AndroidHealthClinic

Spierpijn in benen in plaats van billen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

xxxbxxx

Novice
Lid geworden
16 mei 2022
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m67
Massa
57kg
Vetpercentage
31%
Hi allemaal,

Ik ben nu 5 weken geleden begonnen met 3x per week billen trainen. Alleen voel ik de oefeningen vooral in mijn boven benen en sommige in mijn rug. Ik heb al een personal trainer, maar zelfs wanneer ik met haar de hipthrust uit voer voel ik het in mijn rug en boven benen en een klein beetje soms in billen. Ik heb ook altijd spierpijn in mijn boven benen inplaats billen. Ik wil juist mijn billen trainen en het in mijn billen voelen en in mijn billen spierpijn krijgen. Oefening die ik doe zijn: Glute bridge, hipthrust, bulgarian split squat, deadlift en cable kickback. Heeft iemand tips of hier ook last van?
 
Ja. Dan doe je iets mis hé :p Dat kunnen we natuurlijk op internet niet zien :p
 
Hi allemaal,

Ik ben nu 5 weken geleden begonnen met 3x per week billen trainen. Alleen voel ik de oefeningen vooral in mijn boven benen en sommige in mijn rug. Ik heb al een personal trainer, maar zelfs wanneer ik met haar de hipthrust uit voer voel ik het in mijn rug en boven benen en een klein beetje soms in billen. Ik heb ook altijd spierpijn in mijn boven benen inplaats billen. Ik wil juist mijn billen trainen en het in mijn billen voelen en in mijn billen spierpijn krijgen. Oefening die ik doe zijn: Glute bridge, hipthrust, bulgarian split squat, deadlift en cable kickback. Heeft iemand tips of hier ook last van?
Spierpijn is geen indicatie van juiste training of van groei.

Kan prima zijn dat je billen een goede trainingsprikkel krijgen, maar de overige spieren, die wat zwakker zijn, ook zwaar belast worden met spierpijn tot gevolg.
 
Hi allemaal,

Ik ben nu 5 weken geleden begonnen met 3x per week billen trainen. Alleen voel ik de oefeningen vooral in mijn boven benen en sommige in mijn rug. Ik heb al een personal trainer, maar zelfs wanneer ik met haar de hipthrust uit voer voel ik het in mijn rug en boven benen en een klein beetje soms in billen. Ik heb ook altijd spierpijn in mijn boven benen inplaats billen. Ik wil juist mijn billen trainen en het in mijn billen voelen en in mijn billen spierpijn krijgen. Oefening die ik doe zijn: Glute bridge, hipthrust, bulgarian split squat, deadlift en cable kickback. Heeft iemand tips of hier ook last van?
Deadlift en squat op de goede manier, met de juiste intensiteit en je krijgt je gewilde billen, iedereen hier heeft fantastische kadetjes :D .
Je billen groeien door dikkere spieren te 'kweken' of door je vet te vreten. Maar een beetje lullig 'fitnessen' zonder redelijk voedingsschema gaat weinig opleveren. Succes!
 
Spierpijn is geen indicatie van juiste training of van groei.

Kan prima zijn dat je billen een goede trainingsprikkel krijgen, maar de overige spieren, die wat zwakker zijn, ook zwaar belast worden met spierpijn tot gevolg.

Daar aan toe voegend: De bovenbenen -met name de quadriceps- worden vaak onder druk van de oefening in een stretchpositie gebracht.
("Loaded stretches")
Mogelijk daardoor veroorzaken oefeningen zoals squats en hip thrusts meer spierpijn in deze spiergroepen.

Mits correct uitgevoerd, stretchen split squats en lunges de bilspieren meer, waardoor je deze beter "voelt" de volgende dag.
 
Misschien met je coach op zoek naar oefeningen die je wel ' voelt '.
Betere mind muscle connection, ontwikkelen en dan later eventueel terug naar andere oefeningen.

Misschien zelfs een andere coach, mocht deze jou niet kunnen helpen.
 
Spierpijn zegt eigenlijk niet zoveel over de kwaliteit van je training. Spierpijn ontstaat als je een spier flink oprekt. Als ik 3 lunges doe kan ik 3 dagen niet zitten. Maar een hip thrust bijvoorbeeld, wat een goede oefening is voor je billen, kan ik zo hard gaan als ik wil zonder spierpijn.
 
Back
Naar boven