Fitness Seller

Spierpijn

Bezoekers in dit topic

De Jos

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
20 sep 2004
Berichten
308
Waardering
0
Ik weetdat hier al veel topics over geweest zijn maar toch heb ik een vraag.

Mijn training zag er eerst zo uit

3oef en per oef 3 sets in pyramidesysteem. 12 10 8
De dag erna altijd veel spierpijn.

Nu bleef ik even hangen heb het de herhalingen naar beneden gedreven om zo meer gewicht aan te kunnen.Op het moment doe ik dus 10 8 6.

Gaat goed kan de herhalingen juist aan en na de training kan ik niets meer heffen.

Maar de dag erna heb ik totaal geen spierpijn.Is het nu beter om met die 12 hh te werken of met die 10hh?

Alvast bedankt samen
 
Doe eens andere oefeningen voor de spiergroepen...

Ik heb meestal spierpijn als ik na een tijdje weer wat anders doe... Afwisseling is het beste
 
Indeed. Toen ik begon met chinnen had ik altijd stevige pijn in mijn lats de dag na de training. Maar na een tijd blijft de spierpijn uit. Nu heb ik voor het eerst de pullover gedaan (ook voor je lats) en ik voel een pijn als nooit te voren.
Conclusie: ik weet niet hoe lang je dezelfde oefeningen uitvoert, maar wissel eens af.
 
supreme zei:
Doe eens andere oefeningen voor de spiergroepen...

Ik heb meestal spierpijn als ik na een tijdje weer wat anders doe... Afwisseling is het beste


Ik wissel elke maand van schema af.

Eerste week doe ik alle oefeningen 10 8 6
2de week dezelfde oef 10 10 6
3de week dezelfde oef 10 10 8
4de week dezelelfde oef 10 10 10

en dan begin ik volledig opnieuw vanboven met andere oefeningen en meer gewicht dan de vorige keer.

Dus ik wissel goed af in reps en oefeningen niet???
 
Ja, dat doe je!
Besef je goed dat spierpijn een indicatie is voor spiergroei, dus geen spierpijn betekent niet per se dat je niet goed getraind hebt.
 
Leophyte zei:
Ja, dat doe je!
Besef je goed dat spierpijn een indicatie is voor spiergroei, dus geen spierpijn betekent niet per se dat je niet goed getraind hebt.

Volgens mij is spierpijn helemaal geen indicatie voor spiergroei. Spierpijn betekent dat je spieren kleine scheurtjes hebben en dit kan leiden tot overcompensatie(=spiergroei) echter te veel spierpijn leidt niet tot overcompensatie maar kan duiden op overbelasting wat weer leidt tot blessures.
 
Hmm weet nog niet wat te doen dan eh.als iedereen het tegenovergestelde zegt :(
 
G-Man zei:
Volgens mij is spierpijn helemaal geen indicatie voor spiergroei. Spierpijn betekent dat je spieren kleine scheurtjes hebben en dit kan leiden tot overcompensatie(=spiergroei) echter te veel spierpijn leidt niet tot overcompensatie maar kan duiden op overbelasting wat weer leidt tot blessures.
:mier:
Maarre, waar train je ergens in Enschede?

Edit: @ De Jos, G-Man heeft gelijk hoor, ik bedoelde hetzelfde, alleen verwoordde het verkeerd..
 
Leophyte zei:
:mier:
Maarre, waar train je ergens in Enschede?

Edit: @ De Jos, G-Man heeft gelijk hoor, ik bedoelde hetzelfde, alleen verwoordde het verkeerd..

oke dan word het dus afwachten wat het resultaat gaat zijn na een half jaartje zo trainen
 
Spierpijn wilt niks zeggen... als je maar hard en intensief traint, goed rust en veel eet komt alles wel ok :)
 
Beste mensen nieuwe vraag.

Na mijn rustweek ben ik vandaag begonnen met opnieuw te trainen.

Op het menu stond borst en triceps.
Borst ging lekker toen ik moest beginnen aan triceps.

Mijn eerste oefening was kickback met een licht gewichtje.Doe deze oefening en merk dat ik ineens veel pijn heb in beide triceps (toen ik de oefening bezig was).
De pijn was juist alsof ik de dag ervoor mijn triceps nog eens had getraind maar dit is dus niet het geval.

Heb dan maar doorgebeten en mijn oefeningen afgemaakt.het leek dus juist alsof ik veel spierpijn had.
Iemand nog van deze verschijnselen gehad??
wat is dit voor een verschijnsel??

bedankt
 
heb je al eens eerder volgens de combi borst triceps getraind?

wat voor pijn was het? pijn van verzuren of meer van spierpijn?
 
paulwb zei:
heb je al eens eerder volgens de combi borst triceps getraind?

wat voor pijn was het? pijn van verzuren of meer van spierpijn?


Ik train altijd

borst triceps
rug biceps
schouders benen

Gewoon alsof ik de dag ervoor mijn triceps nog eens had getraind.Heel stijf waren deze. :(

Vandaag biceps en rug getraind en deze hadden het niet.Gek
 
k hoop niet dat iemand je heeft wijs gemaakt dat trainen altijd pijnloos is.

Als t een branderig gevoel is: goed bezig. Je voelt het wel als het echt niet goed zit. Maar waarom kickbacks? Doe eens een reverse benchpress. (benchen met je handen zo op de baar dat je duimen naar buiten wijzen en je handpalmen naar je toe gericht zijn.
 
Kickbacks is 1 van de zieligste oefeningen die er is.
 
builderB zei:
k hoop niet dat iemand je heeft wijs gemaakt dat trainen altijd pijnloos is.

Als t een branderig gevoel is: goed bezig. Je voelt het wel als het echt niet goed zit. Maar waarom kickbacks? Doe eens een reverse benchpress. (benchen met je handen zo op de baar dat je duimen naar buiten wijzen en je handpalmen naar je toe gericht zijn.

Ik had nog niet een herhaling gedaan en het deed al pijn.Een branderig gevoel krijg ik pas na een paar herhalingen.En dit was geen branderig gevoel.

Kick back omdat ik moet afwisselen in oefening.Ik doe die lying dumbbell extension ook.Ik wissel om de maand van oefening af.En kcikback zit er bij bij mijn reeks.Is deze niet goed???
 
Ik vind het een achterlijke oefening.. zoiezo de houding waarin je staat vind ik niet prettig.
 
Ik ben zelf sowieso niet echt een fan van isolatie oefeningen: vind ze gewoon niet leuk om te doen. Qua functionele kracht zijn isolatie oefeningen sowieso niet echt goed imo, maar sommigen zweren erbij en ja als je BBcurl van 80+ hebt, dan ben je wel sterk. Ieder zn ding.
 
Mars zei:
Kickbacks is 1 van de zieligste oefeningen die er is.

En weer lekker beaurgumenteerd mars...

Verras me, en vertel me waarom dit de zieligste oefening van allemaal is!
 
Mars zei:
Ik vind het een achterlijke oefening.. zoiezo de houding waarin je staat vind ik niet prettig.
inderdaad iedereen doet wat hij wil niet?

de ene groeit op dit de andere op dat

dus doe ik die oefening en jij niet!!!
 
Back
Naar boven