Selecteer hier of je gepersonaliseerde (Opt-in) of niet-gepersonaliseerde (Opt-out) advertenties wilt zien.

Opt-in   Opt-out

Meer info

Spierpijn in onderrug?

Discussie in 'Oefeningen' gestart door RougeMonkey, 22 okt 2002.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

  1. RougeMonkey

    RougeMonkey King of the hill Elite Member Topic Starter

    Berichten:
    6.382
    Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Ik heb gister mijn armen getraind (zijkant schouders, biceps, triceps). Nu gebruik ik daar vrij veel staande oefeningen bij en bij staande oefeningen dient je onderrug als stabilisator heb ik begrepen. Ik denk alleen niet dat het de bedoeling is dat je je onderrug voeltr de volgende dag. Ik denk dat ik een verkeerde houding heb bij bijvoorbeeld standing barbell curls.
    Ik heb 2 vragen hierover, hoe moet je houding zijn bij staande oefeningen en is het verstandig om vanavond benen te trainen als je nog spierpijn in je onderrug hebt?
     
  2. Big-T

    Big-T Administrator Founder - R.I.P. Admin

    Berichten:
    55.978
    Leuk Bevonden:
    3.218
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    4
    Houding moet zijn; lichtjes door de benen, schouders achteruit, rug recht en probeer alleen de armen te bewegen. Dus niet staan zwaaien met je hele bovenlichaam om het gewicht omhoog te krijgen wat de meesten dus doen.
    O ja: houd je schouders stil en je ellebogen tegen je aan.

    Als de rugpijn intens is zou ik geen squat doen maar LP/ extensions ofzo. Als het miniem is zou ik me er geen zorgen over maken, let wel dat je bij het squatten ook een goede houding hebt!
     
  3. RougeMonkey

    RougeMonkey King of the hill Elite Member Topic Starter

    Berichten:
    6.382
    Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Dank je
     
  4. Geurt-G

    Geurt-G Cool Novice

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Hmm, misschien iets te zwaar gepakt en te veel gegooit, probeer de dumbblecurl eens zittend op en bankje, zo kun je veel minder (onbewust) gooien.
     
  5. jamesz

    jamesz Dutch Bodybuilder

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    4
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Lengte:
    1m85
    Massa:
    96kg
    Vetpercentage:
    8%
    of staand met je rug tegen ergens tegenaan :D
     

Deel Deze Pagina

  1. Deze website gebruikt cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring aan te passen en om u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie