Fitness Seller

spierpijn (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nicodemus6

Competitive Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
25 feb 2003
Berichten
2.026
Waardering
5
Ik heb sinds kort constant lichte spierpijn na het trainen van een spiergroep.. Heb mn sets slechts met 1 verhoogt sinds kort en doe voor grote spiergroepen nu 5 sets met 10 - 8 - 6 reps, ben sinds kort ook op eiwitdieet.. Kan deze spierpijn kwaad, belemmerd het mn groei of is het juist een goed teken??
 
Originally posted by Jerry Bracke
Ik heb sinds kort constant lichte spierpijn na het trainen van een spiergroep.. Heb mn sets slechts met 1 verhoogt sinds kort en doe voor grote spiergroepen nu 5 sets met 10 - 8 - 6 reps, ben sinds kort ook op eiwitdieet.. Kan deze spierpijn kwaad, belemmerd het mn groei of is het juist een goed teken??

Spierpijn kan volgens mij nooit kwaad, als je spier maar niet verrekt is of zo iets want das geen prettig gevoel.
 
Originally posted by Jerry Bracke
Ik heb sinds kort constant lichte spierpijn na het trainen van een spiergroep.. Heb mn sets slechts met 1 verhoogt sinds kort en doe voor grote spiergroepen nu 5 sets met 10 - 8 - 6 reps, ben sinds kort ook op eiwitdieet.. Kan deze spierpijn kwaad, belemmerd het mn groei of is het juist een goed teken??

spierpijn hoe het precies komt is nog niet verklaard..

maar volgens mij is het zeker niet slecht voor je maar ook zonder spierpijjn groei je goed..

Over een tijdje zul je wel minder last krijgen van spierpijn omdat je spieren dan wat meer gewend raken aan het schema..
 
Daarom van schema veranderen om je spieren weer lekker te laten schikken en weer lekker spierpijn krijgen! :D
 
Ach, ik weet het zelf niet, vandaar dat ik het even vraag.. Kan best zijn dat mn spieren even in "schock" zijn, hopelijk gaat het over. DAcht misschien dat ik teweinig ruste, maar euh 4 dagen rust voor bovenlichaam zal wel ruim voldoende zijn.
 
Originally posted by Jerry Bracke
Ach, ik weet het zelf niet, vandaar dat ik het even vraag.. Kan best zijn dat mn spieren even in "schock" zijn, hopelijk gaat het over. DAcht misschien dat ik teweinig ruste, maar euh 4 dagen rust voor bovenlichaam zal wel ruim voldoende zijn.
teveel! :D hehehe...
 
Spierpijn is dat de spiercellen die je hebt gebruikt bij het trainen hebt overbelast en dat ze dood zijn gegaan... Hierbij doet het nogal pijn maar omdat ze dood gaan maakt je lichaam ze weer opnieuw aan maar sterker. hierbij is het noodzakelijk dat je niet stilzit maar ook niet weer stevig gaat trainen.
 
Ik heb hier een klein artikeltje gevonden over spierpijn:

SPIERPIJN! GOED OF SLECHT?

Mensen die aan sport doet, krijgt wel eens spieren.
Er zijn twee momenten waarop men last kan krijgen
van vermoeide en pijnlijke spieren:

1) tijdens het trainen (brandend gevoel) en

2) een of twee dagen daarna.

Beide vormen van spierpijn zijn het gevolg van het
herhaaldelijk (over)belasten van een spier.

Wetenschappers geven aan dat het brandende
gevoel voornamelijk wordt veroorzaakt doordat
de spier van onvoldoende zuurstof of bloed wordt
voorzien. Dit is gevoelig maar heeft een
verbeterende werking voor de kwaliteit van uw spieren. Wanneer de training even onderbroken
wordt, kan er opnieuw vers bloed met zuurstof
naar de spier. Hierdoor trekt het branderige
gevoel snel weg.

De vertraagde vorm van spierpijn voelt u pas 24 tot
48 uur na een training. De belangrijkste oorzaak
zijn hele kleine scheurtjes in de spier. Door deze
scheurtjes kan de spier zich na samentrekking niet
ontspannen, waardoor hij al snel stijf en pijnlijk aanvoelt.

