Fitness Seller

Spierpijn (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Koning Eenoog

Incognito
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2002
Berichten
28.248
Waardering
5.505
Lengte
1m80
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
De laatste tijd lijkt het wel of mijn spierpijn steeds later komt. Ik heb bijvoorbeeld afgelopen dinsdagavond mijn quads getrained, en nu, 36 uur later, krijg ik pas echt spierpijn. Terwijl ik in het begin van mijn BB-carriere de volgende morgen na mijn training al met spierpijn wakker werd. En zo is het met alles, de dag na mijn training heb ik nergens last van, maar die dag daar na heb ik pas echt spierpijn!

Nou vraag ik me af hoe dit bij jullie zit? Duurd het even lang/minder lang/langer of hebben jullie helemaal geen spierpijn?

Wat me ook opvalt is dat sinds ik aan de creatine ben ik stukken minder spierpijn lijk te hebben als daarvoor, terwijl ik harder train. Iemand hier een verklarng voor?
 
Ik merk meestal mn borst pas twee dagen naderhand, mn schouders duurt meestal nog langer (3 dagen) en mn benen voel ik meestal wel de dag erna dit itt de kuiten waarbij er vaak een dag tussenzit. Rug nooit spierpijn (t zelfde geld voor biceps) maar de triceps ook meestal 2 dagen naderhand. Ik heb niet altijd last van spierpijn maar dit is dus indien ik t wel voel.

Ik had in t begin altijd de dag naderhand de spierpijn (als ik die dan had) maar nu steekt die pas min. een dag later de kop op.

Geen idee waarom dit verschilt.
 
JA ik voel meestal 2 dagen later het meeste spierpijn.
 
bij mij is het veel sneller. als ik borst goed heb getraind heb ik best kans dat als ik 's nachts eruit moet dat ik het dan al voel dat is dus ongeveer een uur of zeven later.
 
Originally posted by the_ur
bij mij is het veel sneller. als ik borst goed heb getraind heb ik best kans dat als ik 's nachts eruit moet dat ik het dan al voel dat is dus ongeveer een uur of zeven later.

Hoe lang train je al Ur?


Ennuh, nooit spierpijn aan de rug dandy? Ik heb het ook niet zo erg als bijvoorbeeld borst, triceps en quads maar af en toe toch wel redelijk erg. Schouders nooit spierpijn en biceps ook zo goed als nooit.
 
Originally posted by Rob G


Hoe lang train je al Ur?


Ennuh, nooit spierpijn aan de rug dandy? Ik heb het ook niet zo erg als bijvoorbeeld borst, triceps en quads maar af en toe toch wel redelijk erg. Schouders nooit spierpijn en biceps ook zo goed als nooit.

nee heel vreemd, gister weer de rug aangepakt maar t voelt niet aan als spierpijn. meer als een soort rek. kan t niet goed omschrijven maar t is zekers geen spierpijn. de traps voel ik echter wel nu. En schouders, die voel ik als de beste, vooral de laterale kop. Biceps ook idd vrijwel nooit. Krijg ik overigens ook nooit echt een goede pomp.

Wel typsich dat t beide trek-oefeningen zijn?
Zullen push-oefeningen soms meer garant staan voor spierpijn ?
 
als jij je bicep curls bovenaan even hard aanspand 1 a 2 sec.. wedden dat jij een pomp krijgt :D
 
ja, heb ik idd wel eens gehad met die contractie;), maar de pomp die ik normaal na een training heb heb ik bij de biceps vrijwel nooit.:D
 
Ik heb altijd super goede pomp in biceps! Echt zo erg dat mijn arm niet verder als 65 graden kan buigen. Lekker gevoel!

Heb ook altijd goede pomp in borst, quads en triceps.


Spierpijn schouders, kan me r amper iets bij voor stellen. Voorkant schouders heel klein beetje af en toe, achterkant ook een klein beetje ooit.
 
Originally posted by Rob G
Ik heb altijd super goede pomp in biceps! Echt zo erg dat mijn arm niet verder als 65 graden kan buigen. Lekker gevoel!

