XXL Nutrition

spierpijn lats van opdrukken? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

free

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
24 jun 2010
Berichten
3.003
Waardering
167
Lengte
1m85
Massa
74kg
Vetpercentage
12%
hallo fitness en bodybuilders

nu heb ik gisteren veel opdrukoefeningen gedaan
nu was het een goede workout voor mijn borstspieren,
want die doen hevig pijn van het trainen, triceps en schouders een beetje
maar wat mij opvalt is dat mijn bovenrug en zeker mijn lats ook veel last hebben van spierpijn. iemand een idee hoe dit komt?
 
Weet je zeker dat het je lats zijn en niet je serratus? Die overlappen elkaar voor een gedeelte. En serratus wordt gebruikt bij push bewegingen, zoals pushups.
 
Heb je eergisteren rug getraind?
 
nee
 
Had ik ook al, vond ik heel vreemd.
 
Dan is het je serratus.
 
Weet je zeker dat het je lats zijn en niet je serratus? Die overlappen elkaar voor een gedeelte. En serratus wordt gebruikt bij push bewegingen, zoals pushups.

oeps ik dacht dat het mijn lats waren, maar het zijn denkik eerder de serratus:o
 
Ja heb ik me ook wel eens in vergist, totdat je wat dieper gaat prikken met je vinger :P
 
  • Like
Waarderingen: free
deze push ups heb ik gisteren gedaan.

12 sets x 10 reps gewoon een paar met de handen tegen elkaar en de meeste breed. totaal 120x
dan 1 set van 15 reps breed
en dan met mijn voeten op een bankje nog 2 sets van 15 reps
daarna nog 2 sets van 10 met maar 15 sec rust .
dus een totaal van 185 push ups
was al heel lang geleden dat ik nog is push ups had gedaan :D

---------- Post toegevoegd Tue 30 Aug 2011 om 14:25 ----------

Ja heb ik me ook wel eens in vergist, totdat je wat dieper gaat prikken met je vinger :P

merci weer iets bijgeleerd, karma hiervoor!;)
 
niks gewend :)
 
Had ik ook last van toen ik push ups deed met de vakantie, was een tijdje geleden dat ik ze had gedaan.

Handen op het bankje 3x10
Voeten op het bankje 3x10
Plat op de vloer met handen tegen elkaar 3x10

Man ik voelde het de derde dag nog in m'n serratus, maar dan ben ik dus niet de enigste die daar ervaring mee heeft :D
 
Waarom doe je push-ups?
 
Waarom doe je push-ups?

om niet altijd tzelfde te doen, voor de afwisseling dus.

heb ook gehoord da ge van push ups een brede borst kunt krijgen
( maar dan wel meer push ups met je voeten op een verhoog of push ups met je voeten hoog tergen de muur).
 
Prima toch, als de intensiteit goed is zul je er op groeien. :thumbs:
 
Als je nog nooit getraind hebt misschien ja? IMO zijn push-ups echt waardeloos om massa op te bouwen.
 
Waarom doe je push-ups?
en waarom niet? waaromsteeds die kritiek op push-ups? ik train met zware gewichten en doe sommige periodes ook nog is reeksen push ups. als ik op vakantie ben, doe ik het praktisch elke dag. ik kom dan na dire weke terug in de zaal en ik ben de enigste die na drie weken bijna niets verloren heb op de bench press.

---------- Post toegevoegd Tue 30 Aug 2011 om 16:13 ----------

Had ik ook last van toen ik push ups deed met de vakantie, was een tijdje geleden dat ik ze had gedaan.

Handen op het bankje 3x10
Voeten op het bankje 3x10
Plat op de vloer met handen tegen elkaar 3x10

Man ik voelde het de derde dag nog in m'n serratus, maar dan ben ik dus niet de enigste die daar ervaring mee heeft :D
ik doe het ook met periodes maar reeksen van 10 vind ik toch wat weinig. ik zou toch proberen om reeksen van 20 te doen en dan niet te vlug uitvoeren.
 
Als je nog nooit getraind hebt misschien ja? IMO zijn push-ups echt waardeloos om massa op te bouwen.

ik heb nu veeeeeel meer last van spierpijn
dan dat ik dumbbellpresses doe en fly's
dus kben 200 percent zeker dat het veel uitdoet!:p
tis gewoon de regelmatige afwisseling dat beter is voor sterkere spiergroei.
nu heb ik gewoon veel spierpijn omdat ik er zoveel heb gedaan en het zolang geleden was (mijn lichaam was het niet meer gewoon van push ups te doen.



---------- Post toegevoegd Tue 30 Aug 2011 om 19:13 ----------

en waarom niet? waaromsteeds die kritiek op push-ups? ik train met zware gewichten en doe sommige periodes ook nog is reeksen push ups. als ik op vakantie ben, doe ik het praktisch elke dag. ik kom dan na dire weke terug in de zaal en ik ben de enigste die na drie weken bijna niets verloren heb op de bench press.

---------- Post toegevoegd Tue 30 Aug 2011 om 16:13 ----------


ik doe het ook met periodes maar reeksen van 10 vind ik toch wat weinig. ik zou toch proberen om reeksen van 20 te doen en dan niet te vlug uitvoeren.

ja soms doe ik er 10 maar dan wel veel meer sets (dan komt da op hetzelde neer van intensiteid)
heb er nu totaal 185 puss ups gedaan. soms 15 maar dan minder vb: 160 push ups
en soms 20 en dan nog minder sets bv: 120 push ups. dat komt toch op hezelfde neer.
 
Laatst bewerkt:
Als je nog nooit getraind hebt misschien ja? IMO zijn push-ups echt waardeloos om massa op te bouwen.
Idd. Is in algemeen alleen voorbehouden aan beginners die pakweg al moeite hebben met een 5repper. Die zullen wat groei hebben ook niet veel overigens. Is meer conditioneel.
 
Back
Naar boven