Fitness Seller

spierpijn (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

johnnydiesel

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
16 dec 2002
Berichten
25
Waardering
0
kan iemand mij vertellen waarom ik pas spierpijn krijg naar twee dagen aan een bepaalde spiergroep die ik getraind heb????????
 
dat is DOMS (delayed onset muscle soreness)
ff sleur en pleur over de mogelijke oorzaken :

Many theories exist to explain the occurrence of DOMS. Some of the more plausible of theories include:
The torn tissue theory, which states that microscopic tears in the muscles themselves are the cause of DOMS.
The connective tissue theory advocates that damage to the connective tissue attached to muscle is the cause of DOMS.
The Inflammation theory states that the pain felt during DOMS is simply a by-product of our bodies attempt to fix the damage that has been caused by a workout.

waarom weten we dus niet echt, wél weten we dat het gebeurt :D
 
DOMS DOMS DOMS lovely DOMS DOMS DOMS (op de melodie van spamsong)

DOMS I love it ! ! ! ! :D
 
aaaargh ook zo'n Monty python fan :D


hahahah

lovely SPAM !!!!!

i hate doms :D vind het niet praktisch...
kan me geen spierpijn veroorloven. 2 dagen erna moet ik weer opnieuw trainen en da's soms k*t :D
 
Gaat die spierpijn na even niet over als je er consequent doortraint? Anders leven powerlifters in een constante hel...
 
meeste powerlifters hebben niet vaak spierpijn.

maar idd gewoon op je tanden bijten, doortrainen, en per mirakel is de spierpijn de dag daarna ook bijna volledig weg.
 
Ik snap het allemaal wel over die spierpijn,maar vroeger had ik dat meteen de dag erna.
Maar nu pas na TWEE DAGEN,dat snap ik niet goed
 
Originally posted by 3XL
DOMS DOMS DOMS lovely DOMS DOMS DOMS (op de melodie van spamsong)

DOMS I love it ! ! ! ! :D
Yeah!!!!!! No pain no gain, DOMS all the way. :banana:

Eerlijk gezegd ben ik verslaafd aan het worden aan spierpijn/stijf gevoel. Dat zal wel 'spiegiesch' zijn, but it just feels so GOOD! Je weet dat je echt het uiterste er uit hebt gehaald. Wel alles weer goed laten rusten daarna natuurlijk.
Zijn er nog meer van die zielige gevallen hier? :D
 
:kots: komaan.... hoe kan dit goed voelen? je kan gewoon een hele dag niet deftig functioneren....

trouwens dit wil NIET zeggen dat je het uiterste eruit hebt gehaald.
 
Tja Spike, klinkt raar, maar is (helaas?) wel waar, het geeft me een goed gevoel! Je hebt wellicht gelijk dat het niet een indicatie hoeft te zijn of je ALLES eruit hebt gehaald. Toch lijkt spierpijn me wel een indicatie dat ze hard hebben moeten werken: hoge intensiteit, oefeningen die je niet gewent bent etc.

Vriendelijke reaktie trouwens -> :kots: ??
 
Spike is tegen tot het uiterste trainen... :)

Ik probeer me ook niet door spierpijn te laten leiden, maar sinds ik 3 mnd geleden mn intensiteit serieus heb opgedreven ben ik én twee dagen stijf én groei ik een stuk harder dan tevoren (hence de groeistriemen en de +10kg.).
Indicatie? Nee... Goed gevoel - zeker wel!
 
Begrijp ik, hij is een powerlifter, ander soort training dan als je puur voor massa gaat. Maar ben zelf bezig met een uitgebreide 'shock'-training en dan is die spierpijn wel prettig. Het is niet zo dat je de hele dag niets meer kan, maar je voelt het wel 2 tot 5 dagen. Masochist wellicht. :)

(Die shocktraining is ter voorbereiding op mijn kuur waarin ik enorm ga knallen...)
 
heeft niets nonsenkloten te maken met powerlifting of niet :D

zelfs toen ik later als bodybuilder wat meer verstand kreeg, begreep ik dat spierpijn geen indicatie is en zelfs best vermeden kan worden.



heeft dus niets te maken met puur massa, want geloof me, ik heb voor massa getraind, en ik kweek nóg massa ;)
 
Originally posted by Spike
:kots: komaan.... hoe kan dit goed voelen? je kan gewoon een hele dag niet deftig functioneren....

trouwens dit wil NIET zeggen dat je het uiterste eruit hebt gehaald.

ENDORFINE that's why ;)

Eerdere post van mij uit het Archief:

"Heel veel sporters zijn door hun dagelijkse training, verslaafd aan de endorfine release van het lichaam.
Endorfine is een hormoon wat je lichaam zelf aanmaakt tijdens het sporten, en wat de atleet goed doet voelen.
Trainingen overslaan is uit den boze, omdat men zich dan onrustig gaat voelen en het gevoel heeft dat men moet trainen.
Deze verslaving staat dan wel de progressie in de weg.
En de afbraak van het lichaam is dan hoger dan de opbouw.
Conclusie: Je bereikt niet je goals en het is verstandiger om gas terug te nemen."

Andere tekst:

"Endorfine is een heel sterk pijnverdovend middel, vergelijkbaar met morfine. Normaal gesproken is het endorfine-systeem niet actief, anders zou het lichaam natuurlijk immuun worden voor pijn. Sommige omstandigheden kunnen echter zorgen voor een verhoging van de endorfine activiteit. Het schijnt bijvoorbeeld dat vrouwen in de laatste fase van hun zwangerschap veel endorfine produceren om de draagpijnen te verminderen. Daarnaast zorgt stress voor een activatie van het endorfine-systeem; hierin zit een verklaring waarom zwaargewonde soldaten en atleten kunnen blijven presteren ondanks verwondingen. Endorfine heeft in dit soort situaties zowel een pijnverdovende als een geeststimulerende werking. Voor sommige mensen is deze productie van endorfine verslavend. Er wordt wel eens gesteld dat atleten verslaafd zijn aan deze endorfine-kick.....
"

A natural drug dus :rocker:
 
Back
Naar boven