XXL Nutrition

Spierpijn (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Thestandard

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 jun 2009
Berichten
3
Waardering
0
Hallo,

ik ben sinds vrijdag begonnen met fitnessen (krachttraining) maar ben gisteren niet terug kunnen gaan wegens ontzettende spierpijn overal:d en denk dat ik vandaag ook niet kan gaan.

mijn vraag is nu moet ik wel terug gaan of wachten tot spierpijn weg is? ik heb men armen en schouders al paar keer ingespoten met reflex?

mvg,
 
hallo,

ik ben sinds vrijdag begonnen met fitnessen (krachttraining) maar ben gisteren niet terug kunnen gaan wegens ontzettende spierpijn overal:d en denk dat ik vandaag ook niet kan gaan.

Mijn vraag is nu moet ik wel terug gaan of wachten tot spierpijn weg is? ik heb men armen en schouders al paar keer ingespoten met reflex?

mvg,

wtf.
 
haha spuiten? niet best
 
omg whahaha
 
OK, ik denk dat jullie me verkeerd begrijpen wat betreft het inspuiten.

Wat ik bedoel is een spuitbus, geen echte spuiten lol:d
 
ahaa ok ok ik zat al te denken ja:S
maareh, als jij nu al zit te zeiken over je spierpijn dan hoor je niet thuis in een sportschool!
spierpijn is iets wat jij straks vaak nog gaat krijgen ;)
en om eerlijk te zijn is spierpijn heerlijk:D
 
Als je de eerste keer een beetje goed getraint heb is het niet zo gek dat je heel veel spierpijn heb. Je moet niet gaan trainen als je niet herstelt bent dus niet je de spieren trainen waar je nog spierpijn heb.
 
ach heb een keer met mijn schoonvader bij willem jonkman meegtraind. Moest mijn vrouw me de volgende dag overal mee helpen kon mezelf nieteens aan ennuit kleden. Hersteld vanzelf weer No pain no gain:P
 
bij extreme spierpijn die spiergroep even niet hard aanpakken (klein beetje rustig high rep kan wellicht wel).

Als "spierpijn" betekent nog niet helemaal hersteld en ee beetje nazeurend... dan moet het wel kunnen
 
Je zegt dat je pas begonnen bent, dan is het vrij logisch dat je spierpijn hebt. Als ik nieuwe oefeningen heb heb ik de dagen daarna ook altijd spierpijn. Maar daar moet je je geen zorgen om maken.
 
wacht maar tot je de eerste x goed deadlift, lekker schijten zit er dan ook niet meer in;)
 
no pain...no gain ouwe
 
Had ik de eerste 3 weken ook ontzettend hard, je lichaam moet er gewoon nog aanwennen.
 
ik heb ook altijd spierpijn , bij elke training die ik doe , en vindt het heerlijk!
teminste het gevoel dat je wat gedaan hebt , maar bevorderd dit ook de groei?
 
Spierpijn is normaal
Krachttraining is eigenlijk het moedwillig je spieren beschadigen en doordat ze beter herstellen gaan je spieren groeien.
Spierpijn kan 48 tot 72 uur duren
Is de pijn te erg dan moet je niet trainen, valt het mee dan kan je voorzichtig gaan trainen de doorbloeding zorgt dan vaak dat het beter gaat.
Spierpijn zal als je langer traint minder worden (je spieren wennen er aan) maar als je goed traint dan voel je altijd wel wat.
Sterkte kerel
 
sport al/pas 3 jaar , en heb altijd spierpijn , alhoewel had mijn sporten wel altijd pieken en dalen , dan fanatiek iedere dag , dan weer 2 weken niet , maar ben de laatste tijd goed bezig! , al is het correct eten voor mij nogal moeilijk , vooral in het weekend:)..

ben eigenlijk te zwaar voor m`n lengte , wil ongeveer 85 wegen weeg nu 95 , ben niet dik maar kan wel wat droger
 
Ik ben ook 3 maanden gestopt ging eerst bijna elke dag en heb afgelopen zondag chest press gedaan soldier press biceps curl en nog aantal oefeningen voor biceps en onderrug getraint ivb. met dat ik best last had aan me onderrug door me werk ben metselaar. maar heb nu dus ook vette spierpijn heb alle oefeningen 3 sets gedaan 1e set 15 2e 12 3e 10 maarja hoop dat het snel over gaat kan ik weer fatsoenlijk trainen pff
 
Ik ben ook 3 maanden gestopt ging eerst bijna elke dag en heb afgelopen zondag chest press gedaan soldier press biceps curl en nog aantal oefeningen voor biceps en onderrug getraint ivb. met dat ik best last had aan me onderrug door me werk ben metselaar. maar heb nu dus ook vette spierpijn heb alle oefeningen 3 sets gedaan 1e set 15 2e 12 3e 10 maarja hoop dat het snel over gaat kan ik weer fatsoenlijk trainen pff

[afbeelding niet meer beschikbaar]


OT: Spierpijn is geen indicator van spiergroei, just to be clear. Als je nog last hebt van spierpijn, neem dan nog maar een dag voor herstel, of als je wel wilt gaan trainen, train dan andere spiergroepen.
 
Back
Naar boven