AndroidHealthClinic

Spierscheurtje supraspinatus of subscapularis? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Niels_1992

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
14 jun 2019
Berichten
309
Waardering
357
Lengte
2m02
Massa
138kg
Een week of twee geleden had ik na het bankdrukken/ overhead pressen (ik had hier en daar al pijntjes, maar wilde per se in de kerstvakantie deloaden, dom dom dom) last van mijn trapezius/schouder regio. De dag erna nog allemaal meelzakken boven m'n hoofd op moeten ruimen op m'n werk (met pijn, maar dan wil je je niet laten kennen, nog dommer dommer domst). Ik heb vervolgens anderhalve week volledige rust gehouden en ben vervolgens weer gaan trainen. De push oefeningen gingen echter na die anderhalve week nog steeds niet met minder pijn dan voor de deload. De pijn zit tussen m'n trapezius/schouder in. Ik kan de pijnlijke plek tussen m'n trap/schouder indrukken. Bij bepaalde bewegingen, zoals het retracten van m'n scapula of het juist overdreven shruggen (ja, dat is vanaf nu een werkwoord) van m'n schouders/traps, voel ik ook een stekende pijn. Volgens de huisarts is het een spierscheurtje in de supraspinatus of in de subscapularis. Volgens haar duurt een dergelijk scheurtje 4 tot 6 weken. Ik heb natuurlijk gelijk een afspraak gemaakt bij de fysio, maar ik kan helaas pas op 28 januari terecht en weet niet zo goed wat ik in de tussentijd wel of niet kan doen.

Nu is m'n vraag: is het verstandig om volledig te stoppen met trainen en alleen benen te trainen, te trainen op geleide van de pijn, of kan je met een spierscheurinkje met lichte pijn je oefeningen blijven doen? De push compounds skip ik momenteel, net als deadlifts, maar oefeningen als bijvoorbeeld seated rows, bent over rows (ook bij heavy weights), chin ups, LAT pulldowns, etc. doen geen zeer. Daarom vind ik het ook een raar verhaal dat het scheurtje in m'n scapula regio zou zitten. Wel voelt de "probleemregio" de dag na de training stijf en strak aan. Wel heb ik het idee dat er langzaam verbetering in zit: ik kan sinds eergisteren bijvoorbeeld wel weer op m'n zij liggen. Een oefening als cable flys geeft na een aantal sets wel lichte pijn op de aangegeven plek, vooral aan het begin van de oefening, wanneer ik de kabels in positie breng.

Alvast bedankt voor de reacties! Mocht er meer informatie nodig zijn, dan hoor ik het graag!
 
Ik denk dat het verstandiger is om bij naar de huisarts te gaan en je klachten daar te beschrijven. Waarschijnlijk verwijst hij je door naar een fysio, en die kan de klachten bekijken zoals wij via een forum dat niet kunnen... Beter eerst die weg eens proberen voor je op adviezen afgaat van forumleden die (veelal) niet afgestudeerd fysio zijn en de klacht niet kunnen bekijken/onvoldoende kunnen inschatten op basis van een verhaal.

Hoop dat het snel verbeterd in ieder geval, succes!
 
Thanks. Zoals geschreven ben ik dus al naar de dokter geweest en in afwachting van de fysio de 28ste dacht ik: wie weet zijn er hier nog mensen met tips. Maar ik waardeer je reactie:cool:
 
Denk niet dat iemand je hier kan vertellen wat je wel of niet kunt doen. Mijn gevoel zegt : indien het om een spierscheurtje gaat en deze geen pijn doet (of niet anders voelt dan normaal) bij een bepaalde oefeningen, zou je hem kunnen doen. Niet zo zwaar als gebruikelijk uiteraard. Aan de andere kant, een dag of 10 volledige rust kan geen kwaad in zo'n situatie...

Maar je geeft aan dat het retracten van je scapula pijn doet, dit is iets wat je veelal doet bij rugoefeningen toch?

Waag het er maar niet op en wacht op de fysio
 
Ik leg het gedeelte scapula retracten niet goed uit denk ik. Retracten en naar beneden zoals bij een bench doet zeer, maar alleen retracten als bij een row is pijnloos. Ik train nu inderdaad alleen nog maar licht en veelal isolatie.

Ik heb overigens gisteren de fysio nog even gebeld en die geven aan dat ik alleen volledig pijnloos mag sporten. Bij welke vorm van pijn dan ook, gelijk stoppen.
 
Haha kerel, ik moest stiekem een beetje lachen:knipoog:


Ik heb natuurlijk gelijk een afspraak gemaakt bij de fysio, maar ik kan helaas pas op 28 januari terecht en weet niet zo goed wat ik in de tussentijd wel of niet kan doen.

Nu is m'n vraag: is het verstandig om volledig te stoppen met trainen en alleen benen te trainen, te trainen op geleide van de pijn, of kan je met een spierscheurinkje met lichte pijn je oefeningen blijven doen?

Je fysio heeft je dus eigenlijk de vraag die je hier stelt letterlijk beantwoord
 
Back
Naar boven