MuscleMeat

Spierpijn

Bezoekers in dit topic

upbeat78

Novice
10 jaar lid
Lid sinds
12 mrt 2012
Berichten
25
Waardering
7
Na zo'n 3 weken niet trainen, door ziekte en vakantie, zoek ik opnieuw mijn ritme. Alle andere zaken zijn ook weer begonnen met kinderen betekend dit gewoon weer volle weken.

Gisteren weer eens goed getraind en merk dat ik toch een stukje terug moest in gewicht in de oefeningen. Niet erg, dus opnieuw opbouwen.
Ik heb vandaag dus spierpijn. Goed, maar in de nacht voelde de pijn wat onrustig. Met name in mijn benen. Heb ook been oefeningen gedaan. Had het daarvoor ook wel eens dat mijn spieren niet lekker voelen in de nacht. Het gevoel lijkt op vermoeidheid, lijkt lichtjes te gloeien en rusteloos. Hierdoor kom ik niet goed in slaap of wordt ik er weleens vroeg wakker van.
Kom ik iets te kort qua stoffen?
 
Ervaring. Doorgaan. Je geeft zelf de reden al aan. En spierpijn voelt nooit gemakkelijk.
 
Ervaring. Doorgaan. Je geeft zelf de reden al aan. En spierpijn voelt nooit gemakkelijk.

Dus jij herkent dit soort 'ongemak'? Ik heb altijd veel aan sport gedaan en ken eigenlijk vooral de 'ik heb wat gedaan wat ik niet gewend ben' pijn. Dat is ook weer een ander soort pijn dan "ik heb teveel gedaan" pijn. Bij het eerste kom je er nog wel eens vanaf door een stukje te joggen. Terwijl de 2e dan weer echt overbelasting is. De rusteloosheid herken ik niet zo.
 
Na zo'n 3 weken niet trainen, door ziekte en vakantie, zoek ik opnieuw mijn ritme. Alle andere zaken zijn ook weer begonnen met kinderen betekend dit gewoon weer volle weken.

Gisteren weer eens goed getraind en merk dat ik toch een stukje terug moest in gewicht in de oefeningen. Niet erg, dus opnieuw opbouwen.
Ik heb vandaag dus spierpijn. Goed, maar in de nacht voelde de pijn wat onrustig. Met name in mijn benen. Heb ook been oefeningen gedaan. Had het daarvoor ook wel eens dat mijn spieren niet lekker voelen in de nacht. Het gevoel lijkt op vermoeidheid, lijkt lichtjes te gloeien en rusteloos. Hierdoor kom ik niet goed in slaap of wordt ik er weleens vroeg wakker van.
Kom ik iets te kort qua stoffen?

Kan een combinatie van spierpijn en 'restless legs' zijn, is even vervelend maar gaat wel weer weg. Als je het elke nacht hebt en blijft houden, en het houdt je uit je slaap, kun je adviezen Googlen voor Restless Leg Syndrome (zal vast een Nederlandse term voor zijn).

Verder je gewoonlijke; eet je voldoende eiwitten? Voldoende water? Wellicht wat magnesium nemen? (Al helpt dit meer mbt krampen).

Dit is waarschijnlijk een fase waar je wel weer uit komt.
 
Train al wat jaartjes maar heb nog wel eens in de nacht last van tintelingen, warmte aanvallen en spontaan verkrampte "druppel" in mn quads na een goede squat en bulgarian squat sessie. Hoort er soms een beetje bij.
 
Je kaliumgehalte moet ook goed zijn, als dat laag is kun je oa spierkrampen krijgen. verder zal het wel spierpijn zijn van het weer beginnen na week of 3-4 niet trainen.
 
Je kaliumgehalte moet ook goed zijn, als dat laag is kun je oa spierkrampen krijgen. verder zal het wel spierpijn zijn van het weer beginnen na week of 3-4 niet trainen.
Begrijp mij niet verkeerd; ik verwacht altijd wel (een beetje) spierpijn te hebben. Het gaat mij vooral dat gloeiende en rusteloze gevoel wat voor mij vreemd voelt. Vooral omdat ik vanochtend er behoorlijk vroeg van wakker werd. En dan is weer in slaap vallen ook wat lastig.

Ik lees hier nu dus kalium en magnesium. Ga eens lezen wat ik dan extra of meer van moet eten.
 
heb je wel eens gemeten of je lichaam in balans is? logischerwijs wanneer je sport of niet sport gebruik meer van een of ander. denk bijv aan toevoer van magnesium / calcium of kalium. Wanneer je opname van magnesium niet goed is, kun je bijvoorbeeld verzuring krijgen. spierpijn etc. een keer in de zoveel maanden naar een mesoloog zorgt voor optimale interne balans zodat je ook weet wat je kunt eten en drinken.

Afgezien van het feit dat je natuurlijk 3 weken niets gedaan hebt, is supplementen altijd goed. Niet zomaar wat nemen omdat je denkt dat het goed is, maar meet je interne processen en hopen dat je dan minder spierpijn of andere klachten krijgt.
 
heb je wel eens gemeten of je lichaam in balans is? logischerwijs wanneer je sport of niet sport gebruik meer van een of ander. denk bijv aan toevoer van magnesium / calcium of kalium. Wanneer je opname van magnesium niet goed is, kun je bijvoorbeeld verzuring krijgen. spierpijn etc. een keer in de zoveel maanden naar een mesoloog zorgt voor optimale interne balans zodat je ook weet wat je kunt eten en drinken.

Afgezien van het feit dat je natuurlijk 3 weken niets gedaan hebt, is supplementen altijd goed. Niet zomaar wat nemen omdat je denkt dat het goed is, maar meet je interne processen en hopen dat je dan minder spierpijn of andere klachten krijgt.
Mesoloog, nooit geweten dat dat bestond.

Zeker goed om te meten voordat je aan supplementen begint. Je kunt niet zonder meer iets slikken. Bepaalde stoffen kun je teveel van binnen krijgen en dus problemen. Heb ik zelf ook een keer aan den lijve ondervonden.
 
Mesoloog, nooit geweten dat dat bestond.

Zeker goed om te meten voordat je aan supplementen begint. Je kunt niet zonder meer iets slikken. Bepaalde stoffen kun je teveel van binnen krijgen en dus problemen. Heb ik zelf ook een keer aan den lijve ondervonden.
Laat me raden... alcohol?
 
Laat me raden... alcohol?
:laugh: Nee.. dat waren multi-vitamines, waardoor ik tintelingen in mijn benen kreeg. Door toeval via de dokter bloed laten prikken voor iets anders, kwam naar voren dat ik een teveel had aan iets (weet niet meer wat). Dat was iig geen alcohol. Toen ik daar mee ben gestopt, tintelingen ook weg.
 
Back
Naar boven