Fitness Seller

Spiertje in mijn nek verrekt/gescheurt...

Bezoekers in dit topic

CrocoDillon

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 feb 2003
Berichten
677
Waardering
0
Ik heb gisteren een spiertje in mijn nek verrekt ofzo, en daar had ik ff last van. Vandaag had ik er geen last meer van en toen ben ik gaan trainen (borst, triceps, schouders anterior), maar na 1 setje borst deed mijn nek alweer pijn en na al mijn setjes borst deedt het te pijn om verder te trainen. Heb nog ff triceps gedaan maar schouder laten zitten. Nu kan ik mijn nek nauwelijks bewegen en als ik mijn lichaam schuin hou komt er druk op dat spiertje en de pijn... aarch :rolleyes:

Hoelang duurt het voor ik weer hard ertegen aan kan? Ik wil beetje snel hiervan af. Voelt niet lekker. :)
 
Kan een 1 week tot 10 dagen duren.
Daarna nog last? Even bij de huisarts of manueel therapeut langs.
 
thnx... dat wordt dus een tijdje een paar spieren skippen :(
 
Originally posted by CrocoDillon
thnx... dat wordt dus een tijdje een paar spieren skippen :(

HEb laatst nog iets gepost over zieke traps.. Ik had vroeger af en toe last van steekjes, scheurtjes in mn traps (achterom rond mn nek) Vervolgens werd mn nek soms stijf, en het duurde +- 2 a 3 dagen voor het zowat over was...

HEb jij dit ook, of is het iets anders??
 
Originally posted by Bracke


HEb laatst nog iets gepost over zieke traps.. Ik had vroeger af en toe last van steekjes, scheurtjes in mn traps (achterom rond mn nek) Vervolgens werd mn nek soms stijf, en het duurde +- 2 a 3 dagen voor het zowat over was...

HEb jij dit ook, of is het iets anders??

Jou symptonen lijken precies op die van mij. Het is een zwakke plek, heb er tijdje geleden al eens last van gehad. Maandag 'plotseling' weer (handjedrukken :() het begon met een steekje rechts achter in mijn nek, 's avonds was mijn nek wat pijnlijk. Maar nu doet het zo'n verrekte pijn dat ik niet kan slapen, ik kan mijn hoofd nauwelijks draaien. Het is een beetje stijf maar de pijn is het ergste. 2 à 3 dagen? Dan neem ik de rest van de week rust... en dat terwijl ik verslaafd ben aan trainingen :rolleyes:
 
Originally posted by CrocoDillon


Jou symptonen lijken precies op die van mij. Het is een zwakke plek, heb er tijdje geleden al eens last van gehad. Maandag 'plotseling' weer (handjedrukken :() het begon met een steekje rechts achter in mijn nek, 's avonds was mijn nek wat pijnlijk. Maar nu doet het zo'n verrekte pijn dat ik niet kan slapen, ik kan mijn hoofd nauwelijks draaien. Het is een beetje stijf maar de pijn is het ergste. 2 à 3 dagen? Dan neem ik de rest van de week rust... en dat terwijl ik verslaafd ben aan trainingen :rolleyes:

JA idd, je kan je nek niet draaien als je slaapt... Verrekte pijnen!!!
Ik denk dat ik net hetzelfde heb.. Het is ook mijn achillespees, mn vader heeft het ook gehad.. Wat helpt is fastugel en flexumspray om het te genezen en te verdoven.. Heb eigelijk sinds laatst een fantastische ontdekking gedaan omtrent deze malure.. Ik eet veel meer eiwitten en ik heb het accent meer op mn traps gelegd..
Minder dumbbell presses doen en minder dumbbell rows, ze verhogen de druk op je nek en je traps, althans ik meen zo te voelen.. Heb er nu veeeel minder last van, kan je misschien ook es proberen. Veel eiwitten zul je al eten zeker? Daar zal het wel niet aan liggen ;)

Veel beterschap gewenst :thumbs:
 
Thnx :)

Wat bedoel je met accent meer op je traps? Moet ik deze zwaarder trainen of minder zwaar? Ik doe momenteel shrugs met 30kg dumbbells. rows doe ik niet met dumbbells maar op een vertical row app. en door dumbbell bench presses is het gisteren wel verergert volgens mij. maar zodra ik ben herstelt wil ik er wel hard tegenaan gaan. geen half werk voor mij :D
 
