- Lid geworden
- 16 dec 2002
kan iemand mij vertellen waarom ik pas spierpijn krijg naar twee dagen aan een bepaalde spiergroep die ik getraind heb
??
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web -app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie vereist momenteel toegang tot de site met behulp van de ingebouwde safari-browser.
Yeah!!!!!! No pain no gain, DOMS all the way.Originally posted by 3XL
DOMS DOMS DOMS lovely DOMS DOMS DOMS (op de melodie van spamsong)
DOMS I love it ! ! ! !![]()
Originally posted by Spike
komaan.... hoe kan dit goed voelen? je kan gewoon een hele dag niet deftig functioneren....
trouwens dit wil NIET zeggen dat je het uiterste eruit hebt gehaald.
"Heel veel sporters zijn door hun dagelijkse training, verslaafd aan de endorfine release van het lichaam.
Endorfine is een hormoon wat je lichaam zelf aanmaakt tijdens het sporten, en wat de atleet goed doet voelen.
Trainingen overslaan is uit den boze, omdat men zich dan onrustig gaat voelen en het gevoel heeft dat men moet trainen.
Deze verslaving staat dan wel de progressie in de weg.
En de afbraak van het lichaam is dan hoger dan de opbouw.
Conclusie: Je bereikt niet je goals en het is verstandiger om gas terug te nemen."
Andere tekst:
"Endorfine is een heel sterk pijnverdovend middel, vergelijkbaar met morfine. Normaal gesproken is het endorfine-systeem niet actief, anders zou het lichaam natuurlijk immuun worden voor pijn. Sommige omstandigheden kunnen echter zorgen voor een verhoging van de endorfine activiteit. Het schijnt bijvoorbeeld dat vrouwen in de laatste fase van hun zwangerschap veel endorfine produceren om de draagpijnen te verminderen. Daarnaast zorgt stress voor een activatie van het endorfine-systeem; hierin zit een verklaring waarom zwaargewonde soldaten en atleten kunnen blijven presteren ondanks verwondingen. Endorfine heeft in dit soort situaties zowel een pijnverdovende als een geeststimulerende werking. Voor sommige mensen is deze productie van endorfine verslavend. Er wordt wel eens gesteld dat atleten verslaafd zijn aan deze endorfine-kick....."