DAT WIL IK OOK!!!:mad:

welke oefeningen pak jij dan, Rob?
 
biceps pomp

Ik begin met een preacher curl, 12-10-8 (dus met een bankje, voledig geisoleerd)
YS-n3qVDolNLQghqtN7aJudoj4qF88vM.gif


Dan ga ik gewoon becips curl met dumbbells doen, altijd goed controle over je arm houden (niet al te zwaar (wel zwaar maar niet zo dat het mijn beweging belemmerd), wel goed aanspannen). die doe ik 12-10
YS-n3qVDolNLQghqtN7aJudoj4qF88vM.gif



Dan ga ik op bankje zitten en doe hammers, zelfde techniek als gewone curl. ook weer 12-10 (geen plaatje maar je weet denk ik wat ik bedoel)

Af en toe (als ik het gevoel heb dat mijn bicpes nog niet op zijn) ga ik dan nog bij de kabels en pak daar een redelijk ligt gewicht en die daar nog een laatste setjes waarmee ik mijn biceps een turbo pomp geef :) Dit setje is meestal wel wat langer, 15 tot 20
YS-n3qVDolNLQghqtN7aJudoj4qF88vM.gif


af en toe doe ik ook concentration curl ipv andere oefening
YS-n3qVDolNLQghqtN7aJudoj4qF88vM.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja, preacher curl kan ik alleen met dumbbell doen. we hebben geen preacher bankje:mad:

ik begin mestal met ezbarbell curl 10-8-6
dan dumbbell curl (al dan niet hammerstyle) 10-8-6
en dan of conc.curl of preacher of cablecurl 10-8-8

en heel af en toe nog een set lekker 21-en. dat geeft dan wel weer de finishing touch:)

maar ga nu minder sets pakken want mn armen schieten totaal niet op vergeleken met de rest:rolleyes: :(
 
Pak nooit meer als 7-8 setjes voor biceps. Anders ga ik over de pomp heen en hou ik alleen een irritant gevoel in mijn arm over. Als ik bijvoorbeeld na 5 setjes al een kei lekkere pomp heb en een goed gevoel dan stop ik ook. Als het goed voelt, dan is het goed :)
 
Trouwens, ons preacher bankje is nu sinds een paar weken ook kapot (potverdomme!), dus nu ga ik gewoon staan en doe ik dus een barrel curl. Maar als je gewoon zorgt dat je ALLES stil houd behalve je onderarmen dan krijg je daar ook een goede pomp mee! vind ik dan iig
 
ja qua techniek ben ik wel goed bezig de laatste tijd. Goed mn bovenarmen op zn plek houden en als ik de stang vastpak zorg ik ook gelijk voor een goede grip. Ik klem als t ware mn hand om de stang. iets waar ik voorheen geen aandacht aan schonk.
de neerwaartse beweging voer ik ook behoorlijk langzaam uit (zal rond de 4 seconden zijn).
schijnt dat de biceps daar beter op reageert. t voelt iig wel beter dan dat slingeren wat ik voorheen altijd deed.
maar ik moet idd minder sets pakken.

ga nu voor
barb.curl : 1*opwarmen en dan 8, 6
dumb curl: 10, 8
conc.curl/preachercurl/cable curl: 10,8

Welke ik ook geweldig vind is een cablecurl met twee hoge pulleys om je training mee te eindigen. En dan zowel opgaand als excentrisch heel langzaam uitvoeren zodat de spanning niet te harden is.
 
Zeker weten! Lekkere bicep-killer is dat!
 
ik train 7,5 jaar.. hoezo?
 
Originally posted by Rob G
Pak nooit meer als 7-8 setjes voor biceps. Anders ga ik over de pomp heen en hou ik alleen een irritant gevoel in mijn arm over. Als ik bijvoorbeeld na 5 setjes al een kei lekkere pomp heb en een goed gevoel dan stop ik ook. Als het goed voelt, dan is het goed :)
is al eens eerder ter sprake gekomen, maar een pomp is geen indicatie voor groei.
 
Originally posted by zoutzak

is al eens eerder ter sprake gekomen, maar een pomp is geen indicatie voor groei.

maar toch wel een indicatie om te stoppen
 
@Ur: omdat ik een verband dacht te zien tussen hoe lang mensen trainen en hoe lang het duurd voordat de spierpijn komt. Maar dat is nu dus weer weg...

@Zoutzak: weet ik! Maar als ik een super goede pomp heb door setjes met herhalingen van 8 tot 10 dan weet ik dat het goed zit. Ik weet dat een pomp ook kan komen na 1 setje van 30 herhalingen en dat je dan geen goede spieropbouw hebt, maar voor mij is het wel een indicatie dat mijn biceps voldoende getrained zijn.
 
Back
Naar boven