spanning die je krijgt door training.

Creatine vult je ATP gehalte sneller aan, zou dus feitelijk herstel bevorderen en kans op spierpijn moeten verminderen.

Ik zou zeggen: niets te maken met creatine.

Wel het volgende: als we alle verhalen mogen geloven zou creatine je helpen door meer uithoudingsvermogen bij oa explosieve krachtsinspanningen. In theorie zou je dus net even wat langer door kunnen gaan dan zonder, je lichaam was dat niet gewend en de spierpijn is het gevolg. Althans: dat is wat de producenten zeggen, ikzelf ervaar dat niet zo.
 
Creatine kan in theorie een iets verhoogde spierspanning opleveren maar niet dusdanig dat het resulteert in spierpijn. Valt weg bij de spanning die je krijgt door training.

Creatine vult je ATP gehalte sneller aan, zou dus feitelijk herstel bevorderen en kans op spierpijn moeten verminderen.

Ik zou zeggen: niets te maken met creatine.

Wel het volgende: als we alle verhalen mogen geloven zou creatine je helpen door meer uithoudingsvermogen bij oa explosieve krachtsinspanningen. In theorie zou je dus net even wat langer door kunnen gaan dan zonder, je lichaam was dat niet gewend en de spierpijn is het gevolg. Althans: dat is wat de producenten zeggen, ikzelf ervaar dat niet zo.


Dankjewel, hier heb ik wat aan. zou dus kunnen dat het komt doordat ik nu iets meer kon trainen door de creatine dan hiervoor wat resulteerde in spierpijn? klinkt wel logisch dan.
 
Of je hebt wat zwaarder getraind Door de creatine (en dus vrij logisch daardoor spierpijn), of je hebt gewoon weinig gedronken en weinig rust genomen
 
Of je hebt wat zwaarder getraind Door de creatine (en dus vrij logisch daardoor spierpijn), of je hebt gewoon weinig gedronken en weinig rust genomen

+1 denk zelf dat je harder ben gaan trainen als gevolg spierpijn
 
Back
Naar boven