AndroidHealthClinic

spierpijn

Bezoekers in dit topic

Pump

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
396
Waardering
1
bijna bij alle spieren die ik train kom de spierpijn ( meer stijf gevoel) 1 a 2 dagen later, nu heb ik vanochtend benen getraind en nu voelen ze nu al zwaar aan alsof ik met 2 zakken cement aan mijn benen rondsjouw., iemand enig idee hoe dat komt, train mijn benen 1 keer per week, dus..??
 
ik zie het probleem niet.

de spierpijn komt te vroeg ?
Je begint te gewoon te wennen aan je training. Als je door gaat met dit schema komen er zelfs momenten dat je helemaal geen spierpijn meer hebt. Geen spierpijn wil echter niet zeggen dat je verkeerd of niet goed genoeg getraind hebt.

Die spierpijn die pas 1 a 2 dagen later optreedt en lang aanhoudt noemen ze overigens DOMS.
 
Wat ik me afvraag is of spierpijn vooral afhangt van je manier van trainen of van je spiersamenstelling (fast en slow twitch fibers).
Als ik een spiergroep vroeg op de dag aanpak, is het ooit dat ik laat op de avond al spierpijn begin te voelen. De volgende dag is het meestal goed raak. Vaal merk ik al tijdens het trainen hoeveel spierpijn ik ga krijgen.
Maar ik hoor ook van veel mensen dat ze niet de volgende dag spierpijn hebben, maar de dag erna (volgens mij vertraagde spierpijn). Ligt dit dan aan hun spiersamenstelling of hun manier en frequentie van trainen?
 
Originally posted by Johny
Wat ik me afvraag is of spierpijn vooral afhangt van je manier van trainen of van je spiersamenstelling (fast en slow twitch fibers).
Als ik een spiergroep vroeg op de dag aanpak, is het ooit dat ik laat op de avond al spierpijn begin te voelen. De volgende dag is het meestal goed raak. Vaal merk ik al tijdens het trainen hoeveel spierpijn ik ga krijgen.
Maar ik hoor ook van veel mensen dat ze niet de volgende dag spierpijn hebben, maar de dag erna (volgens mij vertraagde spierpijn). Ligt dit dan aan hun spiersamenstelling of hun manier en frequentie van trainen?

Ligt toch aan de workout zelf. Als ik de hele winter m'n benen train met squats e.d. en ik heb in Maart m'n eerste motocross wedstrijd, kan ik toch 2 dagen nauwelijks lopen van de spierpijn in de benen. MX wedtrijd is 2 races van 20 minuten dus totaal niet te vergelijken met BB training, vandaar die giga spierpijn. Wedstrijden zijn op Zaterdag, Zondag heb ik moeie benen, Maandag en Dinsdag is de spierpijn. Ik weet het van te voren, dus hou er alvast rekening mee. :D Naarmate het seizoen vordert komt de gewenning en gaat de spierpijn ook weg. :)
 
ik zie het probleem niet.

het is ook geen probleem ik vroeg me alleen af hoe het komt dat je ij de ene spiergroep sneller spierpijn hebt als bij de andere,zodoende..
 
eigenlijk weten we gewoon niet wat spierpijn veroorzaakt.

ik zou je trouwens herhaaldelijk kunt slaan met een metalen staaf op je arm en de volgende dag zal je creperen van de spierpijn.

mensen denken aan verzuring, anderen aan de micro scheurtjes in de spier... geen hard bewijs...

ik spreek me er liever niet over uit :)
 
ik zou je trouwens herhaaldelijk kunt slaan met een metalen staaf op je arm en de volgende dag zal je creperen van de spierpijn.

zie je nou wle dat al die spierbundels agrresief zijn :D :D
 
Originally posted by Spike
eigenlijk weten we gewoon niet wat spierpijn veroorzaakt.

ik zou je trouwens herhaaldelijk kunt slaan met een metalen staaf op je arm en de volgende dag zal je creperen van de spierpijn.

mensen denken aan verzuring, anderen aan de micro scheurtjes in de spier... geen hard bewijs...

ik spreek me er liever niet over uit :)

Ik dacht dat het bewezen was dat je spierpijn krijgt van ecxentrische belasting, dus door de microscheurtjes.
 
Back
Naar boven