XXL Nutrition

Spierpijn ???

Bezoekers in dit topic

Speedy G.

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
14 nov 2002
Berichten
999
Waardering
0
Zaterdagavond ben ik zoals gewoonlijk uit geweest, en na 3 weken droog te staan van alcohol heb ik mezelf getrakteerd op 4 vodka/orange's ...

Nu ik had de volgende dag tuningmeeting (onze eigen meeting ) en dan ben ik direct na de uitgang vertrokken naar daar dus niks geslapen.
Daar heb ik gans de dag gewerkt, auto's geparkeerd, wagen's gekeurd, en gesleurd met alles dat gesleurd moest worden: tafel's, stoelen, hekken, biervaten ( volle ).

Nu denk ik me een beetje geforceerd te hebben met die biervaten, moesten uit de koelwagen gehaald worden en da was nie echt gemakkelijk. Verkeerde bewegingen ???

Nu tegen de avond was ik wel kapot, de gewoonlijke pijn in de knie ... maar voelde zo steken in het gebied van men ribben.

De volgende dag sta ik op ( maandag ), pijn in men schouder, gebied ribben, nek ... pijn bij het niezen en diep ademhalen.

Overbelasting of men spieren verrokken ?

Het is een aanhoudende zeurende pijn.

Wat is het best rust ?
Of toch rustig gaan trainen...

En eventueel welke suplementen?
Ik heb er vanmorgen al voltaren op gesmeerd, kwee nie of dit goed is?

Thank's " den kreupelen "
 
klinkt als overbelast ja, ff rustig trainen moet geen probleem zijn
 
Misschien ff naar de dokter, laten kijken of je geen ribben heb gekneusd kan met een rare beweging soms zo gebeurd zijn. Steken bij je ribben en pijn bij diep ademhalen en niesen duidt meestal op iets met je ribben.
 
Speedy G. zei:
Zaterdagavond ben ik zoals gewoonlijk uit geweest, en na 3 weken droog te staan van alcohol heb ik mezelf getrakteerd op 4 vodka/orange's ...

Nu ik had de volgende dag tuningmeeting (onze eigen meeting ) en dan ben ik direct na de uitgang vertrokken naar daar dus niks geslapen.
Daar heb ik gans de dag gewerkt, auto's geparkeerd, wagen's gekeurd, en gesleurd met alles dat gesleurd moest worden: tafel's, stoelen, hekken, biervaten ( volle ).

Nu denk ik me een beetje geforceerd te hebben met die biervaten, moesten uit de koelwagen gehaald worden en da was nie echt gemakkelijk. Verkeerde bewegingen ???

Nu tegen de avond was ik wel kapot, de gewoonlijke pijn in de knie ... maar voelde zo steken in het gebied van men ribben.

De volgende dag sta ik op ( maandag ), pijn in men schouder, gebied ribben, nek ... pijn bij het niezen en diep ademhalen.

Overbelasting of men spieren verrokken ?

Het is een aanhoudende zeurende pijn.

Wat is het best rust ?
Of toch rustig gaan trainen...

En eventueel welke suplementen?
Ik heb er vanmorgen al voltaren op gesmeerd, kwee nie of dit goed is?

Thank's " den kreupelen "

Weet je zeker dat je alleen getild hebt.....En niet hebt meegedaan aan een SM- party??

Het doktersadvies.....

Het is lastig te bepalen wat er aan de hand is. Omdat ik je niet in levende lijve zie. Maar wanneer ik jou klacht zo hoor denk ik al gauw aan een dislocatie of verschuiving van een van je thoracale wervels. Dit geeft altijd een zeurende pijn en bestrijkt meestal een groot gebied. Dit zou uit een onderzoek van je rug naar voren moeten komen of dit ook werkelijk het geval is. Ook mogelijk is dat je het een en ander gekneusd hebt en dat gaat niet zomaar.... Dat moet je wel gevoeld hebben.

Het kan ook zijn dat je een hartinfarct hebt gehad.. Een hartinfarct geeft een klemmend gevoel op de borst en pijn in de schouderregio. Schouder heeft nl. de zelfde zenuw als het hart.

Ik zou een week rust nemen en dan echt rust. Je lichaam geeft nu namelijk het signaal dat het teveel is geweest. Waar het precies vandaan komt en wat het is kan ik van deze kant lastig zeggen. Daar heb ik meer info voor nodig (kleur huid, bewegingsbeperkingen enz....)
Is de klacht na een week niet minder geworden....Dan zou ik even langs je huisarts gaan.

Laat ff weten wat je had,
The_Oak
 
Alvast bedank voor de uitgebreide reply.

De kleur is voor zover ik goed kan zien volkomen normaal, ook geen echt zichtbare zwelling. De bewegingsvrijheid is ook redelijk goed, kan echt alle kanten bewegen zonder echt snerpende pijn. Alleen merk ik dat tijdens de bewegingen het veel meer kraakt dan gewoonlijk, ook men nek zit meer vast. Stijver ben ik ook. Het gebied is voornamelijk de linker schouder (vooraan ) , de ribben links ( bovenaan ) en de linkerzijkant en de nek links, en de linkerkant bovenaan rug ( schouderblad ).
Tijdens het diep ademhalen en hoesten etz ... doet dit ook allemaal pijn.

Tijdens rust is het vooral de schouder die het meest pijn doet, soms valt het goed mee het andere moment doet het wel echt pijn.

Als ik dan wat op en neer "spring" ( voorzichtig hé ) voel ik ook pijn in de ribben en bovenkant borst.

Denk nu ook wel dat het sowieso niet zo goed zou zijn te gaan trainen, van de week eens platte rust.

Het doet wel enorm veel pijn s'morgens en s'avonds ... omdat ik ze dan het meest stil houd ... stijfheid ???

Greetz and thanks

peter
 
Laatst bewerkt:
@ The Oak:

Het is een zware overbelasting van 2 spieren aan men schouder/nek.
Door die overbelasting heb ik dus zeer in al die andere spieren.

De kiné stak naalden in de belaste spieren en voelde de pijn tot in men vingertoppen.

Verdict rusten, van de week nog.
volgende week licht beginnen trainen.

Maar ik zou toch men benen al kunnen beginnen, dus vanavond eens wat weer beginnen squaten :D

greetz
 
Speedy G. zei:
@ The Oak:

Het is een zware overbelasting van 2 spieren aan men schouder/nek.
Door die overbelasting heb ik dus zeer in al die andere spieren.

De kiné stak naalden in de belaste spieren en voelde de pijn tot in men vingertoppen.

Verdict rusten, van de week nog.
volgende week licht beginnen trainen.

Maar ik zou toch men benen al kunnen beginnen, dus vanavond eens wat weer beginnen squaten :D

greetz


Zo'n neurologische speld.....Das pijnlijk. Zo zie je meteen dat de zenuwen in je vingertoppen in verbinding staan met je nek en schouder. Blij te horen dat het "alleen" maar overbelaste spieren zijn....

Begon me al zorgen te maken :D
The_Oak
 
Back
Naar boven