AndroidHealthClinic

Spierpijn in borst na rugtraining

Bezoekers in dit topic

Bruinbaard

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 jan 2009
Berichten
462
Waardering
25
Lengte
1m96
Massa
87kg
Vetpercentage
14%
hallo allemaal,

Ik heb drie dagen geleden me rug getraind en buiten me rug, traps en biceps voel ik ook me borstspieren en behoorlijk ook.
Ik heb dit wel vaker en vraag me af waar dit nou aan ligt.

Wat ik heb gedaan: pullups, deadlift, shrugs en bent over row.

Daar gebruik je toch zeker je borst niet bij?
Ligt het aan mijn techniek of zie ik iets over het hoofd?

Spierpijn duurt bij mij ook vaak wel 2 tot 4 dagen, en dan vind ik dit nogal hinderlijk omdat ik nou niet met een lekker gevoel m'n borst kan trainen, dan verpest ik het alleen maar meer denk ik.
 
Oh inderdaad die heb ik over het hoofd gezien.
Ik kan ze hier thuis ook niet echt clean doen want het enige wat ik tot mijn beschikking heb is het trapgat en ik ben ook nog een 1,98 m

hebben andere mensen ook wel eens last van spierpijn in de borst na pullups?
 
hebben andere mensen ook wel eens last van spierpijn in de borst na pullups?

nee, en ook nooit gehad ook. normaal zou je ook geen 2-4 dagen spierpijn daar hebben na een rugtraining, wellicht dat je vorm (erg) slecht is.
 
Je gebruikt bij een hoop rug oefeningen ook een beetje borst, maar spierpijn in je borst na je rugtraining duid er toch op dat je eens op je uitvoering moet gaan letten.

Doe je bv pull down achter, let er dan eens op dat je het laatste deel niet met en hele ronde rug zit waardoor je meer met je borst als met je rug trekt.
 
Pull down achter is echt niet goed voor je nek je kan beter gewoon pulldown beetje schuin zitten en naar je borst toe trekken dan werkt alleen je rug mee
 
Ik doe geen pull downs alleen maar pullups ik het trapgat.
Je moet toch met je rug hol je borst naar je handen toe trekken min of meer? Beetje lastig uit te leggen
 
Pull down achter is echt niet goed voor je nek je kan beter gewoon pulldown beetje schuin zitten en naar je borst toe trekken dan werkt alleen je rug mee

?? het is het zelfs effectiever voor je rug om naar de nek trekken, alleen heb je meer kans op blessures.

En misschien is je borst zo ondertraint vergeleken met je rug dat de stabilisatie spanning al spierpijn veroorzaakt in de borst.
 
Zou heel goed kunnen, mijn rug en biceps zijn altijd al mijn sterkste punten geweest en benchen kan ik niet zo zwaar
 
misschien besteed je veel meer aandacht aan je rug dan aan je borst?
 
Er komt meer spanning op de latissimis dorsi als je de stang in je nek trekt, dit door de verticale stand van je armen.
en ik zeg dit niet als motivatie want dit effect is vrijwel te verwaarlozen, maar toch effectiever.
 
Nee ik train me borst zelfs iets vaker tegenwoordig(vroeger toen ik nog geen bankje had deed ik alleen opdrukken voor borst, maar toen trainde ik sowieso niet echt goed ook rug niet)

Maar ik doe ook al een aantal jaren werk waarbij je best veel moet tillen en niet echt moet duwen oid dus dan krijg je al een sterkere rug.

Hoe zou ik snel vordering kunnen maken met borst? Ik doe op het moment voor de borst alleen incline bench press en pullovers, flyes kan op het moment nog niet want ik heb pas 1 dumbbell(ben op het moment bezig met zoeken naar een zelfde of 2 nieuwe) en dips kan ik hier thuis ook niet echt goed doen.

Bench press doe ik incline omdat de nadruk te veel op de onderkant van mijn borst kwam waardoor de vorm niet mooi was, ik probeer dat nu bij te stellen door de bovenkant op een gelijk niveau te krijgen.

Weten jullie nog andere effectieve borstoefeningen die je thuis kan doen met een drukbank, barbell en 1 dumbbell?
 
Er komt meer spanning op de latissimis dorsi als je de stang in je nek trekt, dit door de verticale stand van je armen.
en ik zeg dit niet als motivatie want dit effect is vrijwel te verwaarlozen, maar toch effectiever.

het is zeker niet effectiever. je rom is kleiner, je kan minder gewicht aan wat neerkomt op minder spiervezels/motorunits belast = minder groei en kracht.
 
Nee ik train me borst zelfs iets vaker tegenwoordig(vroeger toen ik nog geen bankje had deed ik alleen opdrukken voor borst, maar toen trainde ik sowieso niet echt goed ook rug niet)

Maar ik doe ook al een aantal jaren werk waarbij je best veel moet tillen en niet echt moet duwen oid dus dan krijg je al een sterkere rug.

Hoe zou ik snel vordering kunnen maken met borst? Ik doe op het moment voor de borst alleen incline bench press en pullovers, flyes kan op het moment nog niet want ik heb pas 1 dumbbell(ben op het moment bezig met zoeken naar een zelfde of 2 nieuwe) en dips kan ik hier thuis ook niet echt goed doen.

Bench press doe ik incline omdat de nadruk te veel op de onderkant van mijn borst kwam waardoor de vorm niet mooi was, ik probeer dat nu bij te stellen door de bovenkant op een gelijk niveau te krijgen.

Weten jullie nog andere effectieve borstoefeningen die je thuis kan doen met een drukbank, barbell en 1 dumbbell?

Bodybuilding.com - #1 Exercises Guide - Over 300 Exercises!
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

---------- Toegevoegd om 14:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:27 ----------

het is zeker niet effectiever. je rom is kleiner, je kan minder gewicht aan wat neerkomt op minder spiervezels/motorunits belast = minder groei en kracht.

Ik ken genoeg mensen die hem naar de nek zwaarder pakken als andersom maar je zal wel gelijk hebben;)
 
Is het normaal om na een trianing een spiergroep nog zo'n 4 dagen te voelen?
En kan ik bijvoorbeeld na 4 dagen die spier wel gewoon weer trainen terwijl ik nog spierpijn heb, of is dat verkeerd?
 
je rekt je borst ook met elke rug oefening, net zoals je je rug rekt met borst oefeningen, dit is ook iets waar je wellicht 1 keer een beetje spierpijn van kan hebben. Niet elke training overigens!
 
Lijkt mij voor Deadlift dat je je borst ook een heel klein beetje pakt als je je schouders naar achter doet voor het gewicht vast te zetten.
 
Back
Naar boven