Ik heb een aantal weken geleden ook een soortgelijke gebeurtenis meegemaakt. Ik had een aantal dagen al een beetje last van mijn traps (bij het draaien van mijn hoofd een soort steek). Maar deze 'pijn' was echt heel licht. Ik had daarvoor wel eens vaker een aantal dagen met een stijve nek rondgelopen dus ik was al op mijn hoede. Ik was dus borst aan;t trainen en als laatste oefening ging ik peck decken. Toen ik in dat apparaat zat begon ik aan mijn setje. Ineens krijg ik een soort kramp in mijn linker trap maar die kramp duurde maar 1 seconde of zo. Meteen daarna voelde ik een extreme klopping in mijn hoofd rondom de aanhechting van mijn trap aan mijn hoofd. Die klopping was een extreme hoofdpijn die een 10 seconde op de maat van mijn hardslag aanwezig was. Ik stopte meteen met mijn setje en dacht: shit nu heb ik dus weer een week een stijve nek en kan ik mijn hoofd niet draaien. Maar de pijn zakte weg en voorzichtig probeerde ik mijn hoofd te draaien wat zonder problemen ging. Hmmz, vreemd, dacht ik. Dus toen wou ik een setje maken, alles gaat redelijk goed (voelde mijn trap nog steeds) maar toen het setje af was kwam die klopping weer op. Super irritant. Dus ik een andere oefening gaan doen, precies hetzelfde... :( Dus ikke rest van de training rustig aan gedaan. Ben ik savonds met mijn vriendin en we waren lekker saampjes. Dus op een gegeven moment gingen we vrijen. Toen kwam dus een standje waarbij ik zwaar werk moest verrichten en toen kwam die rotte kloppende hoofdpijn weer opzetten. Die verdoete dus heel mijn orgasme en ik was boos.

Volgende dag precies hetzelfde toen ik een stukje hard ging fietsen. Dit heeft zo dus ongeveer een week geduurd dat ik bij hoge inspanning die hoofdpijn kreeg. Daarna was het ineens weg. Damn was echt klote, hoop niet dat het nog terug komt!

Ik snap ook niet waar het aan ligt, maar mijn zus (physiotherapeute) zei tegen me dat het kan komen omdat mijn traps redelijk snel waren gegroeid en daardoor bij inspanning mijn bloedtoevoer en zenuwen beknelde. Ik weet het niet, maar het was wel klote!
 
Originally posted by Rob G
Ik heb een aantal weken geleden ook een soortgelijke gebeurtenis meegemaakt. Ik had een aantal dagen al een beetje last van mijn traps (bij het draaien van mijn hoofd een soort steek). Maar deze 'pijn' was echt heel licht. Ik had daarvoor wel eens vaker een aantal dagen met een stijve nek rondgelopen dus ik was al op mijn hoede. Ik was dus borst aan;t trainen en als laatste oefening ging ik peck decken. Toen ik in dat apparaat zat begon ik aan mijn setje. Ineens krijg ik een soort kramp in mijn linker trap maar die kramp duurde maar 1 seconde of zo. Meteen daarna voelde ik een extreme klopping in mijn hoofd rondom de aanhechting van mijn trap aan mijn hoofd. Die klopping was een extreme hoofdpijn die een 10 seconde op de maat van mijn hardslag aanwezig was. Ik stopte meteen met mijn setje en dacht: shit nu heb ik dus weer een week een stijve nek en kan ik mijn hoofd niet draaien. Maar de pijn zakte weg en voorzichtig probeerde ik mijn hoofd te draaien wat zonder problemen ging. Hmmz, vreemd, dacht ik. Dus toen wou ik een setje maken, alles gaat redelijk goed (voelde mijn trap nog steeds) maar toen het setje af was kwam die klopping weer op. Super irritant. Dus ik een andere oefening gaan doen, precies hetzelfde... :( Dus ikke rest van de training rustig aan gedaan. Ben ik savonds met mijn vriendin en we waren lekker saampjes. Dus op een gegeven moment gingen we vrijen. Toen kwam dus een standje waarbij ik zwaar werk moest verrichten en toen kwam die rotte kloppende hoofdpijn weer opzetten. Die verdoete dus heel mijn orgasme en ik was boos.

Volgende dag precies hetzelfde toen ik een stukje hard ging fietsen. Dit heeft zo dus ongeveer een week geduurd dat ik bij hoge inspanning die hoofdpijn kreeg. Daarna was het ineens weg. Damn was echt klote, hoop niet dat het nog terug komt!

Ik snap ook niet waar het aan ligt, maar mijn zus (physiotherapeute) zei tegen me dat het kan komen omdat mijn traps redelijk snel waren gegroeid en daardoor bij inspanning mijn bloedtoevoer en zenuwen beknelde. Ik weet het niet, maar het was wel klote!

Er is nog laatst een thread geweest omtrent deze "hoofdKLOP".. Je kan het effe opzoeke.. IEdereen kan het wel es meemaken.. Heeft te maken met nekspanning. Overspanning kan leiden tot die "KLOP"
 
weet je wat echt helpt voor je nek zodat je rustig kan slapen???
je vriendin de boel laten masseren...
 
zelfde maar hardnekiger probleem.

ik heb gister ook mijn nek verrekt met een oefening. nu kan ik niet meer bewegen want dan val ik bijna flauw van de pijn. :mad: supper pijnlijk en vervelend want ik heb op vrijdag een crosswedstrijd op het strand! was daar een betje voor aan het bijtraine en nu dit! het is echt heel pijnlijk en de pijn loopt door tot in mijn hersenen. iemand een idee wat het zou kunnen zijn maar belangrijker... hoe kam ik ervanaf??

gr goose

---------- Toegevoegd om 17:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:49 ----------

ow btw het is mijn rechter trap....
 
ik heb hetzelfde probleem!
vanaaf niet trainen dus k*tzooi:S

maar voelen jullie het ook beginnen vanaf jullie bovenrug?
 
Back
Naar boven