AndroidHealthClinic

Spierpijn in rustweek

Bezoekers in dit topic

fsp

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
23 jul 2010
Berichten
292
Waardering
6
Lengte
1m75
Massa
70kg
Vetpercentage
7%
Deze week heb ik een rustweek ingelast om goed te herstellen van het trainen.
Maar als ik een rustweek neem heb ik die week altijd erg veel spierpijn en ben erg stijf.
Terwijl ik nog wel goed eet en nog doe rekken en rustig loslopen. Ik vroeg mij af of hier meer
mensen last van hebben als ze een week rust nemen. Alvast bedankt!
 
no offense maar waarom ga je met jouw stats een week rust nemen? het klopt dat je groeit in je rust maar een week rust is in mijn opzicht bs.
 
Yep, dan komen er bij mij ook verschillende pijntjes naar boven
 
  • Like
Waarderingen: mat
Yep, dan komen er bij mij ook verschillende pijntjes naar boven
Maar het is dus heel normaal? niks ernstigs ofzo?

---------- Toegevoegd om 15:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:39 ----------

no offense maar waarom ga je met jouw stats een week rust nemen? het klopt dat je groeit in je rust maar een week rust is in mijn opzicht bs.

Omdat ik andere doelstellingen heb, ik train om in beter te worden in mijn sport niet om groter te worden. En omdat ik een hele tijd last heb gehad van reuma ontstekingen moet ik oppassen dat ik te snel te veel doe (moet weer rustig opbouwen)
 
Als eerste vind ik die opmerking van zeror een beetje belachelijk, ten tweede is die van jou over beter in de sport ook een beetje raar. Of je doet een compleet andere sport dan BB of andere krachttraining, anders is groter worden zeker van belang. Gewoon rustig aan doen en starten wanneer je pijntjesvrij bent of maar lichte pijntjes hebt. Tijd zat om te gainen
 
Een hele week spierpijn?
 
no offense maar waarom ga je met jouw stats een week rust nemen? het klopt dat je groeit in je rust maar een week rust is in mijn opzicht bs.

Lol, af en toe een hele week rust of eventueel een deload week, daar is helemaal niks mis mee.
Of je nou 60 kilo weegt, of 100.. dat maakt natuurlijk niks uit.
 
Maar het is dus heel normaal? niks ernstigs ofzo?

Volgens mij niet maar ik weet natuurlijk niet welke pijntjes jij precies hebt
 
Als eerste vind ik die opmerking van zeror een beetje belachelijk, ten tweede is die van jou over beter in de sport ook een beetje raar. Of je doet een compleet andere sport dan BB of andere krachttraining, anders is groter worden zeker van belang. Gewoon rustig aan doen en starten wanneer je pijntjesvrij bent of maar lichte pijntjes hebt. Tijd zat om te gainen

Ik had misschien iets duidelijker moeten zijn ik doe aan krachttraining om mijn presentaties in mma te verbeteren.

En ik ben zaterdag begonnen met mijn rustweek, alleen heb nu nog wel spierpijn in mijn benen, en beetje last van mijn knieën
 
Laatst bewerkt:
Trainen met lichte spierpijn helpt ook om van je spierpijn af te komen, dus kan het me goed voorstellen dat wanneer je helemaal rust houdt je spierpijn langer aanhoudt.
 
no offense maar waarom ga je met jouw stats een week rust nemen? het klopt dat je groeit in je rust maar een week rust is in mijn opzicht bs.

Dit maakt vrij weinig uit. Als je zwaar traint is het voor die persoon dus zwaar, ook al is het voor een ander licht. Een rustweek geeft je lichaam de kans om goed te herstellen, inclusief je zenuwstelsel en kan iedere 2 maanden of zo echt geen kwaad. Pure rust is soms echt fijn, maar een weekje rustig trainen met lage gewichten en wat meer cardio heeft een beter effect.
 
herkenbaar, ik heb vaak ook in rust periodes dat depijtnjes naar boven komen (als ik op vakantie ben bijvoorbeeld). Vooral ook in je rust goed eten (eiwitrijk) en beter toch heel lichtje trainen. Ga ff hardlopen of fietsen ofzo.

Rust = roest.


Succes!
 
Dit maakt vrij weinig uit. Als je zwaar traint is het voor die persoon dus zwaar, ook al is het voor een ander licht. Een rustweek geeft je lichaam de kans om goed te herstellen, inclusief je zenuwstelsel en kan iedere 2 maanden of zo echt geen kwaad. Pure rust is soms echt fijn, maar een weekje rustig trainen met lage gewichten en wat meer cardio heeft een beter effect.

ok man, je squat zeker ook in de smith ofniet?
 
Wat is dit nou voor opmerking? Weet je niets beters? :roflol:

wat ik bedoel met die opmerking is dat OP en jij de penissen uit de mond moeten halen en gewoon gaan trainen, rust is voor phaggots.

















nohomo
 
Back
Naar boven