XXL Nutrition

Spierpijn tijdens trainen? Ervaringen?

Bezoekers in dit topic

Newton

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 jul 2010
Berichten
465
Waardering
50
Lengte
1m79
Massa
73kg
Hallo,
Ik vroeg me af of spierpijn plots kan opkomen tijdens het trainen?

Ik heb ooit pijn gekregen onderaan mijn rug toen ik te zwaar deadlifte. Daarna duurde die pijn een paar dagen en ging het over.
Nu had ik dit weer bij het squatten. Misschien niet voldoende opgewarmd. En ook niet geconcentreerd genoeg op de oefening.
Wat vreemd is, is dat de pijn die in het midden van mijn rug startte, zich meer verplaatste naar de zijkant (latisimus dorsi)
De spierpijn is ook geminderd en overgegaan in af en toe een kramp.
Misschien heb ik een vitamine of calcium tekort. Ik weet het niet. Of misschien moet ik meer opwarmen.

Wat zijn jullie ervaringen met spierpijn (in de rug)?
Ik dacht altijd dat spierpijn pas achteraf na de training optrad, Maar blijkbaar is dit niet altijd zo?
 
Maak een filmpje van je lift, lijkt mij eerder in je form te zitten
 
Ik plaats liever geen filmpjes van mijn training online vanwege privacy redenen.
 
Waarschijnlijk is hier geen sprake van spierpijn, maar eerder van een acute overbelasting. Mogelijk door een onjuiste uitvoering, maar dat kunnen we dus niet beoordelen. Van spierpijn heb je twee soorten, namelijk de verlate spierpijn door kleine beschadigingen in het spierweefsel en de acute vorm. door de ophoping afvalstoffen in de spier tijdens de set. Van beide is hier geen sprake volgens mij.
 
Het is een blokkage zei de dokter.
 
Physiotherapie - massage en een tijdje geen krachttraining (tot het beter is).
 
Het standaard antwoord van de gemiddelde huisarts dus. Waarschijnlijk heeft ie geen idee van wat er nou echt aan de hand is, dus dan maar naar de fysio en alles een beetje los masseren als een tijdelijke fix.
 
Kan spierpijn plots opkomen,ja.
 
Kan enorm veel redenen hebben maar het is zeker geen DOMS. Magnesiumtekort is trouwens meer waarschijnlijk dan een ander tekort. Hoe dan ook is het meest waarschijnlijke slechte vorm op oefening.
 
Het wordt steeds een beetje beter. Vooral bij bewegen. Ik wacht af hoe het verloopt en kan daarna geleidelijk aan terug opbouwen.
 
Back
Naar boven