AndroidHealthClinic

Spierpijn in onderrug?

Bezoekers in dit topic

RougeMonkey

King of the hill
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
6.263
Waardering
2
Ik heb gister mijn armen getraind (zijkant schouders, biceps, triceps). Nu gebruik ik daar vrij veel staande oefeningen bij en bij staande oefeningen dient je onderrug als stabilisator heb ik begrepen. Ik denk alleen niet dat het de bedoeling is dat je je onderrug voeltr de volgende dag. Ik denk dat ik een verkeerde houding heb bij bijvoorbeeld standing barbell curls.
Ik heb 2 vragen hierover, hoe moet je houding zijn bij staande oefeningen en is het verstandig om vanavond benen te trainen als je nog spierpijn in je onderrug hebt?
 
Houding moet zijn; lichtjes door de benen, schouders achteruit, rug recht en probeer alleen de armen te bewegen. Dus niet staan zwaaien met je hele bovenlichaam om het gewicht omhoog te krijgen wat de meesten dus doen.
O ja: houd je schouders stil en je ellebogen tegen je aan.

Als de rugpijn intens is zou ik geen squat doen maar LP/ extensions ofzo. Als het miniem is zou ik me er geen zorgen over maken, let wel dat je bij het squatten ook een goede houding hebt!
 
Dank je
 
Hmm, misschien iets te zwaar gepakt en te veel gegooit, probeer de dumbblecurl eens zittend op en bankje, zo kun je veel minder (onbewust) gooien.
 
of staand met je rug tegen ergens tegenaan :D
 
Back
Naar boven