AndroidHealthClinic

Spierpijn

Bezoekers in dit topic

Uiteraard minder intensiteit kan je meer volume hanteren. Meer intensiteit minder volume. Maar wat is voordeliger qua spiergroei, geen idee. (ik denk dat het allemaal een beetje lood om oud ijzer is.)
Lood om oud ijzer is erg leuk in deze.

A recent study by Brad Schoenfeld illustrated this point beautifully. Two groups of lifters either did 3×10 or 7×3 with the heaviest loads they could lift. At the end of 8 weeks, the group doing sets of 3 gained more strength, but both groups gained the same amount of muscle. Ironically, a lot of strength athletes jumped all over this study, saying, “See, I can get swole doing my heavy triples!” without noticing two major caveats: The 3×10 workout only took 17 minutes, whereas the 7×3 workout took 70, and the subjects in the 3×10 group all wanted to train more, whereas the subjects in the 7×3 group were wrecked by the end of the study.
 
Ik sport 7 dagen in de week 3 dagen krachttraining 4 dagen zwemmen, heb dus regelmatig spierpijn. Omdat alles fullbody is ipv splitschema. Mijn tips zijn veel drinken, nog meer drinken, ik kom vaak wel aan 4 liter op een dag. Goed eten, gooi er regelmatig een banaantje in voor het sporten, helpt ook tegen de kramp. Na het trainen goed eiwitten eten in elk geval 20 gram. Maak een split schema zodat je spiergroepen rust kunt geven. Tenslotte heb ik het idee dat licht bewegen zoals bv wandelen beter is bij spierpijn dan alleen maar de op bank hangen. Doe je iets van warming up cq cooling down bij je training? Misschien even rekken en strekken na je training toevoegen, scheelt ook.

Voldoende slaap hoort ook in dit rijtje te staan maar dat lukt mij zelf ook niet dus....
Je vergeet het belangrijkste, geen fucking verwende pussy zijn. Echte mannen gooien gewoon ijzer en knallen door
 
Je moet je magnesium op peil houden, meer bananen eten, of supplementen...
 
.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven