MuscleMeat

Spierpijn nodig ?

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
18 jun 2012
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
68kg
Hallo,


Na gewoon fitness ben ik nu twaalf kilo kwijtgeraakt en zit nu op mijn streefgewicht. Nu ben ik een weekje begonnen met krachttraining via Big T's schema uit het sticky topic om strakker te worden ( drie keer per week full body schema.) Ik heb via internet een verstelbaar halterbank + dumbbells ( tot vijftien kilo. ) aangeschaft.


Echter is de twee kilo op deze dumbbells nog te zwaar en kan ik geen tien herhalingen maken, daarom ben ik eerst begonnen met simpele twee kilo dumbbells van de Scapino, ook al is dit ook twee kilo, maar voelt het lichter? ???. Maar nu heb ik alleen spierpijn van de woensdag en de training van de maandag en vrijdag lijkt niet echt effect te hebben op mijn spieren, ik heb al geprobeerd om de herhalingen te maken met de zwaardere twee kilo halters maar dit is toch nog te zwaar. Mijn vraag is dus of spierpijn echt nodig is voor het effect als beginner?


Wishfulthinking.

---------- Toegevoegd om 16:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:52 ----------

Maandag (1u)
Benen - Kniebuigen: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
Rug - Liggend roeien: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
Borst - Bankdrukken: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
Schouders - Schouderdrukken: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
Biceps - Dumbbell curl: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
Triceps - Kickback: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.

Dit is het programma van de maandag en vrijdag en deze doe ik dus met simpele twee kilo dumbbells en heb de dag hierna geen spierpijn.

Woensdag (1u)
Benen - Lunges: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
Rug - Liggend roeien: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
Borst - Fly: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
Schouders - Lateral raise: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
Biceps - Preacher curl: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
Triceps Tricep extensie: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.

Dit is het programma van de woensdag en word dus ook uitgevoerd met precies dezelfde simpele twee kilo dumbbells, maar de dag hierna heb ik echter wel spierpijn.

Normaal of doe ik wat verkeerd???
 
nee, spierpijn krijg je alleen de eerste paar keer.
 
Spierpijn is niet nodig voor groei en is meestal ook minder heftig nadat je een bepaalde spier al wat vaker hebt getraind. Wel moet je voor groei ver genoeg gaan met je training om je spieren genoeg te prikkelen, dus het moet niet te makkelijk zijn.

Is het trouwens niet zo dat je andere dumbbell set met 2 kilo schijfjes werkt en dat de stang zelf nog niet wordt meegerekend?

---------- Toegevoegd om 17:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:43 ----------

please go away from here

Leer alsjeblieft fatsoenlijk Engels te praten of hou gewoon op met het te gebruiken.
 
Spierpijn is niet nodig voor groei en is meestal ook minder heftig nadat je een bepaalde spier al wat vaker hebt getraind. Wel moet je voor groei ver genoeg gaan met je training om je spieren genoeg te prikkelen, dus het moet niet te makkelijk zijn.

Is het trouwens niet zo dat je andere dumbbell set met 2 kilo schijfjes werkt en dat de stang zelf nog niet wordt meegerekend?

---------- Toegevoegd om 17:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:43 ----------



Leer alsjeblieft fatsoenlijk Engels te praten of hou gewoon op met het te gebruiken.

en dat ga jij uitmaken hier ???:trollface::trollface::trollface::trollface::trollface::trollface:
 
"Dumbbellstang 35CM - 30mm

Dumbbellstang met een lengte van 35cm, diameter van 30mm en veilige draaisluiting. Stel uw eigen dumbbell samen met de makkelijke en vooral veilige draaisluiting. U hebt geen talloze dumbels meer nodig om het gewenste gewicht in handen te houden.

eigenschappen
De korte dumbbell stang heeft een eigen gewicht van 2,3kg."

En dan nog schijven er op zeker?
 
De dumbbell sets die ik heb bestaan uit een verchroomde dumbbellstang van 1,5 kg + de twee schroefsluiters zijn ook al 0,25 kg. Hierbij had ik er inderdaad ook al twee kilo aan schijven op... Dus wat raden jullie mij aan eerst zonder schijven beginnen en alleen met stang + de schroefsluiters ? of misschien de schijven van 0,5 kg erop??
 
De dumbbell sets die ik heb bestaan uit een verchroomde dumbbellstang van 1,5 kg + de twee schroefsluiters zijn ook al 0,25 kg. Hierbij had ik er inderdaad ook al twee kilo aan schijven op... Dus wat raden jullie mij aan eerst zonder schijven beginnen en alleen met stang + de schroefsluiters ? of misschien de schijven van 0,5 kg erop??

Gewoon beginnen met wat je aan kan maar wat nog wel een uitdaging is. Dan komt het verder vanzelf als je goed traint (en uiteindelijk ook goed eet)
 
Back
Naar boven