XXL Nutrition

spierpijn. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Varieren om maar te varieren is vrij kansloos!

Natuurlijk is variatie prima toch zou ik aanraden toch enkele weken met regelmaat en eenzelfde basis te trainen om zo progressie en dus ook overload adequaat toe te passen.


zo dacht ik er ook over .

wat vind jij van de 2 tot 3 maanden?
 
Varieren om maar te varieren is vrij kansloos!

Natuurlijk is variatie prima toch zou ik aanraden toch enkele weken met regelmaat en eenzelfde basis te trainen om zo progressie en dus ook overload adequaat toe te passen.

Jay Cutler doet elke training andere oefeningen, en in een andere volgorde. Maar vindt je hem kansloos?
Natuurlijk zit er altijd een rode draad in je training, maar blijven prikkelen is gewoon noodzaak (tenzij je niet zoveel resultaat verwacht en meer voor je lol naar de gym gaat).
 
is het ook zo dat wanneer je goed eet, dat je dan minder spierpijn heb dan wanneer je slecht eet?

gr.

Heb ook stuk minder spierpijn wanneer ik een goeie voedingsschemaheb.

---------- Post toegevoegd Sat 30 Jul 2011 om 17:34 ----------

varieren om maar te varieren is vrij kansloos!

Natuurlijk is variatie prima toch zou ik aanraden toch enkele weken met regelmaat en eenzelfde basis te trainen om zo progressie en dus ook overload adequaat toe te passen.

+1
 
ik heb nog steeds aan de hand dat ik met mijn borst niks meer vooruit kom:S ( heb hier al een topic over, kijk maar bij mijn topics, misschien zijn er nog tips)

maar na een tijd merkte ik hiernaa ook niks meer aan mijn borst, en zwaardere gewichten hielpen ook niks of meer reps, heb vantevoren wel superveel getraind.
heb hierna een rustiger schema gekregen. zo putte ik mijn spieren minder uit en voorkwam ik dat ik zou terugvallen.
 
Jay Cutler doet elke training andere oefeningen, en in een andere volgorde. Maar vindt je hem kansloos?
Natuurlijk zit er altijd een rode draad in je training, maar blijven prikkelen is gewoon noodzaak (tenzij je niet zoveel resultaat verwacht en meer voor je lol naar de gym gaat).

Daar noem je ook een autoriteit op zeg :rolleyes:. Jezelf vergelijken met pro's is again meer dan kansloos!

Prikkelen kan je prima zonder variatie. Kan je veel beter doen door overload toe te passen i.e. more weight, meer sets/reps, korter rust, meer totaal werkvolume etc.
 
Lees nou eens goed, ik zei toch ook dat er altijd een rode draad in je schema zit waarin de basisoefeningen centraal staan. Natuurlijk gaat het om overload, maar 3 maanden exact hetzelfde doen vindt ik gewoon te lang. Ben je het er niet mee eens? Prima, eigen keuze.
 
ik train met me schema meestal gewoon maandenlang hoor,

met goede voeding ga ik er prima op. wissel misschien 2-3x per jaar van schema

dus elke 4 weken of zelfs elke dag varieren vind ik wat overrated, maar goed het is en blijft persoons gebonden hoe jou lichaam erop reageert.

variatie is altijd goed, je moet zelf uitvinden op welke je lichaam reageert zoals jij graag wilt. of dat inhoudt dat je dan elke 4 weken moet wisselen of elk half jaar dat boeit dan niet meer.
 
Lees nou eens goed, ik zei toch ook dat er altijd een rode draad in je schema zit waarin de basisoefeningen centraal staan. Natuurlijk gaat het om overload, maar 3 maanden exact hetzelfde doen vindt ik gewoon te lang. Ben je het er niet mee eens? Prima, eigen keuze.

Ik zou voorstellen eens flink wat te lezen over periodezatie! 3 maanden kan prima een jaar is zelfs niet te lang, zo lang je maar progressie blijft boeken. Verder is een rode draad inderdaad prima verder blijf ik bij mijn standpunt variatie voor de variatie is niet slim en jezelf vergelijken met pro's die liters aan 'supplementatie' gebruiken eveneens niet slim.
 
mooie discusie mannen. meningen verschillen dus.

mij was dus ook verteld dat je het beste 2-3 maanden een schema aanhoud en dan een keer wisselen met andere oefeningen, reprange, volgorde etc.

denk dat ik dit eerst maar aanhoud dan :)
 
mooie discusie mannen. meningen verschillen dus.

mij was dus ook verteld dat je het beste 2-3 maanden een schema aanhoud en dan een keer wisselen met andere oefeningen, reprange, volgorde etc.

denk dat ik dit eerst maar aanhoud dan :)

Je hoeft niet te wijzigen, als blijft groeien werkt het schema ideaal voor je en is dus een verandering niet echt nodig.
Pas wanneer je denkt dat je op een plateau raakt of na een periode de oefeningen met tegenzin uitvoert dan pas zou ik enkele wijzigingen brengen.
Dus geen termijn in je gedachten houden :)
 
Je hoeft niet te wijzigen, als blijft groeien werkt het schema ideaal voor je en is dus een verandering niet echt nodig.
Pas wanneer je denkt dat je op een plateau raakt of na een periode de oefeningen met tegenzin uitvoert dan pas zou ik enkele wijzigingen brengen.
Dus geen termijn in je gedachten houden :)

oke bedankt
 
Als je niks wijzigt ontdek je ook nooit of je op een ander schema niet beter was gegaan.
 
Jay Cutler doet elke training andere oefeningen, en in een andere volgorde. Maar vindt je hem kansloos?
Haha schoot hiervan in de lach. Sig waardig.
Ik zou voorstellen eens flink wat te lezen over periodezatie! 3 maanden kan prima een jaar is zelfs niet te lang, zo lang je maar progressie blijft boeken. Verder is een rode draad inderdaad prima verder blijf ik bij mijn standpunt variatie voor de variatie is niet slim en jezelf vergelijken met pro's die liters aan 'supplementatie' gebruiken eveneens niet slim.
Juist.
 
Back
Naar boven