Vaker oefenen zorgt voor kwaliteitsverbetering van
de spieren. De zuurstoftoevoer verbeterd en door
de aanpassingen die het lichaam maakt na de
scheurtjes heeft u een sterkere spier die meer calorieën verbruikt. Vandaar dat spieroefeningen
ook de ideale aanvulling vormen op een afslankprogramma.

Het is mogelijk dat uw spieren na een intensieve
training moe en slapjes aanvoelen. Dit komt doordat de energiebron voor uw spieren, glycogeen, tijdens een aërobe training geleidelijk afneemt.
De spiervezels raken vermoeid wanneer de
opgeslagen brandstofvoorraad opraakt. Als u wilt
voorkomen dat uw spieren na een training moe,
trillerig en zwak zijn, dan kunt u het beste
koolhydraatrijke voeding eten. (graan produkten,
fruit en groenten).

Koolhydraten vormen de energiebron waarop het
lichaam lange tijd kan teren. Het is goed om van
tijd tot tijd rust nemen, maar u moet er wel voor
zorgen dat u regelmatig blijft trainen. Een keer per
week of per twee weken de grote spiergroepen
trainen houd de kwaliteit van de spieren optimaal.
Zo krijgen uw spieren geen gelegenheid aan een
lagere belasting te wennen en verkleint u de kans
op spierpijn.

Spierpijn is een manier voor u spieren om te zeggen: "dankjewel, we hadden deze training nodig, maar genoeg is genoeg".
Luister naar uw lichaam en geniet van iedere training!

Bron: EFAA
(European Fitness & Aerobics Association)
Weert, tel. 0495-533229

Ik hoop je voldoende geholpen!
 
je weer dus dat het fout zit als je langer dan een paar dagen last heb van dezelfde spier. dus tot zover geen dingen om je zorgen over te maken. ik denk dat je nu zelfs goed bezig bent.
 
Originally posted by Dr. Worf
Mensen die aan sport doet, krijgt wel eens spieren.
goed begin voor een artikel :rolleyes:

Er zijn twee momenten waarop men last kan krijgen
van vermoeide en pijnlijke spieren:
1) tijdens het trainen (brandend gevoel) en
2) een of twee dagen daarna.
en verder nooit!

Wetenschappers geven aan dat het brandende gevoel voornamelijk wordt veroorzaakt doordat de spier van onvoldoende zuurstof of bloed wordt voorzien. Dit is gevoelig maar heeft een verbeterende werking voor de kwaliteit van uw spieren.
Onvoldoende zuurstof of bloed heeft een verbeterende werking voor de kwaliteit van mijn spieren? In welke zin?

Het is mogelijk dat uw spieren na een intensieve
training moe en slapjes aanvoelen. Dit komt doordat de energiebron voor uw spieren, glycogeen, tijdens een aërobe training geleidelijk afneemt.
niet tijdens anaeroob?

Als u wilt voorkomen dat uw spieren na een training moe,
trillerig en zwak zijn, dan kunt u het beste koolhydraatrijke voeding eten. (graan produkten, fruit en groenten).
daar gaat het afslankprogramma. :sad:
wanneer eet ik deze producten? voor, tijdens, na?

Koolhydraten vormen de energiebron waarop het lichaam lange tijd kan teren.
niet afhankelijk van de intensiteit natuurlijk :rolleyes:
volgens mij doe je nog langer met vetten, maar goed.

Zo krijgen uw spieren geen gelegenheid aan een lagere belasting te wennen en verkleint u de kans op spierpijn.
ook weer onafhankelijk van de intensiteit natuurlijk:rolleyes:
ik train al een paar jaartjes, maar heb nog steeds spierpijn.
 
Maak het gerust af voor me Spikey, ik had geen zin om me verder te verdiepen!! :D
 
Originally posted by bestoldschool
Maak het gerust af voor me Spikey, ik had geen zin om me verder te verdiepen!! :D

Stelletje muggezifters :p
 
Back
Naar boven