AndroidHealthClinic

Spierpijn triceps na rug??

Bezoekers in dit topic

Djenkee

Novice
Lid geworden
9 nov 2012
Berichten
17
Waardering
1
Lengte
1m86
Massa
72kg
Hoi,

Heb gister best pittige rug training gedaan, waarbij ik geloof ik meer spierpijn heb in me triceps dan in m'n rug. Al hoewel ik ook spierpijn voel over me hele rug, zijn het toch mijn triceps die ik het meeste voel.

Hoe komt dit? want tijdens de oefeningen zelf voel ik me triceps eigenlijk gewoon niet.
 
Triceps stabiliseren bij rug dus niet ongewoon. Dat daar de spierpijn zit wil ook niet zeggen dat de andere spieren niet getraind zijn.
 
Zeker dips gedaan?
 
pullover gedaan?
 
Hoi, Heb gister best pittige rug training gedaan, waarbij ik geloof ik meer spierpijn heb in me triceps dan in m'n rug. Al hoewel ik ook spierpijn voel over me hele rug, zijn het toch mijn triceps die ik het meeste voel. Hoe komt dit? want tijdens de oefeningen zelf voel ik me triceps eigenlijk gewoon niet.

De dag daarvoor iets met je triceps getraind? De ergste spierpijn komt meestal pas de 2e dag na je training namelijk
 
Pullover gebruik je ook triceps bij.
 
Noo, geen dips. Wel pullover gedaan. Kan het door het optrekken komen? of de pulldown machine misschien?

Met name de lange kop van de triceps werkt mee bij bewegingen waarin schouder-extensie plaats vindt.
Schouder-extensie vindt bij pullovers en pulldowns/pullups/chins (met een smallere greep) plaats.

Dus het is niet vreemd dat je daardoor na een rugtraining ook spierpijn in de triceps voelt.
 
De pullover wordt ook wel eens fout uitgevoerd waardoor het meer een skull crusher wordt, dan train je helemaal de tri's.
 
De pullover wordt ook wel eens fout uitgevoerd waardoor het meer een skull crusher wordt, dan train je helemaal de tri's.
net als de skullcrusher soms een pull over wordt
 
Back
Naar boven